2022-01-07, 00:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for informasjon om at dette er praktisk mulig.

Da kom det ny og praktisk kunnskap på bordet om robot-temaet. Da kom det noe godt ut av spøken min allikevel.

(Jeg kom på hundebæsj-temaet her inne tidligere i dag. Kanskje hundebæsjen ble plassert på gulvet i gangen i 2. etasjen, for at ingen skulle komme på at det kan ha gått en robot rundt omkring på gulvet i trappegangen en tid, før den kjørte utfor trappen med AEs iPhone, for å skape illusjon om overfall fulgt av fall i trappen. Ha-ha.)

men där är man inne på något, för en robot med hjul kunde inte ha kört där hundskiten var för då hade den fått hjulspår i sig, och det är väldigt speciellt att mattan i förste veks upp, det kanske har ett samband, vem vet...
men Arduino, programmering och TH`s Kina-tur kan ha en koppling...
Citera
2022-01-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Vi vet bare litt om at det eventuelt er eventuelle huller i et eventuelt alibi.
«Fra det som betegnes som det siste livstegnet fra henne klokken 09.14, og frem til ektemannen Tom Hagen varslet politiet om at kona er borte nesten fem timer senere, er det fortsatt flere hull, får VG opplyst.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Steingammalt nytt.

Det ene utelukker ikke det andre, og alibier behøver ikke nødvendigvis være potte vanntette. De kan være tuklet med, godtatt pga (tvilsomme?) vitneutsagn som holdepunkt eller vært manipulert av en eller to impliserte.
Ingenting er absolutt.
Hvis det er slik som noen tenker, at TH er GM eller bakmann, ville alibi være det første som helt stensikkert ville blitt ordnet.
De hadde kontroll på TH den første tiden etter at han ankom futurum fordi han snakket med andre.
Helseappen avslører at telefonen var i bevegelse i noe tid i den samme perioden.

At politiet selv ikke utfordrer alibiet bør være nok for oss.

Det stemmer det du sier, at det er huller i tiden han er på jobb, men det er ikke når handlingen utføres men senere.
Citera
2022-01-07, 00:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror at når du er avhengig av å trekke inn støvsugeren så er det fordi det er veldig lite som tyder på at TH har gjort dette.
Da er det vel snart på tide å se på kidnappingshypotesen på nytt.

Politiet har gått ut med detaljert info om kryptorigget og utviklingen der og etterspurt om individer som kan ha stått på samme sted kompetansemessig og når det kommer til å kunne gjennomføre en slik aksjon.

TH har de etterforsket vanvittig grundig, t.o.m hemmelig i flere måneder uten funn.
Det politiet har kommet med av indisier mot TH har de fått tak i fordi hjemmet hans også er åsted, ganske dumt ikke sant?
Hvorfor drepe hun som i 50 år har smurt matpakke, vasket hus og klær. Vært vertinne for forbindelsene hans, reist på hytteturer og ferier i inn og utland sammen med i 50 år.
Massevis av vennepar og felles familie, 3 barn sammen.

Skilsmisse?
For mange år siden at det var uro i det ekteskapet.
Det vi har sett her er et nedbrekk fra AEH i forbindelse med 12 stegsprogrammet.
Der skal du ta oppgjør med alt som plager deg så du skal få det opp i dagen og behandle det uten alkohol.
Det er meningen at slike ting skal opp og dette har selvfølgelig plaget AEH, selvfølgelig.
Ekteskapskontrakten er blodig urettferdig og hvis TH har fortsatt å være bitter for den utroskapen i flere tiår så er det selvfølgelig skilsmissegrunn og absolutt noe hun bør gråte ut om i et AA møte.
Men hun er i en alder hvor folk er ferdig med å skille seg, statistikken stuper til nesten ingen i den alderen.
https://www.vi.no/helse/derfor-skiller-vi-oss-etter-fylte-50/69584435

Men drapsmotiv?

La oss være enige om at han har motiv.

Hvorfor i all verden bruke kidnapping som plot?
Han får hele verdens politiresurser etter seg og blir aldri kvitt dem.
Hvis hun hadde forsvunnet, blitt utsatt for en ulykke eller begått selvmord hadde historien vært over forlengst, håndtert av lokalt politi uten støyen han nå opplever.

Sett at han velger kidnapping som metode.

