2022-01-06, 10:01
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Edvardsen kommer få mycket att bevisa mtp. hans bakgrund.
Med tanke på att han är fd Wiseman lär han ha sänkt åtminstone ett par djurgårdare genom åren. Måste kännas fint om/när han skriver på.
2022-01-06, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
John Guidetti har haft en betydligt mer framgångsrik karriär än Carlos Strandberg. Med det sagt så finns det fler alternativ till din idol än Guidetti.
Fast jag vill hellre se en annan spelartyp än Guidetti
2022-01-06, 10:26
Medlem
hobokens avatar
Edvardsen är en spelartyp som vi (Djurgården) har saknat länge, bortsett från Buya har vi varit trubbiga framåt så länge jag kan minnas. Att han har en del bagage är såklart det stora frågetecknet, men jag tror samtidigt att Djurgården kan vara rätt miljö för honom. Med all respekt för Degerfors och hans tidigare klubbar så är Djurgården en mer professionell miljö där det ställs andra krav. Vi har t.ex. erfarenhet av spelare med spelmissbruk (Karlström) och, om jag förstått det rätt, numera totalt förbud mot allt spel i våra spelarkontrakt. Man får ju också anta att han mognat en del sedan ungdomsåren. Är övertygad om att vi aldrig hade gått för Edvardsen om vi inte gjort en ordentlig due diligence av honom och inte har en tro på att han kommer att fungera i gruppen.

...med det sagt blir ändå kraven på honom högre. Minns när vi plockade in våra tränare med deras historik och reaktionerna som följde, men kan man leverera är det mesta glömt och förlåtet.
Senast redigerad av hoboken 2022-01-06 kl. 10:30.
2022-01-06, 10:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Med tanke på att han är fd Wiseman lär han ha sänkt åtminstone ett par djurgårdare genom åren. Måste kännas fint om/när han skriver på.
Känns fint med reaktionerna från era led. Även MFFs. Men finast är ändå reaktionerna från AIK.
2022-01-06, 10:34
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han får sikta in sig i derbyna efter motståndarna ist för medspelarna nästa gång tack

Nu spelar ju inte Daniel Sundgren i AIK för stunden men han lär väl återkomma dit om några år, undra vad han tycker innerst inne om Strandberg. Och om att ha han som medspelare igen?
2022-01-06, 10:36
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/superettan/vad-fan-har-jag-gjort-hur-dum-far-man-vara/
Citat:
Förklaringen till den egna och lagets framgång förklarar Edvardsen bottnar i en prestigelöshet och att det är högt i tak.

Det är en väldigt familjär stämning där kollektivet står i centrum och ingen ska sticka ut mer än någon annan. Det är precis så det ska vara, vi är ett lag och sysslar med en lagsport. Annars hade man lika gärna kunnat spela tennis eller något. Sen finns det ju ”stjärnor” i alla lag, men det handlar om att hålla fötterna på jorden och inte hålla på med massa annan skit eller prata i medierna om saker som inte stämmer.
Djurgården är rätt klubb för Edvardsen.
2022-01-06, 10:49
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/superettan/vad-fan-har-jag-gjort-hur-dum-far-man-vara/

Djurgården är rätt klubb för Edvardsen.
Sportsligt kan han säkert vara en bra värvning men återigen gör Djurgården en klassisk djurgårdsvärvning. Med lite mer stolthet i föreningen hade man givetvis inte värvat en föredetta Wiseman.
2022-01-06, 10:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad står där? Ladda upp.
Jag vet inte, du kanske kan betala för det och ladda upp?
2022-01-06, 10:52
Medlem
snurresprettiss avatar
https://fotbolldirekt.se/2022/01/05/oon-bekraftade-uppgifter-har-tagit-kontakt-kan-ersatta-anestis

Det går ju inte läsa artikeln om man inte är medlem men bilden är ju på Nilsson Säfström. Frågan är om det är han som skall vakta målet i IFK Göteborg kommande säsong?
2022-01-06, 10:57
Medlem
Det blir nog bra för både Skansen och Edvardsen om han går dit, han är definitivt bättre än Svandyket.
2022-01-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Sportsligt kan han säkert vara en bra värvning men återigen gör Djurgården en klassisk djurgårdsvärvning. Med lite mer stolthet i föreningen hade man givetvis inte värvat en föredetta Wiseman.

F.D. Wisemen? Edvardsen har varit hangaround, ja, och WM har antagligen koll på honom, och han har en gång tränat i en WM-tröja, ja… men jag misstänker att Wisemen kräver lite mer än det för att han ska ha klassas som fullskalig medlem. Du får det att låta som att vi håller på att värva nån jävla topboy, men antar att det är ur avundsjuka?

Finns ganska många exempel på fotbollssupportrar som har hängt med ultras i den klubben de har spelat i, vid sidan av planen…
2022-01-06, 11:08
Medlem
Edvardsen känns som en nästan identisk värvning av Selmani som Bajen gjorde. Relativt ung skytteligavinnare (Selmani vann poängligan dock) från en mindre klubb. Skillnaden är väl att Edvardsen är så utpräglad Blåvit med dessutom bagage i WM. Tror på flopp eller succé, Edvardsen är nog ingen som håller käft om det går trögt och det kommer kritiska röster från läktarplats, det skulle kunna bli underhållande.

Vem gör bäst ifrån sig av Selmani och Edvardsen 2022?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in