Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Det stora strategiska misstaget M gjort är att man valde att närma sig SD gradvis, långsamt under en längre tid. Det ger bara intryck av velighet, osäkerhet och opålitlighet. När Januariavtalet stod klart skulle M slagit hela näven i bordet, tagit avstånd från C och L och samlat den återstående oppositionen (M+KD+SD) under en gemensam agenda. Då hade M haft en helt annan trovärdighet på längre sikt.
Om det stämmer att M samarbetar med MP någonstans i Sverige så förstår jag att väljarna flyr från M.
Men jag håller med dig, det är ett svaghetstecken att inte stå upp för samarbetet med SD utan hålla på och ha dem på avstånd.
SD däremot om de växer lite till samt att något/några mindre partier ramlar ur så kan de välja och vraka ifall de ska samarbeta med M eller S, men det kanske inte heller sker. Vi lär nog se M+S först
Ärligt talat så tror jag att S har tröttnat rejält på MP. De kommer göra allt för att slippa tillmötesgå MP i framtiden och bästa sättet att göra det är att lägga fram VETTIGA förslag på hur man ska minska miljöpåverkan i Sverige och sen får MP stödja det utan att fått påverka nåt.