2022-01-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
ingen tror på ditt trams här.
Det är som sagt inget trams.
Citera
2022-01-06, 10:51
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det var min poäng när det gällde att Omikron dök upp i Afrika. Borde vara omöjligt hitta patient zero där....

Att närmaste släkting till omikron är 1.5 år gammalt är väldigt intressant. Att det var möss som används flitigt i labb är också intressant. Hade det varit tex kattdjur så hade det ju inte varit så misstänkt. Om man började forska på "snällare" covid varianter så borde det startats då nån gång.

Att kineserna har så bra koll på hur man ser vilka djur ett virus gjort "gain of function" i är också intressant. Givetvis vill de även få oss att tro att en mus i Afrika blev smittad för 1.5 år sedan för att sen spridas bland möss tills det helt plötsligt dök upp denna mutation. Borde inte fler "möss mutationer" dykt upp tidigare?

Hur har Omikron blivit så extremt smittsamt för människor genom att ha muterat i möss? Humaniserade möss kanske?

Men Omikron-upptäckten i Botswana är ju en medial lögn....
Det som hände var att 4 inresande diplomater från ett "icke namngivet land", testade positivt vid inresa till Botswana, i releasen anges pre-travel testing, läser man Botswanas gamla pressrelease framkommer detta tydligt. De 4 diplomaterna som alla var fullvaccinerade verkar alltså ha kommit från Europa, sen bytt plan i Kapstaden där det då ev utfördes pre-travel testing och tagit ett "lokalflyg" till Botswana där dom sen torskat i screeningen och kallats in för undersökning.

Här är original-dokumentet: https://ibb.co/410Xd15
Sen finns en uppsjö mer artiklar att det var diplomater, samt hur Botswanas president vägrat att ange ursprungslandet som dessa diplomater kom ifrån.
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/foreign-diplomats-travelling-from-europe-were-among-first-known-omicron-cases-botswana-president-1.5 692519

Omikron och flygresor är en dålig mix, bara att sen på bruden som flög från USA till Island och insjuknade på flighten där hon låste in sig i 5 tim på toaletten, hon var testad direkt före det att flighten lyfte, kände sen av halsont efter takeoff-och råkade ha ett testkit med sig i handväskan och gick på muggen....

Så Sydafrika fick ta smällen som tack för "upplysningen" och blev isolerade tack vare 4 inresande diplomater, som bör ha varit spridare på de flygplatser som de vistades i under resans gång.
Kan någon lägga upp "släktträdet" för Omikron om nu närmaste "släkting" är över 1 år gammal.
Senast redigerad av vinland 2022-01-06 kl. 11:09.
Citera
2022-01-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja man kör numera "kinesiska muren" i sin kommunikationsstrategi...eller ska man kalla det desinformationskampanj.

Mest skrämmande är nästan när FHM försöker få det till att scenarierna man producerat varit korrekta.

Smittspridningen ligger i själva verket över det "värsta" scenariet MEN nyinläggningar på IVA under det lägsta scenariet. Det senare visade man såklart inte någon bild på...

Snacka om missvisande "prognosticering".

Förutom det att FHM gång på gång hävdar att det inte är prognoser, utan scenarier. (SMHI gör däremot prognoser som stämmer ungefär 60% för en femdygnsprognos.)
Citera
2022-01-06, 11:00
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att man låtit viruset spridas med berått mod som Ebba Busch sade? Ja, det är väl 2 år för sent är jag rädd.

Förstår inte din kritik mot mig ärligt talat. Tar du inte själv vaccin? Många blir svårt sjuka i covid. Självklart vill man skydda sig. Hur är man funtad annars?

Du har ett naturligt immunförsvar som är överlägset allt skit du kan stoppa i kroppen.

Är du gammal eller svårt sjuk är vaccin ett bra alternativ. Att vaccinera barn, unga och friska vuxna är total jävla galenskap.

Det är ett jävla förkylningsvirus. Jag har haft covid 2 gånger. Du då?
Citera
2022-01-06, 11:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Förutom det att FHM gång på gång hävdar att det inte är prognoser, utan scenarier. (SMHI gör däremot prognoser som stämmer ungefär 60% för en femdygnsprognos.)
Och de påstod tidigare att just dessa scenarier var grunden till deras åtgärder i form av restriktioner och råd.
När nu pågående smittspridning kraftigt överstiger deras värsta scenarier gör de ändå inget.
Vad ska man då ha dessa scenarier till?
Troligen för att lura någon att de har kontroll på läget vilket de flesta här har insett att det inte stämmer.

Nu önskar jag mig inga mer restriktioner och elände men hoppas de har koll på att sjukvården kommer klara en anstormning av patienter.
Att jämföra med andra länder där Omicron redan är klart dominerande sedan några veckor.
Se nedanstående länk.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-08-30..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Hospital+patients&Interval=Weekly& Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivi ty=false&country=USA~GBR~CAN~FRA~AUS
Citera
2022-01-06, 11:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att det är en plandemi är inget trams. Kolla in Event201, WHOs omklassificering av vad som egentligen är en pandemi och Bill Gates mässande om att det skulle komma en pandemi och att vaccin var enda räddningen!
Problemet är uppenbarligen inte virusen som det kryllar av i och på oss. Utan folks grundhälsa och bristande sjukvård både vad gäller kvalitet och vad gäller kvantitet..
Trams, vilket är det du brukar komma med, utan fakta i dina inlägg och med dina egna fantasier.