Hvorfor da ikke utnytte mulighetene?
Han kunne ha brukt flere dager på å kontakte politiet, vasket åstedet i sjokk gjort det lettere for med-GM å slippe unna.
Han forter seg i stedet hjem og pusser politiet på samarbeidspartneren lenge før det er nødvendig.

Hvorfor bruke S4 som åsted?
Det er det valget som har gitt politiet alle indisene som avsiutklipp, dagbøker, våpen og slikt.
Han har ikke en gang ryddet på forhånd!

GM her er helt åpenbart proff som har kommet seg unna med dette.
Mest overasket over at han har klart å finne en løype som ikke har gitt politiet gode videobilder av bilen.

At en så proff GM i tilfelle leid av TH skal ha valgt denne planen har jeg vondt for å tro.
Pådra seg all den oppmerksomheten og etterforskningen når han kunne ha valgt et mye bedre plot.
Ulykke, selvmord etc.

At dette skal være mer sannsynlig enn at en erfaren kriminell under et selvstudie i krypto kommer over RU's historie om den hvite hvalen.
En kriminell som har kontroll på egen voldskapasitet og vet hva det vil si å kverke en gammel dame.

Jeg vil ha svar på disse fundamentale problemstillingene, støvsuger og TT prat gjør ikke det, det bare blokkerer diskusjonen.

jag och kanske du också kunde låtat vår kvinna bli full och lagt ut henne i snön så hon hade dött av frostskador, TH hade inte den möjligheten och inte så många andra möjligheter då många skulle misstänka honom för mord direkt, så han var tvungen att han kom på något som han trodde skulle få polisen att tro att det fanns andra som hade dödat henne, därför kom nog kidnappningsidén som en möjlighet, hade det fungerat så skulle TH för alltid vara den sörjande maken alla tyckte synd om och kidnapparna skulle vara skurkarna som kom undan med ett mord...
nu vet vi att detta inte fungerade och inte heller någon annan typ av olycka fungerade när för många människor kunde förstöra med att ringa polisen och berätta TH:s historia...
Citera
2022-01-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
jag och kanske du också kunde låtat vår kvinna bli full och lagt ut henne i snön så hon hade dött av frostskador, TH hade inte den möjligheten och inte så många andra möjligheter då många skulle misstänka honom för mord direkt, så han var tvungen att han kom på något som han trodde skulle få polisen att tro att det fanns andra som hade dödat henne, därför kom nog kidnappningsidén som en möjlighet, hade det fungerat så skulle TH för alltid vara den sörjande maken alla tyckte synd om och kidnapparna skulle vara skurkarna som kom undan med ett mord...
nu vet vi att detta inte fungerade och inte heller någon annan typ av olycka fungerade när för många människor kunde förstöra med att ringa polisen och berätta TH:s historia...
Greia for meg er at han har hatt hjelp, helseappen viser det.
Når han har en annen til å utføre handlingen for seg så har han stilt seg vanvittig dårlig når han bruker kidnapping som metode.

Hvis jeg setter meg selv i TH sin bås, har han sine resurser inkludert en som kan gjøre det for han så dukker det opp massevis av muligheter, kidnapping er så dårlig at det ikke kommer på lista en gang, jeg hadde ikke engang tenkt tanken.
Citera
2022-01-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men där är man inne på något, för en robot med hjul kunde inte ha kört där hundskiten var för då hade den fått hjulspår i sig, och det är väldigt speciellt att mattan i förste veks upp, det kanske har ett samband, vem vet...
men Arduino, programmering och TH`s Kina-tur kan ha en koppling...

Kan det tenkes at teppene på spisestuen var brettet opp, for å hindre at roboten med AEs iPhone gikk seg fast i teppene.

At roboten gikk omkring med telefonen mens TH var ute et ærende, engang mellom 7 og 8, omtrent.

At roboten med iPhone ble flyttet opp til trappegangen i 2. etasje da TH dro på jobb. Og at roboten senere, på ett eller annet tidspunkt, kjørte utfor trappen, for å illudere overfall og fall i trapp.

Og at da TH kom hjem ca 13:30, så flyttet han hundebæsjen opp til trappegangen i 2. etasje? For at ingen skulle komme på at det kan ha gått en robot rundt der oppe.

Tja, jeg tror dette er mulig å gjennomføre rent praktisk.

