2022-01-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är fullt möjligt och det viktigaste är att allt köpt i kina för kontanter går inte att spåra så länge det inte behöver registreras eller har någon form av ip-adress, kina svarar inte på förfrågningar från norsk polis om saker de inte vill svara på...

Ja. Vil tro at det aller meste som finnes å få kjøpt av billig og avansert teknologi, er å få kjøpt i Kina. Og som du sier, at det ikke må registreres eier eller ip-adresse.

Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Interessant at det kan brukes for eksempel robotstøvsuger for å etterligne bevegelse. Problemet, tror jeg, er at helseappen teller skritt og bevegelse opp og ned som telles som etasjer. På en robotstøvsuger vil den ikke registrere skritt, men rette bevegelser før den snur retning.
Politiet har vel hentet ut rådata fra mobiltelefonen og da ser de at det ikke er skritt og at det er rette bevegelser om det er brukt robotstøvsuger.
Så ut i fra det som har kommet ut ser jeg det som lite sannsynlig at det er brukt her, men at det er gjort skritt og bevegelse som politiet sikkert kan gå tilbake i tid fra kl.10.07. På den måten kan nok politiet finne ut hvor et overfall startet.

Det finnes kanskje metoder for å forfalske reelle bevegelser, men jeg tror dette er lite sannsynlig. Jeg velger å tro på det politiet tror på, at det har vært en annen enn TH i sv4 mellom 09.14 og 10.07.
Det er linken mellom denne GM og TH politiet må finne om de skal ha noe på TH. Nå virker det som om politiet ikke finner denne og har fokus på kryptosporet for å se om de finner noe der.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg gjentok meg selv i går, at hvis politiets opplysninger om bevegelser på AEs iPhone viser seg å være reelle og ikke mediestrategi, vil jeg måtte revurdere mitt syn om at TH har gjort alt alene, og gå for at TH må ha hatt medhjelper(e). Da dette ikke gikk inn, foreslo jeg for spøk at bevegelser og fall kunne ha blitt illudert ved hjelp av robotstøvsuger som kjørte utfor trappen i S4. Dette forslaget utløste uventede sterke følelser og rent raseri hos enkelte debattanter. Jeg sier ikke mer.

Jeg skal selv teste ut hva min helseapp registrerer nå telefonen blir med på en runde robotstøvsuging i et lite rom, med mange stopper og snuinger.

Alle som er interesserte kan jo teste ut dette selv. Eventuelt låne en iPhone og eventuelt låne en robotstøvsuger. Så kanskje man kan få lagt vekk denne spøken en gang for alle.

Ellers støtter jeg meg på Notteliten, som fortalte at han selv har bygget robot. Det er altså mulig å bygge roboter selv. Ut fra egne behov. Det burde være noe for en bygningsingeniør.
Citera
2022-01-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan det tenkes at teppene på spisestuen var brettet opp, for å hindre at roboten med AEs iPhone gikk seg fast i teppene.

At roboten gikk omkring med telefonen mens TH var ute et ærende, engang mellom 7 og 8, omtrent.

At roboten med iPhone ble flyttet opp til trappegangen i 2. etasje da TH dro på jobb. Og at roboten senere, på ett eller annet tidspunkt, kjørte utfor trappen, for å illudere overfall og fall i trapp.

Og at da TH kom hjem ca 13:30, så flyttet han hundebæsjen opp til trappegangen i 2. etasje? For at ingen skulle komme på at det kan ha gått en robot rundt der oppe.

Tja, jeg tror dette er mulig å gjennomføre rent praktisk.

Det kan ha blitt kjøpt nødvendige tekniske dippedutter under Kina-turen. Hvis de ble kjøpt kontant, er kjøpene umulige å spore. Vil jeg tro.

