Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Fast det handlar inte om konspirationsteorier.
Det är så jävla enkelt för myndigheter och akademiker att stämpla alla kritiker och oliktänkande som just "foliehattar".
Inte är det normalt beteende för fem öre. Är högutbildad synonymt med hjärnskada isåfall?
Det är väl klart enklare för de med politiskt och medial makt att framföra sin agenda och få fram den "fakta" som passar den. Pushar man narrativet så har man vunnit hela spelet...
Jag säger inte att allt är falskt och att det är en ond plan - det finns säkerligen en hel del jag håller med om.
En av de saker en normalt funtad människa, akademiker eller inte, borde förstå är att man inte vaccinerar barn, unga eller friska vuxna mot en jävla förkylning med ett _experimentellt_ vaccin.
Du kan kasta 1000 studier med 24 deltagare hitåt eller diverse korttidsstudier men det kompenserar inte bristen på studier över längre tid. Det är något du aldrig kan argumentera emot så du väljer att ignorera det kanske absolut med väsentliga i hela diskussionen. Det är ju enkelt för dig att ändra dig om 5-10 år om du har fel..
"men jag sa ju det..."
Det är väldigt enkelt för oss "obildade" att dra slutsatser med lite kritiskt tänk:
mRNA har INTE blivit testat en längre tid. Ingen vet hur effekterna ser ut på sikt. Myocardit är en universell sanning numera. Hur de blir med cancer och dylikt 10 år framåt i tiden kommer onekligen bli intressant att se.
Något som dessutom är fakta och klarlagt är att en oroande mängd läkare och sjuksköterskor inte vet vad VAERS är. Hittills i CDC har 21.000 dödsfall rapporterats till följd av vaccinet.
Det är högst rimligt och akademiskt träffsäkert att den siffran troligtvis är 3-4 gånger högre.
Ja, vaccinera sköra och sjuka om de vill. Vaccinera dock inte friska unga människor mot en tramsig jävla förkylning.
Skriver media att "Sjukhusen är överbelastade, stabsläge, katastrof" så bör var och en undra hur i helvete det är fatt med vårt sjukvårdssystem. Det kanske inte är de facto att de överflödas av covid patienter utan att vi lägger alldeles för lite resurser på en fungerande sjukvård.
Covid är ju dock den perfekta maskeringen för ett välfärdssamhälle på nedgång, trots astronomiska skatter.