2022-01-07, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Ja, det är skamligt.
Läste häromdagen om en personal som blev avskedad för att han hade slagit en åldring.
Personalen hade gått med åldringen som inte orkade hålla sig uppe till slut.
Personalen hade då slagit åldringen.
Så otroligt grymt och respektlöst!!
Borde vara livstids utvisning på momangen för sådana as.

Det är givetvis fördjävligt, men man får ha i åtanke att det här det lägsta segmentet av arbetskraft som utför arbetet, och man får vad man betalar för. "Pay peanuts, get monkeys"

De är i väldigt liten utsträckning svenskar. Varför? Det är ett dåligt betalt "skitjobb" som vi inte understår oss att utföra. Vem skulle utfört dessa enkla jobb, om inte de utlandsfödda?

Taxi, hemleverans av mat, frisörer, busschaufförer osv. Det kanske skulle funkat ändå, gissar på att vi infödda faktiskt fått det bättre överlag tack vare att vi importerat denna arbetskraft.

Men i detta fall; Kanske behöver man investera i utbildning för dessa personer? Förbättra kvalitetssäkringsprocesser. Som sagt det finns en anledning till att den sämsta arbetskraften jobbar med detta. Det är för att vi får vad vi betalar för.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2022-01-07 kl. 06:52.
Citera
2022-01-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Det är givetvis fördjävligt, men man får ha i åtanke att det här det lägsta segmentet av arbetskraft som utför arbetet, och man får vad man betalar för. "Pay peanuts, get monkeys"

De är i väldigt liten utsträckning svenskar. Varför? Det är ett dåligt betalt "skitjobb" som vi inte understår oss att utföra. Vem skulle utfört dessa enkla jobb, om inte de utlandsfödda?

Taxi, hemleverans av mat, frisörer, busschaufförer osv. Det kanske skulle funkat ändå, gissar på att vi infödda faktiskt fått det bättre överlag tack vare att vi importerat denna arbetskraft.

Men i detta fall; Kanske behöver man investera i utbildning för dessa personer? Förbättra kvalitetssäkringsprocesser. Som sagt det finns en anledning till att den sämsta arbetskraften jobbar med detta. Det är för att vi får vad vi betalar för.
Allt detta helvete bara för att sossar importerar våldsmän ifrån våldskulturer som VALBOSKAP!
Så många som möjligt måste rösta ut de 7 partierna som är orsaken till hur Sverige förstörs.
In med NYA politiker i riksdag och regering.
Och NYA partier…
Citera
2022-01-07, 09:39
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Det är synd att det är så. Samtidigt så är det väl antagligen svårt att locka tillräckligt många iinfödda svenskar till att jobba i hemtjänsten och någon måste ju utgöra jobbet.
Höjs språkkraven för mycket, kanske det blir personalbrist inom hemtjänsten.

Men jag håller med om att det är tråkigt och hemskt, att ( oavsett ålder ) inte kunna kommunicera tillräckligt bra med den som man har att göra med i vården.

Kanske borde man se över hur och vilka man anställer. Jag sökte jobb inom äldreomsorg för en massa år sedan, och fick inte ens komma till intervju, trots att jag är ostraffad, infödd svensk, och har många tidigare arbetserfarenheter med goda referenser.
Citera
2022-01-07, 09:54
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Allt detta helvete bara för att sossar importerar våldsmän ifrån våldskulturer som VALBOSKAP!
Så många som möjligt måste rösta ut de 7 partierna som är orsaken till hur Sverige förstörs.
Och NYA partier…

Din bild av verkligheten är sjuk och skev!
Citera
2022-01-07, 11:47
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Återigen, tillgång och efterfrågan.. Varför anställa en svensk kvinna för 30k när en afghansk man är beredd att jobba för 18k?
Varför röstar du för lönesänkningar?
Citera
2022-01-07, 12:47
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Där har du nog en poäng. Varit runt i olika skolor och uppträtt. Nästan var gång har jag tänk: - Hade vi slängt ut alla ickesvenskar, som vissa vill här på Flashbacks forum, hade skolorna gapat tomma. Det hade heller inte funnits personal att ta hand om mig när jag bli gammal.

Saknar också gamla lugna Sverige men fasiken när folk inte vill skaffa ungar i västvärlden EU så måste vi importera.

