2022-01-07, 16:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Visst gör jag. Fast Hanna är inte säker på en sista sträcka.. Elvira har några straffrundor i stafetter förr..med Stina är allting okänt..ingen garderob..hon har pannbenet för man-mot man situationer.

Fast frågan är om Johannes Lukas är en sådan gambler att Stina ens skulle finnas med i diskussionen..tror Anna ligger bra till efter vinsten tidigare i år..och hennes insatser i tidigare mästerskap.

Jag skrev LP-HÖ-SN-EÖ i mitt inlägg, alltså inte HÖ på sista.
Citera
2022-01-07, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tycker bara att det är systrarna Öberg som visat att de ska åka allt de vill. Ingen i övrigt känns speciellt bra.

Självklart Stina åker sprinten i OS. En Stina som skjuter fullt i liggande och är formtoppad i åkningen..inför ett stående skytte. Jag har väntat på denna situation där Stina faktiskt går in och kan missa något skott och ändå ha chansen för pallen..idag kom situationen..fast då var hon inte formtoppad.,snöade..inga ryggar att gå efter..

I OS är en annan situation.. övertygad om att Lukas tänker likadant.
Citera
2022-01-07, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Självklart Stina åker sprinten i OS. En Stina som skjuter fullt i liggande och är formtoppad i åkningen..inför ett stående skytte. Jag har väntat på denna situation där Stina faktiskt går in och kan missa något skott och ändå ha chansen för pallen..idag kom situationen..fast då var hon inte formtoppad.,snöade..inga ryggar att gå efter..

I OS är en annan situation.. övertygad om att Lukas tänker likadant.

Det som känns helt klart är att SN och MB får biljett och inte JS.
Citera
2022-01-07, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det som känns helt klart är att SN och MB får biljett och inte JS.

Jag tror vi ser LP, SN, HÖ och EÖ på sprinten. Tror JS får något lopp i Oberhof. Vet inte vad JS kan göra ingen mixedststafett för att ta sig till OS. Kanske som stafettåkare..precis som alla i längdlandslaget..då på bekostnad av MB. Känns lite onödigt att skicka MB till OS. Man vet att hon ändå inte överraskar positivt. Senast hon överraskade positivt var i VM 2016. Snart 6 år sedan.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-07 kl. 16:44.
Citera
2022-01-07, 16:36
Medlem
Citat:
Jag tror vi ser LP, SN, HÖ och EÖ på sprinten. Tror JS får något lopp i Oberhof. Måste vara Topp 8 i loppet för att vara uppe för diskussion. Känns lite onödigt att skicka MB till OS. Man vet att hon ändå inte överraskar positivt. Senast hon överraskade positivt var i VM 2016. Snart 6 år sedan.

Är Skottheim i Tyskland?
News to me..
Citera
2022-01-07, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är Skottheim i Tyskland?
News to me..

Här

https://www.svt.se/sport/skidskytte/skottheim-tillbaka-men-tanker-inte-pa-os

Troligtvis åker hon ena mixedstafetten.
Citera
2022-01-07, 16:42
Medlem
Citat:
Här

https://www.svt.se/sport/skidskytte/skottheim-tillbaka-men-tanker-inte-pa-os

Cool..var ett antal självutnämnda orakel här på Flashbacks Vintersportdel som tidigare sagt att Skottheim inte skulle vara med.

Såsom brukligt äro visade det sig då..återigen noterar vän av ordning..att de haft fel.
Citera
2022-01-07, 16:50
Medlem
Intressant att Stina Nilsson är på god väg att passera Linn & Anna i totala världscupen efter dagens lopp
Citera
2022-01-07, 16:51
Bannlyst
Citat:
Cool..var ett antal självutnämnda orakel här på Flashbacks Vintersportdel som tidigare sagt att Skottheim inte skulle vara med.

Såsom brukligt äro visade det sig då..återigen noterar vän av ordning..att de haft fel.

Få hon får köra en mixedstsfett så kanske det kan bli att hon petar MB till OS..OM hon gör en kanonsträcka.

Lukas kanske börjar tröttna på MB och inser att hon absolut inte är ett alternativ i en damstafett och mixedststafett och att hon fått så många chanser att lyckas individuellt..och bara misslyckas i alla situationer fått..att de ser att JS är ett bättre alternativ som reserv i stafetterna.

Jag skulle inte se något konstigt om JS petade MB till OS..om JS gör bra ifrån sig imorgon.
Citera
2022-01-07, 16:56
Medlem
Citat:
Få hon får köra en mixedstsfett så kanske det kan bli att hon petar MB till OS..OM hon gör en kanonsträcka.

Lukas kanske börjar tröttna på MB och inser att hon absolut inte är ett alternativ i en damstafett och mixedststafett och att hon fått så många chanser att lyckas individuellt..och bara misslyckas i alla situationer fått..att de ser att JS är ett bättre alternativ som reserv i stafetterna.

Jag skulle inte se något konstigt om JS petade MB till OS..om JS gör bra ifrån sig imorgon.

Kan inte bli alltför upphetsad inför detta prospekt.
Oavsett Brorsson eller Skottheim så är båda veritabel kanonmat i OS sammanhang.
Huvudsaken är att Stina får en biljett..vilket hon kommer att få.
Av rent sentimentala orsaker så kan jag tycka synd om Mona..hon verkar vara en vek helylle.
Jag tycker inte illa om Skottheim heller,hon verkar vara lite samma skrot och korn rent personlighetsmässigt.

Tycker dock att Mona fortfarande har högre grundkapacitet..och meriter uppnådda i nutid måste få råda enligt rättviserekvisit då Skottheim knappast kan betecknas upcoming längre.

Ge Peking biljett till Stina.
Ge också en till Mona.

Mina five cents.
Citera
2022-01-07, 17:25
Medlem
Stefan4s avatar
Julia Simon har nu tre raka andraplatser i världscupen. Jag tror att hon är rätt sugen på att vinna jaktstarten på söndag.

Det är faktiskt så att ingen fransyska har vunnit någon av vinterns 10 individuella världscuptävlingar, trots att man har ett urstarkt lag. Utöver Simon har Bescond två andraplatser och Chevalier-Bouchet har varit tvåa och trea. Även Braisaz-Bouchet har en andraplats, så det är väl bara en tidsfråga innan någon av dem står högst upp på pallen.
Citera
2022-01-07, 18:30
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Annan frågeställning inställer sig omedelbart.

Skall Stina Nilsson in i stafettlaget på Anna Magnussons bekostnad?

Det ÄR en annan säkerhet i Nilssons skytte denna säsong.Pannben har hon dessutom,det vet vi innan.

Både i skidspåret som på skyttevallen.

Jag vill inte påstå..än..att Stina SKALL in i stafettlaget,men saker och ting pekar i skrivande stund åt bestämd riktning.
Ser väldigt bra ut. Nu vill jag se Stina i en stafett för att se hur hon hanterar extraskotten.
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Håller med. Kommentatorerna pratar om nedtränade svenska åkare. Ungefär som att det bara är Sverige som tränar hårt under uppehållet och alla andra nationer är formtoppade nu.
De följer ju olika träningscykler. Antingen är man nedtränad i början av säsongen och får stegring efter jul. Eller så är man lite halvtoppade i början och lägger in tung träning under jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in