Kom nu med fakta om att det inte är en pandemi. slå gärna upp definitionen på vad det är.
Citera
2022-01-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Men Omikron-upptäckten i Botswana är ju en medial lögn....
Det som hände var att 4 inresande diplomater från ett "icke namngivet land", testade positivt vid inresa till Botswana, i releasen anges pre-travel testing, läser man Botswanas gamla pressrelease framkommer detta tydligt. De 4 diplomaterna som alla var fullvaccinerade verkar alltså ha kommit från Europa, sen bytt plan i Kapstaden där det då ev utfördes pre-travel testing och tagit ett "lokalflyg" till Botswana där dom sen torskat i screeningen och kallats in för undersökning.

Här är original-dokumentet: https://ibb.co/410Xd15
Sen finns en uppsjö mer artiklar att det var diplomater, samt hur Botswanas president vägrat att ange ursprungslandet som dessa diplomater kom ifrån.
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/foreign-diplomats-travelling-from-europe-were-among-first-known-omicron-cases-botswana-president-1.5 692519

Omikron och flygresor är en dålig mix, bara att sen på bruden som flög från USA till Island och insjuknade på flighten där hon låste in sig i 5 tim på toaletten, hon var testad direkt före det att flighten lyfte, kände sen av halsont efter takeoff-och råkade ha ett testkit med sig i handväskan och gick på muggen....

Så Sydafrika fick ta smällen som tack för "upplysningen" och blev isolerade tack vare 4 inresande diplomater, som bör ha varit spridare på de flygplatser som de vistades i under resans gång.
Kan någon lägga upp "släktträdet" för Omikron om nu närmaste "släkting" är över 1 år gammal.
https://nextstrain.org/ncov/gisaid/global
Citera
2022-01-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och de påstod tidigare att just dessa scenarier var grunden till deras åtgärder i form av restriktioner och råd.
När nu pågående smittspridning kraftigt överstiger deras värsta scenarier gör de ändå inget.
Vad ska man då ha dessa scenarier till?
Troligen för att lura någon att de har kontroll på läget vilket de flesta här har insett att det inte stämmer.

Nu önskar jag mig inga mer restriktioner och elände men hoppas de har koll på att sjukvården kommer klara en anstormning av patienter.
Att jämföra med andra länder där Omicron redan är klart dominerande sedan några veckor.
Se nedanstående länk.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-08-30..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Hospital+patients&Interval=Weekly& Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivi ty=false&country=USA~GBR~CAN~FRA~AUS

Ja, det kommer krävas väldigt hög smittspridning för att pandemin ska kunna ta slut. Finns en ständig risk att våra styrande väljer förlänga det hela ytterligare minst ett år.
Exempelvis Storbritannien drog ju åtminstone lite nytta av halvåret med god vaccinationstäckning: Det tjänar de på nu, medan vi helt slösade bort det.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2022-01-06 kl. 11:19.
Citera
2022-01-06, 11:17
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja man kör numera "kinesiska muren" i sin kommunikationsstrategi...eller ska man kalla det desinformationskampanj.

Mest skrämmande är nästan när FHM försöker få det till att scenarierna man producerat varit korrekta.

Smittspridningen ligger i själva verket över det "värsta" scenariet MEN nyinläggningar på IVA under det lägsta scenariet. Det senare visade man såklart inte någon bild på...

Snacka om missvisande "prognosticering".

Gjorde du samma amatörmässiga misstag som jag säg TV4 göra igår och tog en dags rapporterat värde för att dra slutsatsen att deras scenario inte stämde?

Om man kollade på den grafen och tittar på glidande 7 dagars istället, så stämde det bra.
Att dra en slutsats efter släpande siffror från nyår är verkligen inte smart..

Att scenariet inte kommer hålla två veckor till är en annan femma..
Citera
2022-01-06, 11:18
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Fanns garanterat stor samhällsspridning av Omikron redan för en månad sedan ja. Men för all del, fortsätt tro att vi fått flockimmunitet i Sverige om 1 vecka du😁

Om en vecka? Jag har aldrig påstått det.
Du är utvecklingsstörd.
Jag har inte påstått det, däremot så kommer det inte dröja 1,5 månader tills det peakat..
Citera
2022-01-06, 11:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Fanns garanterat stor samhällsspridning av Omikron redan för en månad sedan ja. Men för all del, fortsätt tro att vi fått flockimmunitet i Sverige om 1 vecka du😁
Med alla dessa vaccinerade skulle vi haft flockimmunitet om vaccinen varit lite bättre än usla.

Det fina i kråksången är att Omikron helt uppenbart är ungefär lika farlig som en förkylning.

Själv hade jag en viktig läkartid i måndags, men åkte på något virus i helgen. När jag ringer för att omboka får jag frågan om jag ska covidtesta mig. "För är det inte covid kan du komma in ändå". Ja ni hör ...
Citera
2022-01-06, 11:19
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Vad kommer du att säga om en vecka när stapeln pekar rakt upp? Att det är eftersläpning? När det ser lika illa ut om 2 veckor?

Det har INTE peakat här. Men det har det om 3-4 veckor.. inte i slutet av februari.
Men fortsätt du yra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in