Citat:
Ja. Vil tro at det aller meste som finnes å få kjøpt av billig og avansert teknologi, er å få kjøpt i Kina. Og som du sier, at det ikke må registreres eier eller ip-adresse.
Citat:
Interessant at det kan brukes for eksempel robotstøvsuger for å etterligne bevegelse. Problemet, tror jeg, er at helseappen teller skritt og bevegelse opp og ned som telles som etasjer. På en robotstøvsuger vil den ikke registrere skritt, men rette bevegelser før den snur retning.
Politiet har vel hentet ut rådata fra mobiltelefonen og da ser de at det ikke er skritt og at det er rette bevegelser om det er brukt robotstøvsuger.
Så ut i fra det som har kommet ut ser jeg det som lite sannsynlig at det er brukt her, men at det er gjort skritt og bevegelse som politiet sikkert kan gå tilbake i tid fra kl.10.07. På den måten kan nok politiet finne ut hvor et overfall startet.
Det finnes kanskje metoder for å forfalske reelle bevegelser, men jeg tror dette er lite sannsynlig. Jeg velger å tro på det politiet tror på, at det har vært en annen enn TH i sv4 mellom 09.14 og 10.07.
Det er linken mellom denne GM og TH politiet må finne om de skal ha noe på TH. Nå virker det som om politiet ikke finner denne og har fokus på kryptosporet for å se om de finner noe der.
Politiet har vel hentet ut rådata fra mobiltelefonen og da ser de at det ikke er skritt og at det er rette bevegelser om det er brukt robotstøvsuger.
Så ut i fra det som har kommet ut ser jeg det som lite sannsynlig at det er brukt her, men at det er gjort skritt og bevegelse som politiet sikkert kan gå tilbake i tid fra kl.10.07. På den måten kan nok politiet finne ut hvor et overfall startet.
Det finnes kanskje metoder for å forfalske reelle bevegelser, men jeg tror dette er lite sannsynlig. Jeg velger å tro på det politiet tror på, at det har vært en annen enn TH i sv4 mellom 09.14 og 10.07.
Det er linken mellom denne GM og TH politiet må finne om de skal ha noe på TH. Nå virker det som om politiet ikke finner denne og har fokus på kryptosporet for å se om de finner noe der.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg gjentok meg selv i går, at hvis politiets opplysninger om bevegelser på AEs iPhone viser seg å være reelle og ikke mediestrategi, vil jeg måtte revurdere mitt syn om at TH har gjort alt alene, og gå for at TH må ha hatt medhjelper(e). Da dette ikke gikk inn, foreslo jeg for spøk at bevegelser og fall kunne ha blitt illudert ved hjelp av robotstøvsuger som kjørte utfor trappen i S4. Dette forslaget utløste uventede sterke følelser og rent raseri hos enkelte debattanter. Jeg sier ikke mer.
Jeg skal selv teste ut hva min helseapp registrerer nå telefonen blir med på en runde robotstøvsuging i et lite rom, med mange stopper og snuinger.
Alle som er interesserte kan jo teste ut dette selv. Eventuelt låne en iPhone og eventuelt låne en robotstøvsuger. Så kanskje man kan få lagt vekk denne spøken en gang for alle.
Ellers støtter jeg meg på Notteliten, som fortalte at han selv har bygget robot. Det er altså mulig å bygge roboter selv. Ut fra egne behov. Det burde være noe for en bygningsingeniør.