Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Tja, så är det ju inte riktigt. Ombudet har sagt att Esbjörn kanske tar tillbaka sin överklagan om Ebba betalar mer. Esbjörn har själv sagt att det inte handlar om pengar. Utan om minnena som finns i huset.
Tja, att påstå att Esbjörn gör detta för att KD ska mista väljare är ju iallafall fall en infallsvinkel. Långsökt men djärv skulle jag säga.
Jag antar att han driver detta mål i absurdum för att han verkligen verkligen vill behålla huset. Tycker du inte det låter mera logiskt.
Tja speciellt mycket pengar finns det ju inte att följa i detta fall. Och det är inte heller speciellt svårt att följa de inblandade pengarna heller.
Esbjörn har sagt att han har pengar till att driva dessa processer. Så jag vet inte riktigt vilka pengar du tycker att vi ska följa.
Ombudet har sagt:
Han anser att det överenskomna priset på fastigheterna är för lågt.
”– Jag tycker att det kan ifrågasättas. Man vill i vart fall rätta till så att det blir ett skäligt pris. Om det blir det så kanske jag kan få Esbjörn att acceptera priset, och därmed acceptera att fastigheten är såld.”
Follow the money……
Att ”några” försöker driva detta mål in absurdum för att KD ska mista väljare är en klarsynt infallsvinkel.
För follow the money…….
Att Esbjörn till vilket pris som helst vill behålla huset, nja…mera till vilket pris han helst vill ha nu.
Inte speciellt mycket pengar att följa i det här fallet, nä nä bara 4-5milj.
Bara follow the money……
Esbjörn sagt att han har pengar att driva processer, ja han fick ju 3,9 milj, hur mycket MPL har kvar av dessa miljoner vet vi inte och inte Esbjörn heller då hon sköter ekonomin (men missade deklarera!).
Så follow the money……..