Men man kan ju ta arbetskraftsinvandrade barnfamiljer.
Citera
2022-01-07, 12:50
Medlem
Citat:
Och NYA partier…

Jo, fast min poäng är att vi som land hamnat här på grund av att det är för få infödda svenskar som vill ta "enkla jobb", vi vill ha bättre betalt. Så bra betalt att staten inte har råd att betala. Staten är alltså folkets gemensamma organ.

Slutsats:

- Vi infödda svenskar tycker inte det är värt att betala för omhändertagande och vård av våra egna föräldrar och farföräldrar. Därför behovs mer billig arbetskraft.

- Det finns fattiga människor i världen som kan tänka sig att sköta det jobbet för ett pris vi är villiga att betala. Därför kommer de hit i hopp om en bättre framtid.

- Det kommer alltså folk från andra sidan jorden och jobbar för vad vi ser som dåliga löner, för vi ska kunna ha en högre levnadsstandard på toppen av näringskedjan.

- Det är som ett modernt feodalsamhälle, där drängar och pigor blivit upplysta och inte längre tar skiten. Därför behöver de flyttas upp i hierarkin. För att systemet ska fungera behöver man fylla på, egentligen på alla nivåer men främst underifrån där ingen längre vill vara.

- De individer som kommer hit och gör detta jobb borde vi antingen vara tacksamma för ELLER så kan väl du göra det jobbet själv istället? Åk ut på en jävla cykel och leverera thaimat till någon fet blondin i mysbrallor i -10°c på en cykel för 100 spänn i timmen. Du är åtminstone mer van vid det klimatet än en 35 årig man från Bangladesh.
Citera
2022-01-07, 13:33
Medlem
NasseTuggars avatar
Ni lär snart se vart valet kommer med. Innan valet varit, så är det inget att spekulera i. Men oavsett så lär och ska skit landet Sverige. börja skeppa ut folk som väller in för att bli Svenskar och flytta tillbaka till sitt sk hemland de flydde från. De är ju för följda. Går inte in på folket eller gruppen. det gäller.. MEN SE FÖR HELVETE TILL OCH VAKNA OCH SKRIVA EN MASSA DYNGA HÄR. FRAMFÖR ALLT SLUTA KNYT NÄVEN I FICKAN OCH BÖRJA AGERA ISTÄLLET. TRO INGEN ANNAN GÖR JOBBET ÅT ER..
Citera
2022-01-07, 14:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Varför röstar du för lönesänkningar?
Hur röstar jag för lönesänkningar?
Citera
2022-01-07, 14:21
Medlem
Man undrar ju, var är anhöriga i allt detta. varför ställer de inga krav på boendet/hemtjänsten deras anhöriga hamnar på?
vill de inte att deras kära ska ha det bra? varför är de så tysta, bryr de sig inte?
Om anhöriga tog sitt ansvar och kräver att kommun/boende ser till att personal lämnar årliga utdrag ur belastningsregistret, behärska svenska språket, kan klara journalsystem samt tar anmälningar från kollegor på allvar när de flaggar för att någon i personalen har kränkt de gamla.
Finns det ingen som kollar enhetscheferna? ifrågasätter varför den inte har agerat på anmälan!
jag kommer ALDRIG att ha hemtjänst eller boende innan det blir ordning på detta systemet, hellre dör jag hemma i misär. än att bli illa behandlad utan att kunna värja mig eller kunna tala om jag jag inte har det bra.
Dementa kan inte uttrycka vad de upplever, de har inget röst utan är totalt utlämnad åt andras välvilja.
Citera
2022-01-07, 14:43
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur röstar jag för lönesänkningar?
Du ursäktar/försvarar röstande på lönesänkningar, eller försöker åtminstone.
Citera
2022-01-07, 15:45
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag kan rapportera att min mamma (91) kan icke tala med personalen på ålderdomshemmet, förutom översköterskan eller läkaren, vilken kommer på besök någon gång i månaden.

Den Svenska Sköterskan eller Översköterskan eller "Commandoran", eller den enda riktiga sköterskan överhuvudtaget, svarar i telefonen och har häcken full.

Ingen annan kan tala Svenska...

Helt isolerad.
Senast redigerad av Knivur-273 2022-01-07 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in