2022-01-07, 14:18
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Journalisten Alex Berenson uppmärksammar en ny medrxiv-studie, där man konstaterar att män under 40 år får avsevärt mycket oftare hjärtproblem av vaccinen än av att genomgå covid. Studien är länkad i hans inlägg:

https://alexberenson.substack.com/p/more-bad-news-on-covid-vaccines-and/comments

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.23.21268276v1

Sa redan innan studien uppdaterades att det verkliga talet var mycket högre. Vilken tänkande person som helst borde ha insett att om kvinnor exkluderas blir utfallet avsevärt annorlunda.

Det är fortfarande inte indelat i åldersgrupper, då ser det än värre ut!
Råder alla att i lugn och ro att läsa igenom tråden, "Myokardit - Är vaccinen farligare än viruset?".
Där inne kan ni se hur extremt många fel flera skribenter som propagerar för vaccin har haft.
Många är ni och det borde vara ytterst pinsamt så här i efterhand
Citera
2022-01-07, 14:19
Medlem
qwerty-66s avatar
23877 nya positiva idag!
Citera
2022-01-07, 14:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
23877 nya positiva idag!

Nej, t.o.m. 41393 nya positiva idag (rapporterade).

Låt paniken börja.

Och panik ska vi nog få. För om nuvarande karantänsregler ska fortsätta, att inte bara den som testat positivt ska stanna hemma utan hela familjen, så kommer samhället snart att kollapsa.
Senast redigerad av Beaver14 2022-01-07 kl. 14:22.
Citera
2022-01-07, 14:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Har aldrig haft så många vänner som är sjuka i covid som nu. Allt som allt 11 st i min direkta närhet har covid. Alla är vaccinerade och mår trots covid bra, ingen har behövt besöka sjukvård.

Känns som att omicron drar genom Skåne som löpeld.

En kompis flickvän är anti-vaxx och blev smittad av min kompis. Hon är den enda i hela gänget som förlorat lukt/smak. Alla andra har lite snuva och lätt feber.

Japp. Där jag bor härjar pesten ordentligt. Ganska många jag känner som är isolerade just nu.
Ingen allvarligt sjuk, men känner inga antiwaxxers så det förklarar nog saken.
Även om risken att läggas in som ovaxxad inte är extremt hög så är ju skillnaden mellan att vara vaxxad eller inte löjligt stor när det gäller inläggning.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag förutsätter att WHO gör vad de ska till dess motsatsen är bevisad och/eller de inte agerar vid kritik.

Jag kan hålla med om att de inte utför det omöjliga uppdraget att arbeta för varje enskild persons absoluta bästa, men målen är tydliga och om WHO avviker från sitt uppdrag lär det komma fram. Ett aktuellt exempel är tex. att det anses att WHO gick för mycket på Kinas linje från början.
https://www.who.int/about/what-we-do

Jag har svårt att se att alternativet att alla sju miljarder människor gör som de tror är bäst vid en pandemi är ett bättre och säkrare alternativ, men det kan man uppenbarligen tycka olika om.

Skillnaden mellan dig och mig är inte så stor i det avseendet, bara det att jag inte förutsätter att WHO gör det dom säger sig ska göra. Jag gillar inte den förutsättningen då den gör mig onödigt sårbar för att bli bedragen. Det kostar mig inte så mycket att betrakta människor jag inte känner med skepsis.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var bara ett exempel. Flera länder i Europa väljer samma väg.

Tex?
Citera
2022-01-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur står det egentligen till med den berömda flockimmuniteten i Stockholm som FHM och förståsigpåarna i tråden hävdat sen i princip mars/april 2020? Den verkar lysa med sin frånvaro. Man kan också fråga sig hur det står till med den berömda mörkertalet som flertalet hävdar är så stort.
Jo tack! Flockimmuniteten är väldigt god i Stockholm få som blir svårt sjuka och ännu färre.
Som dör. Sen är ju som sagt flockimmunitet aldrig absolut men betydligt böttre än vaccin med 3 månaders halvdåligt skydd..
Mörkertalet ör enormt utan tvekan har nästan alla svenskar varit i kontakt med coronaviruset men inte alla har infekterats..
Citera
2022-01-07, 14:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur står det egentligen till med den berömda flockimmuniteten i Stockholm som FHM och förståsigpåarna i tråden hävdat sen i princip mars/april 2020? Den verkar lysa med sin frånvaro. Man kan också fråga sig hur det står till med den berömda mörkertalet som flertalet hävdar är så stort.

Men snälla du!

Inte ens i SA med typ 80% tidigare smittade hjälper det mot omikron. Varför löjlar du dig?
Citera
2022-01-07, 14:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo tack! Flockimmuniteten är väldigt god i Stockholm få som blir svårt sjuka och ännu färre.
Som dör. Sen är ju som sagt flockimmunitet aldrig absolut men betydligt böttre än vaccin med 3 månaders halvdåligt skydd..
Mörkertalet ör enormt utan tvekan har nästan alla svenskar varit i kontakt med coronaviruset men inte alla har infekterats..

Jag tror du har fel och det visar också siffrorna, men var och en blir salig i sin tro.
Citera
2022-01-07, 14:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Låt paniken börja.

Och panik ska vi nog få. För om nuvarande karantänsregler ska fortsätta, att inte bara den som testat positivt ska stanna hemma utan hela familjen, så kommer samhället snart att kollapsa.

Ja, vi måste omedelbart ta bort karantän reglerna!

O ännu värre att alla som inte kan få testtid måste vara hemma en vecka. Så testkaoset kommer orsaka ännu mer frånvaro från arbetsplatserna
Citera
2022-01-07, 14:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men snälla du!

Inte ens i SA med typ 80% tidigare smittade hjälper det mot omikron. Varför löjlar du dig?

Finns det någon källa på 80% smittade, finns det något land på jorden med de siffrorna?
Citera
2022-01-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Låt paniken börja.

Instämmer! Låt paniken börja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in