Citat:
Varför undviker du att svara på relevanta frågor.
Vi tar det igen.
Du uppger att Amazon, Microsoft, Apple och Tesla är de av världens största och mest inflytelserika bolag som tjänar på pandemin.
Amazon kan jag förstå kan tjäna på pandemin, Microsoft och Apple kanske, men hur Tesla tjänar på pandemin förstår jag inte.
Jag förstår inte heller hur dessa fyra bolag kan påverka resten av alla världens bolag och länder som förlorar på pandemin.
Förklara gärna hur du ser på det.
Förklara alltså hur dessa fyra bolag kan påverka resten av alla världens bolag och länder som förlorar på pandemin.
Förklara också hur Tesla kan tjäna på pandemin.
Vi tar det igen.
Du uppger att Amazon, Microsoft, Apple och Tesla är de av världens största och mest inflytelserika bolag som tjänar på pandemin.
Amazon kan jag förstå kan tjäna på pandemin, Microsoft och Apple kanske, men hur Tesla tjänar på pandemin förstår jag inte.
Jag förstår inte heller hur dessa fyra bolag kan påverka resten av alla världens bolag och länder som förlorar på pandemin.
Förklara gärna hur du ser på det.
Förklara alltså hur dessa fyra bolag kan påverka resten av alla världens bolag och länder som förlorar på pandemin.
Förklara också hur Tesla kan tjäna på pandemin.
Jag tror du missförstod vad jag skrev. De företag jag nämnde är företag som gjort vinst under pandemin. Du frågade om det. Jag påstår inte att dessa bolag påverkar resten av världens bolag och länder och jag känner ingen anledning förklara "hur jag ser på det."
Citat:
Kan du utveckla lite varför WHO inte rekommenderar en billig fungerande medicin som skulle få slut på pandemin?
Detta är saker som du kommit fram till och själv presenterat så det bör ju vara enkelt att ge raka och tydliga besked.
Detta är saker som du kommit fram till och själv presenterat så det bör ju vara enkelt att ge raka och tydliga besked.
Det finns inga uppenbara incitament för WHO att varken få slut på pandemin eller arbeta för mina intressen. Jag förhåller mig agnostisk till att de vill mig väl och jag betraktar dom med samma skepsis som mot en dammsugarförsäljare som ringer på min dörr. Jag utgår inte godtroget ifrån att försäljarens enda övergripande mål i livet är att jag ska leva i ett dammfritt hus även om så skulle kunna vara fallet.
Jag förhåller mig som sagt agnostisk medan du tycks ha valt sida, så berätta istället varför du litar på WHO och på vilka grunder. För att WHO är "snälla" eller finns det andra skäl?