Og hva hvis noen kom inn før 1330 og så bæsjen på gulvet og støvsugeren surre rundt med en mobil oppå. Mange interessante teorier tidligere, men nå begynner det å bli rimelig fjernt.
Citera
2022-01-07, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Vil tro at det aller meste som finnes å få kjøpt av billig og avansert teknologi, er å få kjøpt i Kina. Og som du sier, at det ikke må registreres eier eller ip-adresse.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg gjentok meg selv i går, at hvis politiets opplysninger om bevegelser på AEs iPhone viser seg å være reelle og ikke mediestrategi, vil jeg måtte revurdere mitt syn om at TH har gjort alt alene, og gå for at TH må ha hatt medhjelper(e). Da dette ikke gikk inn, foreslo jeg for spøk at bevegelser og fall kunne ha blitt illudert ved hjelp av robotstøvsuger som kjørte utfor trappen i S4. Dette forslaget utløste uventede sterke følelser og rent raseri hos enkelte debattanter. Jeg sier ikke mer.

Jeg skal selv teste ut hva min helseapp registrerer nå telefonen blir med på en runde robotstøvsuging i et lite rom, med mange stopper og snuinger.

Alle som er interesserte kan jo teste ut dette selv. Eventuelt låne en iPhone og eventuelt låne en robotstøvsuger. Så kanskje man kan få lagt vekk denne spøken en gang for alle.

Ellers støtter jeg meg på Notteliten, som fortalte at han selv har bygget robot. Det er altså mulig å bygge roboter selv. Ut fra egne behov. Det burde være noe for en bygningsingeniør.
Nå er jo jeg bare en fattig flybygger, men jeg mener bestemt at her støtter du deg til en båtbygger, og det er bra,.

Du ror for alle pengene nå, men jeg kjøper det ikke!

Du trenger ny robåt - ikke robot.

I løpet av disse 3 årene har du ikke kommet med en eneste spøk, du har bare skrevet om spøkelser, det er det nærmeste du kommer.

Altså spök - ikke spøk. Altså spöket - ikke spøken.

Skjerpings Blomsten!
Citera
2022-01-07, 12:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Interessant at det kan brukes for eksempel robotstøvsuger for å etterligne bevegelse. Problemet, tror jeg, er at helseappen teller skritt og bevegelse opp og ned som telles som etasjer. På en robotstøvsuger vil den ikke registrere skritt, men rette bevegelser før den snur retning.
Politiet har vel hentet ut rådata fra mobiltelefonen og da ser de at det ikke er skritt og at det er rette bevegelser om det er brukt robotstøvsuger.
Så ut i fra det som har kommet ut ser jeg det som lite sannsynlig at det er brukt her, men at det er gjort skritt og bevegelse som politiet sikkert kan gå tilbake i tid fra kl.10.07. På den måten kan nok politiet finne ut hvor et overfall startet.

Det finnes kanskje metoder for å forfalske reelle bevegelser, men jeg tror dette er lite sannsynlig. Jeg velger å tro på det politiet tror på, at det har vært en annen enn TH i sv4 mellom 09.14 og 10.07.
Det er linken mellom denne GM og TH politiet må finne om de skal ha noe på TH. Nå virker det som om politiet ikke finner denne og har fokus på kryptosporet for å se om de finner noe der.

Dette har du helt rett i. En helseapp vil nok ikke registrere statisk bevegelse, og rådataene som
ligger til grunn hvis det er brukt en støvsuger, ville nok ikke gi inntrykk av noe annet heller.

Da er faktisk forslaget om at telefonen ble festet til hundeselen, mer sannsynlig.
Men enda mer sannsynlig, slik jeg ser det, så var det en levende person i S4 som
bar telefonen på seg, enten dette var AE selv, TH eller andre uvedkommende.
Citera
2022-01-07, 14:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
- Definisjon "Nybrottsarbeid":= "Banebrytende arbeid"

Dette nybrottsarbeidet var nok en metode som var ukjent da plottet ble utført.
Ergo, det er stor sjanse for at person / personene som utførte plottet i S4 ikke tok høyde for at bevegelsene fra helse-appen kunne rekonstrueres. Politiet rekonstruerte bevegelsene fra hun gikk ut av taxi kvelden før og frem til telefonen ble lagt på bordet kl 10.07.
Du tror politiet ikke kjente til bevegelsessensor før denne saken? Nybrottsarbeid i denne sammenhengen dreide seg nok om å rekonstruere mulige hendelsesforløp ved hjelp av helseapp for å kunne underbygge opplysninger som bevis i en hovedforhandling.

