2022-01-07, 20:14
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Japp, mer hur du försöker få det till något exceptionellt jag raljerar. Det är nog kutym ska du se

Edit: kul också att Edvardsen är citat en riktig järnkamin slutcitat enligt er sportchef. Det måste ju till och med cokeOve hålla med om är rätt så fånigt. Eller har jag missförstått något med att vara en järnkamin?
Har för mig att jag läste någonstans att Bajen inte hetsade om Edvardsen?
2022-01-07, 20:23
Medlem
Det får gärna gå bra för Edvardsen, önskar alla Blåvita lycka i livet.... så länge som det inte går bra för Skansen.

Så länge som domarna inte får ett återfall så är det tre lätta nästa år med eller utan honom dock.
2022-01-07, 20:24
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det ska bli intressant om Edvardsen kommer att funka i ett lag som ofta blir anfallande. Det är en skillnad på att vara anfallare i ett lag som backat hem och mer ligga på kontring än det omvända.
Absolut, så är det ju. Däremot har han öst in mål från div 2 till Allsvenskan, han har lyckats anpassa sig till varje division. Han är en skicklig avslutare, det är inga dåliga mål han gör.

Såg att Discovery+ la ut klipp på Colaks mål under säsongen men även Edvardsens. Många enkla mål av Colak där det bara var att stöta in den mer eller mindre, medan Edvardsen hade fler bra avslut. Säger inte att Edvardsen är bättre än Colak för det är han inte, Colak är mer komplett överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Japp, mer hur du försöker få det till något exceptionellt jag raljerar. Det är nog kutym ska du se

Edit: kul också att Edvardsen är citat en riktig järnkamin slutcitat enligt er sportchef. Det måste ju till och med cokeOve hålla med om är rätt så fånigt. Eller har jag missförstått något med att vara en järnkamin?
Definitionen av järnkamin är att man bara kör, spelar hårt och tufft. Lite så är det med VE, men järnkamin? Nej.
2022-01-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
...
Daniel får väl sällan kritik? Skulle inte säga att han är underskattad och han träffar inte alltid rätt, "host" MP.

Han kom tillbaka 2004 tillsammans med sin bror och startade den nya eran som fortfarande är i kraft. Man hade inte varit mästare sedan 1980-talet. Det var där och då som grunden lades till dagens Malmö FF. Och den i särklass dominerande personen är Daniel Andersson.

Lägg till att han som spelare före det var underskattad. En av de yngsta utländska kaptenerna genom tiderna i Serie A. Under en tid då Serie A var betydligt starkare än idag.

Mannen är underskattad.

PS
Och han är sin fars son och sin brors bror. Det är himmelsblått rakt igenom.
2022-01-07, 20:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
men järnkamin? Nej.
But why? tänker jag. Finska Schüller var också utgårdars, skåningen Elias Andersson osv. Något fånigt och det skulle ju kunna vara en källa för pejorativa inlägg om man är lagd åt det hållet.
2022-01-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han kom tillbaka 2004 tillsammans med sin bror och startade den nya eran som fortfarande är i kraft. Man hade inte varit mästare sedan 1980-talet. Det var där och då som grunden lades till dagens Malmö FF. Och den i särklass dominerande personen är Daniel Andersson.

Lägg till att han som spelare före det var underskattad. En av de yngsta utländska kaptenerna genom tiderna i Serie A. Under en tid då Serie A var betydligt starkare än idag.

Mannen är underskattad.

PS
Och han är sin fars son och sin brors bror. Det är himmelsblått rakt igenom.

Malmö FF är nu stabilt tråkiga. Man har byggt en grund med en egen arena och stark ekonomi. Spelare och tränare som ska prestera enligt klubbens filosofi. Och med många talanger som väntar på att slussas in och om de presterar riktigt bra kanske ska säljas vidare till stora lag i Eurupa.

Man är i särklass störst i Sverige och är ett fönster ut i Europa för de som har ambitioner. Och man har en vilja att kunna utmana i Europa.
2022-01-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det ska bli intressant om Edvardsen kommer att funka i ett lag som ofta blir anfallande. Det är en skillnad på att vara anfallare i ett lag som backat hem och mer ligga på kontring än det omvända.

Någon renodlad boxspelare är han väl egentligen inte, men det är bra anfallare med AS mått mätt, det kommer nog bli bra i Djurgården.

Mot lågt stående lag som gör det svårt och trångt genom att vara kompakta så är det ju bra om man har många olika verktyg tillhands, t ex precision i inläggsspel och andrabollsspel, vara bra på fasta situationer, ha bra distansskytte etc... det blir mycket svårare att spela sig till målchanser mot sådant motstånd.

När Skansen tog guldet gjorde dom nog minst 50% av målen på hörnor, inlägg och andrabollar.
2022-01-07, 21:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Någon renodlad boxspelare är han väl egentligen inte, men det är bra anfallare med AS mått mätt, det kommer nog bli bra i Djurgården.

Mot lågt stående lag som gör det svårt och trångt genom att vara kompakta så är det ju bra om man har många olika verktyg tillhands, t ex precision i inläggsspel och andrabollsspel, vara bra på fasta situationer, ha bra distansskytte etc... det blir mycket svårare att spela sig till målchanser mot sådant motstånd.

När Skansen tog guldet gjorde dom nog minst 50% av målen på hörnor, inlägg och andrabollar.

Snarare så gjorde dom mål via snabba omställningar via turay.
2022-01-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Snarare så gjorde dom mål via snabba omställningar via turay.

Det var väldigt få mål som gick till så.
2022-01-07, 21:13
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var väldigt få mål som gick till så.

Ja du har nog rätt, tänkte lite fel där. Inlägg och andra bollar var nog majoriteten av målen när jag tänker efter. Snabbt inlägg utan tanketid bakom. Ursäkta.
2022-01-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja du har nog rätt, tänkte lite fel där. Inlägg och andra bollar var nog majoriteten av målen när jag tänker efter. Snabbt inlägg utan tanketid bakom. Ursäkta.

Nemas problemas... kontringsspelare har ju DIF dock och där kan man nog även räkna in Edvardsen, gjorde två mot oss i en träningsmatch tidigt förra våren där det gick snabbt, men Asoro och Chilufya är ju två kvicka gubbar så får dom chansen till ställa om kan det nog sluta illa för motståndarna.
2022-01-07, 22:28
Medlem
eternussermos avatar
Billborn till Sarpsborg

https://www.fotbollskanalen.se/norge-1/officiellt-billborn-tar-over-sarpsborg/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här