Det kan ha blitt kjøpt nødvendige tekniske dippedutter under Kina-turen. Hvis de ble kjøpt kontant, er kjøpene umulige å spore. Vil jeg tro.
Citera
2022-01-07, 01:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Greia for meg er at han har hatt hjelp, helseappen viser det.
Når han har en annen til å utføre handlingen for seg så har han stilt seg vanvittig dårlig når han bruker kidnapping som metode.

Hvis jeg setter meg selv i TH sin bås, har han sine resurser inkludert en som kan gjøre det for han så dukker det opp massevis av muligheter, kidnapping er så dårlig at det ikke kommer på lista en gang, jeg hadde ikke engang tenkt tanken.

ja men lite av poängen är att varken jag eller du kan ta på oss TH`s skor och tänka som han, hade det varit så enkelt så hade saken varit löst...
Jag säger inte att hälsoappen har blivit lurad på ett eller annat sätt, men om det faktiskt har hänt och en form av fusk har gjorts i samtalet med TEH 09.14 så hänger hela TH`s alibi i en tunn tråd...

hälsoappen visar inte att TH har haft hjälp, men han kan också ha haft hjälp av någon som har varit i SV4 med telefonen i en väska från TH gick till lite över 10 den dagen så den personen behöver inte ha andra jobb utöver att prata med TEH direkt, så det jag säger är att man låser in sig att det måste vara så...
det är fullt möjligt att sova igenom ett telefonsamtal om man är tillräckligt trött, TH är någon som kan ha visat att TEH var tillräckligt trött för det den dagen och brukade ha sin handsfree kopplad till telefonen även när han sov, en handsfree med automatisk svarsfunktion på så har TH heller inget alibi...
Citera
2022-01-07, 01:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kan det tenkes at teppene på spisestuen var brettet opp, for å hindre at roboten med AEs iPhone gikk seg fast i teppene.

At roboten gikk omkring med telefonen mens TH var ute et ærende, engang mellom 7 og 8, omtrent.

At roboten med iPhone ble flyttet opp til trappegangen i 2. etasje da TH dro på jobb. Og at roboten senere, på ett eller annet tidspunkt, kjørte utfor trappen, for å illudere overfall og fall i trapp.

Og at da TH kom hjem ca 13:30, så flyttet han hundebæsjen opp til trappegangen i 2. etasje? For at ingen skulle komme på at det kan ha gått en robot rundt der oppe.

Det kan ha blitt kjøpt nødvendige tekniske dippedutter under Kina-turen. Hvis de ble kjøpt kontant, er kjøpene umulige å spore. Vil jeg tro.

det är fullt möjligt och det viktigaste är att allt köpt i kina för kontanter går inte att spåra så länge det inte behöver registreras eller har någon form av ip-adress, kina svarar inte på förfrågningar från norsk polis om saker de inte vill svara på...
Citera
2022-01-07, 04:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jeg tror at når du er avhengig av å trekke inn støvsugeren så er det fordi det er veldig lite som tyder på at TH har gjort dette.
Da er det vel snart på tide å se på kidnappingshypotesen på nytt.

Politiet har gått ut med detaljert info om kryptorigget og utviklingen der og etterspurt om individer som kan ha stått på samme sted kompetansemessig og når det kommer til å kunne gjennomføre en slik aksjon.

TH har de etterforsket vanvittig grundig, t.o.m hemmelig i flere måneder uten funn.
Det politiet har kommet med av indisier mot TH har de fått tak i fordi hjemmet hans også er åsted, ganske dumt ikke sant?
Hvorfor drepe hun som i 50 år har smurt matpakke, vasket hus og klær. Vært vertinne for forbindelsene hans, reist på hytteturer og ferier i inn og utland sammen med i 50 år.
Massevis av vennepar og felles familie, 3 barn sammen.

Skilsmisse?
For mange år siden at det var uro i det ekteskapet.
Det vi har sett her er et nedbrekk fra AEH i forbindelse med 12 stegsprogrammet.
Der skal du ta oppgjør med alt som plager deg så du skal få det opp i dagen og behandle det uten alkohol.
Det er meningen at slike ting skal opp og dette har selvfølgelig plaget AEH, selvfølgelig.
Ekteskapskontrakten er blodig urettferdig og hvis TH har fortsatt å være bitter for den utroskapen i flere tiår så er det selvfølgelig skilsmissegrunn og absolutt noe hun bør gråte ut om i et AA møte.
Men hun er i en alder hvor folk er ferdig med å skille seg, statistikken stuper til nesten ingen i den alderen.
https://www.vi.no/helse/derfor-skiller-vi-oss-etter-fylte-50/69584435

Men drapsmotiv?