Plottet tok høyde for sensoren da de lot den falle ned trappa, gjorde flere bevegelser før den ble lagt helt stille på feil side av bordet kl 1007, etter dobbelsignalet fra TH.
Citera
2022-01-07, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette har du helt rett i. En helseapp vil nok ikke registrere statisk bevegelse, og rådataene som
ligger til grunn hvis det er brukt en støvsuger, ville nok ikke gi inntrykk av noe annet heller.

Da er faktisk forslaget om at telefonen ble festet til hundeselen, mer sannsynlig.
Men enda mer sannsynlig, slik jeg ser det, så var det en levende person i S4 som
bar telefonen på seg, enten dette var AE selv, TH eller andre uvedkommende.
Men helseappen klarer å skille mellom AEHs og en annen persons måte å bevege seg på.
Så hvis ikke politiet avslører det, så gjør appen det.
Citera
2022-01-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tenker du på kodene i brevet?

Ja bland annat.
Citera
2022-01-07, 16:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men helseappen klarer å skille mellom AEHs og en annen persons måte å bevege seg på.
Så hvis ikke politiet avslører det, så gjør appen det.

Hvis det stemmer at helseappen kan skille personer på bakgrunn av bevegelsesmønster, tipper
jeg politiet vet om det var AE eller andre som beveget seg rundt i huset den morgenen.
De sier jo bare at det er registrert bevegelser på telefonen, men ingenting om hvilken person
disse bevegelsene er knyttet til.
Citera
2022-01-07, 16:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du tror politiet ikke kjente til bevegelsessensor før denne saken? Nybrottsarbeid i denne sammenhengen dreide seg nok om å rekonstruere mulige hendelsesforløp ved hjelp av helseapp for å kunne underbygge opplysninger som bevis i en hovedforhandling.

Plottet tok høyde for sensoren da de lot den falle ned trappa, gjorde flere bevegelser før den ble lagt helt stille på feil side av bordet kl 1007, etter dobbelsignalet fra TH.
Dette kan diskuteres. Politiet kjente nok til dette, men om person / personene som utførte plottet i S4 kjente til bevegelsessensor tviler jeg på.

Jeg tror f.eks ikke at bloddråper nederst i trappen har noe med telefonen ned trappen å gjøre. Hvor sannsynlig er det egentlig at noen setter blodspor etter å ha falt ned en trapp?

Du har rett i at telefonen ble lagt i ro på bordet 1 min etter at TH ringte hjem. Han forklarte at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere hytteturen. Det vil si at hvis han løy om dette måtte anropene hatt en viktig funksjon i plottet..

Hva betydde "dobbeltsignalet" til TH sett gjennom din hypotese?

Hvis de to første anropene var koder, hva var funksjonen til de 6 neste anropene?
Citera
2022-01-07, 16:26
Medlem
Farkostens avatar
Disse bevegelsene på AEHs telefon... Hva vet vi egentlig om det, annet enn at den gjorde et byks litt etter kl. 10? Vi har vel ikke hørt noe om evt sprukket skjerm, eller om telefonen stort sett lå i ro et sted? Det er nok en god grunn til at politiet ikke har sagt noe mer om dette.
Citera
2022-01-07, 16:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Disse bevegelsene på AEHs telefon... Hva vet vi egentlig om det, annet enn at den gjorde et byks litt etter kl. 10? Vi har vel ikke hørt noe om evt sprukket skjerm, eller om telefonen stort sett lå i ro et sted? Det er nok en god grunn til at politiet ikke har sagt noe mer om dette.

NRK skrev følgende etter at politiet hadde gjort en rekonstruksjon av bevegelsene:
Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.
Siste setning er ganske interessant.
Citera
2022-01-07, 18:18
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
det er veldig lite som tyder på at TH har gjort dette.

Ja, AEH bare forsvant i løse lufta i det mest beleilige tidspunktet for TH..

Det er 100ting man kan påpeke i denne saken, at du salty beskytter en pykopat konemorder offentlig på nett, er vel mer grunn til at du burde holde deg unna, slik du ber kornblomst om å gjøre.. retard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in