• 4
  • 5
2022-01-03, 19:33
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En av mina favoriter. Väldigt bra skådis.
Såg honom senast i den där serien om Haijbyaffärenoch reagerade också på att det var nåt med hans utseende.
Fick tyvär känslan att det var som med Michael Nykvist och Härenstam som fick lite annorlunda utseenden sista året på grund av sjukdom. Hoppas det inte är nåt skit med Reine och att han kör på i många år till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Fick exakt samma känsla som du. Något med blicken. Människor som är på väg in i demens... den blicken. Hoppas vi har fel. Han var i sig helt grym i sin roll som Notin.

OM det nu skulle vara ansiktslyft och botox måste man ändå säga det gick hemskt fel om det väcker associationer till sjukdom död och demens.
Citera
2022-01-03, 20:18
Medlem
immenhusens avatar
Tror inte jag kan minnas någon gång som Reine Brynolfsson har varit på löpsedeln på grund av att han har gjort bort sig eller något liknande. Visserligen har min sosse-radar alltid gått igång på honom (som för så gott som alla svenska skådespelare sprungna ur 68-rörelsen), men oavsett politisk färg har jag full respekt för honom och inte minst med avseende på hans personliga integritet. Det gör honom per automatik så mycket större än alla andra som konstant måste hävda sig i allt från personliga skandaler som skall tas i offentligheten till billiga politiska poänger i den dagspolitiska debatten, med enda syfte till att synas och få tid i media. Är man en bra skådespelare likt Brynolfsson behöver man inte hävda sig (tänk motsvarande parallell mellan gamla och nya pengar).

/AI
Citera
2022-01-03, 22:15
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Tror inte jag kan minnas någon gång som Reine Brynolfsson har varit på löpsedeln på grund av att han har gjort bort sig eller något liknande. Visserligen har min sosse-radar alltid gått igång på honom (som för så gott som alla svenska skådespelare sprungna ur 68-rörelsen), men oavsett politisk färg har jag full respekt för honom och inte minst med avseende på hans personliga integritet. Det gör honom per automatik så mycket större än alla andra som konstant måste hävda sig i allt från personliga skandaler som skall tas i offentligheten till billiga politiska poänger i den dagspolitiska debatten, med enda syfte till att synas och få tid i media. Är man en bra skådespelare likt Brynolfsson behöver man inte hävda sig (tänk motsvarande parallell mellan gamla och nya pengar).

/AI
Att man är en så jäkla bra ljudboksinläsare gör att jag höjer honom till skyarna.
Reine och Magnus roosman samt j.malmsjö gör mina arbetsdagar med ljudbok uthärdliga.
Tack till er.
Och en satans skopa ovett till Stefan sauk passar jag på att utdela samtidigt!
Det är inte radioteater som du gör det till.
Mexixanska gängmedlemmar som pratar rinkebysvenska och äldre kvinnor i falsett hela tiden.
Nä, det hör radioteatern till.
Reine har en mjuk behaglig röst som gör mina 50-60 ljudböcker som jag lyssnar till på jobbet per år till en njutning.
Lyssna på Reine du Stefan Sauk och kanske jag skulle stå ut med en bok du läst in.
Du har ju fått tilldelat dig flera böcker som är bra men inte går att lyssna på pga att du är så jävla dålig.
Ta efter Reine tack. Vet att du läser detta.
Citera
2022-01-04, 09:40
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Fick exakt samma känsla som du. Något med blicken. Människor som är på väg in i demens... den blicken. Hoppas vi har fel. Han var i sig helt grym i sin roll som Notin.
Usch ja! Faktum är att du kan ha helt rätt. Någonting är det som inte stämmer.
Citera
2022-01-05, 10:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Tanken slog mig med. Han tycks ha blivit lite slätare med åren. Och det är naturligtvis helt upp till honom. Bara han kan fortsätta skådespela och inte dödar sin mimik.
Sen är hud ett eget kapitel för skådisar. Allt smink är rätt tufft för fejset och då måste man ta hand om det ordentligt. Så det är mycket möjligt att han bara har jobbat extra hårt med fuktgivare senaste tiden.

Det är väl oftast det som blir problemet med skådisar som gör Fillers och lyft. Att mimiken skadas. Att man som publik får svårt att tänka på nåt annat.

Om nu brynolfsson inte ser såhär pga sjukdom så är det ett dåligt karriärdrag.
Citera
2022-01-05, 11:21
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Kul att för omväxlings skull se en skvallertråd med uteslutande positiv inställning till personen ifråga.

Jag instämmer med kören. Brynolfsson är en skådespelare utav rang inom den äldre generationen.

Någon som minns honom i den gamla tv-serien Medicinmannen? Tror att han spelade far till Mikael Persbrandts karaktär, vars familj drev ett företag inriktat på (fiktiva) kemiska ämnen.

Han fullständigt ägde varenda scen. Handlingen som bitvis var medioker hölls upp av Brynolfssons medverkan. Lite trist med nyårsframträdandet. Men med tanke på den positiva bilden kring honom här så är det nog redan glömt lagom tills nästa nyår.
Citera
2022-01-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En av mina favoriter. Väldigt bra skådis.
Såg honom senast i den där serien om Haijbyaffärenoch reagerade också på att det var nåt med hans utseende.
Fick tyvär känslan att det var som med Michael Nykvist och Härenstam som fick lite annorlunda utseenden sista året på grund av sjukdom. Hoppas det inte är nåt skit med Reine och att han kör på i många år till!

Det kan ju vara så att det är ålderdomen som börjar synas? Han fyller trots allt 70 om drygt 1 år..
Citera
2022-01-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched7055
Det kan ju vara så att det är ålderdomen som börjar synas? Han fyller trots allt 70 om drygt 1 år..

Han hade liksom ett påsigt, mjukt utseende förut, och det var ju det som gav hans ansikte charm och karaktär, och som gav tyngd åt hans skådespeleri och roller.
Nu - slätt.
Åldrande gör oss inte slätare, den saken är säker.
Jag tror han låtit strama till sig.
MEN - långt framskriden cancer kan i vissa fall liksom utplåna ansiktsdragen. Men då brukar kroppen också vara starkt avmagrad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in