La oss være enige om at han har motiv.

Hvorfor i all verden bruke kidnapping som plot?
Han får hele verdens politiresurser etter seg og blir aldri kvitt dem.
Hvis hun hadde forsvunnet, blitt utsatt for en ulykke eller begått selvmord hadde historien vært over forlengst, håndtert av lokalt politi uten støyen han nå opplever.

Sett at han velger kidnapping som metode.

Hvorfor da ikke utnytte mulighetene?
Han kunne ha brukt flere dager på å kontakte politiet, vasket åstedet i sjokk gjort det lettere for med-GM å slippe unna.
Han forter seg i stedet hjem og pusser politiet på samarbeidspartneren lenge før det er nødvendig.

Hvorfor bruke S4 som åsted?
Det er det valget som har gitt politiet alle indisene som avsiutklipp, dagbøker, våpen og slikt.
Han har ikke en gang ryddet på forhånd!

GM her er helt åpenbart proff som har kommet seg unna med dette.
Mest overasket over at han har klart å finne en løype som ikke har gitt politiet gode videobilder av bilen.

At en så proff GM i tilfelle leid av TH skal ha valgt denne planen har jeg vondt for å tro.
Pådra seg all den oppmerksomheten og etterforskningen når han kunne ha valgt et mye bedre plot.
Ulykke, selvmord etc.

At dette skal være mer sannsynlig enn at en erfaren kriminell under et selvstudie i krypto kommer over RU's historie om den hvite hvalen.
En kriminell som har kontroll på egen voldskapasitet og vet hva det vil si å kverke en gammel dame.

Jeg vil ha svar på disse fundamentale problemstillingene, støvsuger og TT prat gjør ikke det, det bare blokkerer diskusjonen.

Mitt svar på detta: "Hvorfor i all verden bruke kidnapping som plot?"

För TH att betala "lösensumma" är enda sättet TH kan betala flera millioner till en torpedo utan att polisen kan ifrågasätta transaktionen.
Citera
2022-01-07, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Stäng tråden.

Hon är död!
Tenker du på kodene i brevet?
Citera
2022-01-07, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

För TH att betala "lösensumma" är enda sättet TH kan betala flera millioner till en torpedo utan att polisen kan ifrågasätta transaktionen.

Ja, troligtvis och att det skulle vara i en ospårbar kryptovaluta som är omöjlig att spåra. Dvs krypterad så mycket som möjligt.
Citera
2022-01-07, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

10-25 millioner kroner ville vært et realistisk vederlag for AEH ifm eventuell skilsmisse, ifølge eksperter.
Dersom TH betalte samme beløp til AEH, som til en eventuell torpedo, så ville problemet løse seg selv. Det ville vært et større problem, dersom det var TH som ønsket skilsmisse, i tilfellet AEH nektet å forlate ham.
Citera
2022-01-07, 09:42
Medlem
Citat:

Interessant at det kan brukes for eksempel robotstøvsuger for å etterligne bevegelse. Problemet, tror jeg, er at helseappen teller skritt og bevegelse opp og ned som telles som etasjer. På en robotstøvsuger vil den ikke registrere skritt, men rette bevegelser før den snur retning.
Politiet har vel hentet ut rådata fra mobiltelefonen og da ser de at det ikke er skritt og at det er rette bevegelser om det er brukt robotstøvsuger.
Så ut i fra det som har kommet ut ser jeg det som lite sannsynlig at det er brukt her, men at det er gjort skritt og bevegelse som politiet sikkert kan gå tilbake i tid fra kl.10.07. På den måten kan nok politiet finne ut hvor et overfall startet.

Det finnes kanskje metoder for å forfalske reelle bevegelser, men jeg tror dette er lite sannsynlig. Jeg velger å tro på det politiet tror på, at det har vært en annen enn TH i sv4 mellom 09.14 og 10.07.
Det er linken mellom denne GM og TH politiet må finne om de skal ha noe på TH. Nå virker det som om politiet ikke finner denne og har fokus på kryptosporet for å se om de finner noe der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in