2022-01-06, 22:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
AEH sin telefon var i bevegelse samtidig med at TH ringte fra Futurum. 10:06 og 10:07

Det er et fullgodt bevis.

Det må ha vært noen andre enn TH i S4 på gjerningstidspunktet

Det begynner å bli på tide at noen her inne beviser for seg selv og andre at de evner å se kritisk på egen virkelighetsoppfatning og prøver ut motforestillinger, eller i det minste la andre gjøre det.

Bare se på patetiske kornblomst som går helt i stå når det blir påvist hvor duste teorier hen presterer.
Går helt i oppløsning og starter med kverulering i stedet for å ta lærdom.

https://snl.no/kverulant

varför är du en total idiot mot mig nu?
det är du som misslyckas totalt här som också många har försökt påpeka för dig?
åh att du kommer med Kverulant piss till mig nu är löjligt....
ingen har påstått att TH fanns på två ställen och det borde du snart kunna läsa också...
Citera
2022-01-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
varför är du en total idiot mot mig nu?
det är du som misslyckas totalt här som också många har försökt påpeka för dig?
åh att du kommer med Kverulant piss till mig nu är löjligt....
ingen har påstått att TH fanns på två ställen och det borde du snart kunna läsa också...
Kverulant var til kornblomst, trodde det var åpenbart selv om også flere kan føle seg truffet av det.
Kornblomst har ved en rekke anledninger påstått at TH har gjort alt alene.
Det er helt fjernt og når du har brukt så mye tid og tatt så mye plass i tråden her som nettopp kornblomst burde hen ha fått det med seg.

Kornblomst reaksjoner når dette blir påpekt er patetisk og psykt
Citera
2022-01-06, 22:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kverulant var til kornblomst, trodde det var åpenbart selv om også flere kan føle seg truffet av det.
Kornblomst har ved en rekke anledninger påstått at TH har gjort alt alene.
Det er helt fjernt og når du har brukt så mye tid og tatt så mye plass i tråden her som nettopp kornblomst burde hen ha fått det med seg.

Kornblomst reaksjoner når dette blir påpekt er patetisk og psykt

så du svarar mig med meddelanden till andra och det är tydligt att din reaktion nu är patetisk och psykt...
nu föreslår jag att du tar en liten paus och läser lite av det du har svarat på för antingen är du en komplett idiot eller så har du inte läst allt...
Citera
2022-01-06, 22:23
Medlem
Citat:
så du svarar mig med meddelanden till andra och det är tydligt att din reaktion nu är patetisk och psykt...
nu föreslår jag att du tar en liten paus och läser lite av det du har svarat på för antingen är du en komplett idiot eller så har du inte läst allt...
Du får lese selv hva du furter over, jeg mente selv jeg hadde adressert det tydelig til kornblomst.
Men hvis du vil at jeg skal synes synd på deg så gjerne for meg.

Citat:
AEH sin telefon var i bevegelse samtidig med at TH ringte fra Futurum. 10:06 og 10:07

Det er et fullgodt bevis.

Det må ha vært noen andre enn TH i S4 på gjerningstidspunktet

Det begynner å bli på tide at noen her inne beviser for seg selv og andre at de evner å se kritisk på egen virkelighetsoppfatning og prøver ut motforestillinger, eller i det minste la andre gjøre det.

Bare se på patetiske kornblomst som går helt i stå når det blir påvist hvor duste teorier hen presterer.
Går helt i oppløsning og starter med kverulering i stedet for å ta lærdom.
Citera
2022-01-06, 23:10
Medlem
Citat:
Du får lese selv hva du furter over, jeg mente selv jeg hadde adressert det tydelig til kornblomst.
Men hvis du vil at jeg skal synes synd på deg så gjerne for meg.

Ja det ser ut til at svarene dine til meg adresserer du til andre debattanter. Helt uskyldig debattanter.

Hva er så galt med å påpeke at Helseappen ikke gir TH alibi? Det er, meg bekjent, bare du som påstår at Helseappen gir TH alibi. Eller har du link til påstanden?

Eller, er det min forsøksvise spøk om at robotstøvsuger er brukt for å skape bevegelse og fall med AEs telefon, som har utløst raseriet ditt. Fordi det traff et ømt punkt hos deg? Jeg vet ikke.

Takker Notteliten for støtten. Håper denne stormen i et alibi-vannglass, eller er det robotstøvsuger-vannglass, roer seg. Så det blir mulig å føre en saklig debatt her inne igjen.
Citera
2022-01-06, 23:19
Medlem
Stäng tråden.

