Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Tyvärr blev de inte uteslutna ur det verkställande utskottet. De vann i omröstningen under partikongressen. Men bara det att frågan fördes på tal och hade stort stöd säger en del och är givetvis en signal till andra om att inte sabba den nya riktningen. Vi har ju inte heller sett några klagomål inom partiet trots de relativt kraftiga tag man lagt fram mot stök och kriminalitet. När S hade kongress 2014 med Löfven fanns inga frågor alls med om invandringen, nu 2021 blev det en huvudfråga.
Varken Sahlin eller Löfven borde ha valts som partiledare. Nu när Magdalena valdes in fick Göran Persson tårar. Ingvar Carlsson medverkade inte i någon intervju, men han är den som mest har ivrat för Magdalena. På något sätt påminner hon om Carlsson. Han hade samma samordnande uppgift bakom partiet innan han tog över efter Palme. Om Carlsson brukar man säga att han var mer lik Tage Erlander än Erlander sig själv. Det är den traditionen som är idealet för S och nu hoppas man på Magdalena.
Väl fångat. Det känns faktiskt lite lättare att andas nu när (S) äntligen fått en kompetent partiledare igen (sist var det som du skriver Persson) Funderar faktiskt själv på att rösta på (S) för första gången i mitt liv (är 50+). Men en del punkter måste då vara på plats annars blir det en proteströst på SD igen.
(Borgerligt kan jag inte längre tänka mig att rösta, de borgerliga är för svaga och vill inte vinna, och man kan inte lita på dem. Jag vill dessutom höja pensionerna så mycket som möjligt.)
1. S måste visa att man menar allvar avseende migration/integration.
2. S måste visa att man menar allvar avseende kriminaliteten.
3. S måste ta ställning för mer kärnkraft inte bara i EU utan även Sverige.
4. Det måste vara uppenbart att MP åker ut.
5. S måste ta ställning för att Sverige ska gå med i NATO snarast möjligt. Inget jag tidigare brunnit för men efter Putins krav om att Finland/Sverige aldrig får bli NATO-medlemmar så bör vi omgående bli NATO-medlemmar. Visar vi svaghet så har Putin vunnit och Sverige blir då en vasallstat till Ryssland.