Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Som jag fattat det jagar man på statlig mark och mark som ingen mutat in. Men jag kan ha fel. Men ja, det verkar som om jakt är fritt på många ställen.
In the United States of America, Hunting is considered a tool for wildlife management and outdoor recreation. No doubt it’s an outdoor tradition for the Americans.
By regarding seasons and points of confinement, hunters help guarantee that the wildlife population is supportable. Funds from hunting licenses (federal licenses, state licenses), federal duck stamps, and taxes and duties imposed on hunting gears and ammo help buy and maintain millions of acres of land for animals.
https://www.passionatehunters.com/federal-hunting-laws/
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Har för mig att det är rätt vanligt att arrendera ut jakträtten i vissa delstater där.
Jakt är grymt populärt i t.ex Michigan, mycket rådjur och det ät nästan lite Norrlandsstuk då det gäller frånvaro under jaktveckorna där. Alla delstater har nog egna regler om jakt, för Michigan så finns det mycket state land och annan mark som man kan jaga på. Samt egen också. Ingen allemansrätt så du måste hålla koll på var du är men det ska nog vara väl utmärkt också.
https://www.michigan.gov/dnr/0,4570,7-350-79133_79204---,00.html
Att smyga med elbil hela vägen fram till rådjuren vet e tusan hur effektivt det är, tysta fötter är nog bäst där också. Offroading är populärt i stora delar USA - så en bra pickup måste kunna köra offroad för det och jakt, samt vara praktisk för jobbgrejer och för att dra stora släp. Räckvidden med en stor båt på släp blir nog inte så god och de kör fort med släp i USA, inga 80km/h.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Vad jag förstår så finns det inte ens produtktionsanläggningar som kan tillverka bilen ännu. Dessutom har han sänkt handpenningen från det vanliga 1000dollar till 100dollar. Hans vanliga trick att försöka blåsa upp aktieballongen. Företaget går mot det absoluta slutet.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Giga Austin verkar vara mer i tid än Berlin. Det händer saker där, men 2022 är nog mest rimlig trots allt, det kanske kommer ut några få i slutet av året, men det lär ge sig. Att rampa upp produktionen av något med mycket ny teknik i samt som använder nya, helt nya för produkten, processer är inte lätt.