Hon är död!
Citera
2022-01-06, 23:34
Medlem
Nottelitens avatar
att bygga en robot som man programmerar att köra runt i ring innerst i en gång i några timmar och sedan köra nerför hallen i högsta hastighet och hoppa nerför en trappa i en byxa med en telefon liggandes i en låda så att telefonen inte skadas, allt detta på förprogrammerade tider är inte alls svårt, problemet är att lägga telefonen på bordet, det är inte lika lätt att lösa men det är möjligt det också...
Citera
2022-01-06, 23:53
Medlem
Citat:
att bygga en robot som man programmerar att köra runt i ring innerst i en gång i några timmar och sedan köra nerför hallen i högsta hastighet och hoppa nerför en trappa i en byxa med en telefon liggandes i en låda så att telefonen inte skadas, allt detta på förprogrammerade tider är inte alls svårt, problemet är att lägga telefonen på bordet, det är inte lika lätt att lösa men det är möjligt det också...

Ja, det har du rett i, det kan finnes mange mulige teknologiske løsninger, for å skape bevegelse på mobilen og å skape et fall.

Jeg ville ha trodd, om TH hadde aktivert en robot for å kjøre AEs mobil ned en trapp, at fallet ville ha skjedd ca 09:30. Det er omtrent på det tidspunktet TH opprinnelig anslo at kidnapperne måtte ha slått til.

Men, det er jo mulig at det har oppstått problemer, og kjøring utfor trapp kan ha blitt forsinket. Hvis han nå virkelig har benyttet en robot. Hvem vet. Synes reaksjonene på spøken min ble helt usedvanlige og uventede sterke. Men det kan jo bero på rene tilfeldigheter.

Tidspunktene fra Helseappen ble offentlig kjent i juni 2020. En stund etter at lagmannsretten løslot TH fra varetekt, som var 8. mai 2020. Det er bakgrunnen for at jeg har tatt disse tidspunktene med en klype salt. Inntil videre.
Citera
2022-01-07, 00:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det har du rett i, det kan finnes mange mulige teknologiske løsninger, for å skape bevegelse på mobilen og å skape et fall.

Jeg ville ha trodd, om TH hadde aktivert en robot for å kjøre AEs mobil ned en trapp, at fallet ville ha skjedd ca 09:30. Det er omtrent på det tidspunktet TH opprinnelig anslo at kidnapperne måtte ha slått til.

Men, det er jo mulig at det har oppstått problemer, og kjøring utfor trapp kan ha blitt forsinket. Hvis han nå virkelig har benyttet en robot. Hvem vet. Synes reaksjonene på spøken min ble helt usedvanlige og uventede sterke. Men det kan jo bero på rene tilfeldigheter.

Tidspunktene fra Helseappen ble offentlig kjent i juni 2020. En stund etter at lagmannsretten løslot TH fra varetekt, som var 8. mai 2020. Det er bakgrunnen for at jeg har tatt disse tidspunktene med en klype salt. Inntil videre.

ja min anledning till inlägget du svarar på nu är att jag för några år sedan byggde en liten robot som ändrade riktning när den nästan körde på hinder, denna fungerade med bara reläer och avståndssensorer,
medan en robot som jag beskriver i ovanstående inlägg kan byggas med Arduino för all styrning och programmering, mycket lätt att både bygga och programmera.
Med något stöd från en med lite kunskap kan TH ha byggt en robot med dessa egenskaper och programmerat den själv...
Citera
2022-01-07, 00:19
Medlem
Citat:
ja min anledning till inlägget du svarar på nu är att jag för några år sedan byggde en liten robot som ändrade riktning när den nästan körde på hinder, denna fungerade med bara reläer och avståndssensorer,
medan en robot som jag beskriver i ovanstående inlägg kan byggas med Arduino för all styrning och programmering, mycket lätt att både bygga och programmera.
Med något stöd från en med lite kunskap kan TH ha byggt en robot med dessa egenskaper och programmerat den själv...

Takk for informasjon om at dette er praktisk mulig.

Da kom det ny og praktisk kunnskap på bordet om robot-temaet. Da kom det noe godt ut av spøken min allikevel.

(Jeg kom på hundebæsj-temaet her inne tidligere i dag. Kanskje hundebæsjen ble plassert på gulvet i gangen i 2. etasjen, for at ingen skulle komme på at det kan ha gått en robot rundt omkring på gulvet i trappegangen en tid, før den kjørte utfor trappen med AEs iPhone, for å skape illusjon om overfall fulgt av fall i trappen. Ha-ha.)
Citera
2022-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Jeg tror at når du er avhengig av å trekke inn støvsugeren så er det fordi det er veldig lite som tyder på at TH har gjort dette.
Da er det vel snart på tide å se på kidnappingshypotesen på nytt.

Politiet har gått ut med detaljert info om kryptorigget og utviklingen der og etterspurt om individer som kan ha stått på samme sted kompetansemessig og når det kommer til å kunne gjennomføre en slik aksjon.

TH har de etterforsket vanvittig grundig, t.o.m hemmelig i flere måneder uten funn.
Det politiet har kommet med av indisier mot TH har de fått tak i fordi hjemmet hans også er åsted, ganske dumt ikke sant?
Hvorfor drepe hun som i 50 år har smurt matpakke, vasket hus og klær. Vært vertinne for forbindelsene hans, reist på hytteturer og ferier i inn og utland sammen med i 50 år.
Massevis av vennepar og felles familie, 3 barn sammen.

Skilsmisse?
For mange år siden at det var uro i det ekteskapet.
Det vi har sett her er et nedbrekk fra AEH i forbindelse med 12 stegsprogrammet.
Der skal du ta oppgjør med alt som plager deg så du skal få det opp i dagen og behandle det uten alkohol.
Det er meningen at slike ting skal opp og dette har selvfølgelig plaget AEH, selvfølgelig.
Ekteskapskontrakten er blodig urettferdig og hvis TH har fortsatt å være bitter for den utroskapen i flere tiår så er det selvfølgelig skilsmissegrunn og absolutt noe hun bør gråte ut om i et AA møte.
Men hun er i en alder hvor folk er ferdig med å skille seg, statistikken stuper til nesten ingen i den alderen.
https://www.vi.no/helse/derfor-skiller-vi-oss-etter-fylte-50/69584435

Men drapsmotiv?

La oss være enige om at han har motiv.

Hvorfor i all verden bruke kidnapping som plot?
Han får hele verdens politiresurser etter seg og blir aldri kvitt dem.
Hvis hun hadde forsvunnet, blitt utsatt for en ulykke eller begått selvmord hadde historien vært over forlengst, håndtert av lokalt politi uten støyen han nå opplever.

Sett at han velger kidnapping som metode.

Hvorfor da ikke utnytte mulighetene?
Han kunne ha brukt flere dager på å kontakte politiet, vasket åstedet i sjokk gjort det lettere for med-GM å slippe unna.
Han forter seg i stedet hjem og pusser politiet på samarbeidspartneren lenge før det er nødvendig.

Hvorfor bruke S4 som åsted?
Det er det valget som har gitt politiet alle indisene som avsiutklipp, dagbøker, våpen og slikt.
Han har ikke en gang ryddet på forhånd!

GM her er helt åpenbart proff som har kommet seg unna med dette.
Mest overasket over at han har klart å finne en løype som ikke har gitt politiet gode videobilder av bilen.

At en så proff GM i tilfelle leid av TH skal ha valgt denne planen har jeg vondt for å tro.
Pådra seg all den oppmerksomheten og etterforskningen når han kunne ha valgt et mye bedre plot.
Ulykke, selvmord etc.

At dette skal være mer sannsynlig enn at en erfaren kriminell under et selvstudie i krypto kommer over RU's historie om den hvite hvalen.
En kriminell som har kontroll på egen voldskapasitet og vet hva det vil si å kverke en gammel dame.

Jeg vil ha svar på disse fundamentale problemstillingene, støvsuger og TT prat gjør ikke det, det bare blokkerer diskusjonen.
Citera
2022-01-07, 00:31
Medlem
Vi vet bare litt om at det eventuelt er eventuelle huller i et eventuelt alibi.
«Fra det som betegnes som det siste livstegnet fra henne klokken 09.14, og frem til ektemannen Tom Hagen varslet politiet om at kona er borte nesten fem timer senere, er det fortsatt flere hull, får VG opplyst.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Steingammalt nytt.

Det ene utelukker ikke det andre, og alibier behøver ikke nødvendigvis være potte vanntette. De kan være tuklet med, godtatt pga (tvilsomme?) vitneutsagn som holdepunkt eller vært manipulert av en eller to impliserte.
Ingenting er absolutt.
Hvis det er slik som noen tenker, at TH er GM eller bakmann, ville alibi være det første som helt stensikkert ville blitt ordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in