2022-01-05, 20:19
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Vet inget om Johaugs sprutförmåga

Det väl endast hennes kille (och tidigare pojkvänner)
Citera
2022-01-05, 20:19
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja hennes fontänförmåga har jag ingen aning om och är faktiskt inte heller intresserad. Hon skulle kunna spela den elaka häxan från väst i Trollkarlen från Oz om hon fick rätt utstyrsel till hands.

Äntligen överens om något
Citera
2022-01-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som inte ens förstår vad du jämför. Att klaga på Dyvik är helt obegripligt då hon varit topp-5. Att klaga på SN är förståeligt även om hon inte varit lika usel som ditt inlägg var.

Nej. Det är fortfarande du som inte förstår. Eller så försöker du medvetet dribbla bort diskussionen. Först var det lite underhållande men nu börjar det bli patetiskt. Om du inte tror mig kan du ju gå in i Stina-tråden själv och se att det plötsligt blev väldigt tyst när resultaten började trilla in. Det är inte en åsikt. Det är fakta och finns svart på vitt i tråden. Vad man sen anser att ett tillräckligt bra resultat är ju en helt annan diskussion. Men den har jag aldrig fört i den här tråden och jag tänker inte försvara ett av dig påhittat argument. Vill du ha uppmärksamhet och friktion får du söka det någon annanstans.
Citera
2022-01-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Vet inget om Johaugs sprutförmåga

Den är inget bra.
Hon använder läppsalva istället.
Citera
2022-01-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Går inte att ha några större invändningar mot uttagningen av Kalla & Calle. Även fast vissa inte vill inse att de med rätta är kvalificerade.

Om SOK har som krav att vara på en topp 8 placering i OS och Kalla inte varit nära det under året hur är hon då kvalificerad utöver gamla meriter?
Citera
2022-01-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om SOK har som krav att vara på en topp 8 placering i OS och Kalla inte varit nära det under året hur är hon då kvalificerad utöver gamla meriter?

Hon är inte kvalificerad..inte efter några vettiga premisser alls.
Vi kommer att se resultatet av debaclet i Peking..ALLA kommer att kunna se det.
Citera
2022-01-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Hon är uttagen som stafettåkare. Sverige har guldchans i stafett, och det behöver finnas ett antal alternativ då form, sjukdom, OS på hög höjd, corna m.m kan slå hårt mot truppen. Det finns bara 3 andra distansåkare uttagna varav en varit sjuk i flera omgångar. Även om Dahlqvist och Sundling kan vara ett alternativ är det viktigt att ha de 4 åkare med bäst form redo när det gäller. Man har möjligheten att skicka 8 och tar den. Förstår inte vad som är svåry att förstå?
Citera
2022-01-05, 21:10
Medlem
Ostrobothnias avatar
Jahapp har ni debattklubb här inne?
Citera
2022-01-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Hon är uttagen som stafettåkare. Sverige har guldchans i stafett, och det behöver finnas ett antal alternativ då form, sjukdom, OS på hög höjd, corna m.m kan slå hårt mot truppen. Det finns bara 3 andra distansåkare uttagna varav en varit sjuk i flera omgångar. Även om Dahlqvist och Sundling kan vara ett alternativ är det viktigt att ha de 4 åkare med bäst form redo när det gäller. Man har möjligheten att skicka 8 och tar den. Förstår inte vad som är svåry att förstå?

Sverige har ingen guldchans om Kalla skall åka stafett.
Poff..så var den chansen borta.
Citera
2022-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Jahapp har ni debattklubb här inne?

Sist jag kollade så var det det som berättigar Flashback forums existensberättigande.
Citera
2022-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Sverige har ingen guldchans om Kalla skall åka stafett.
Poff..så var den chansen borta.

Ska vi kasta in Dyvik eller som du troligen föreslår, Hagström så är chans till medalj också borta.
Citera
2022-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du är snabb med att inkompetensförklara andra. Jag har inte direkt sett din kompetens skina igenom dina subjektiva känsloyttringar. Måste säga att jag litar mer på Sveriges landslagsledning än på dina substanslösa inlägg.

Längdåkning i OS pågår mellan 5/2 och 20/2 (16 dagar) med långa viloperioder mellan varje lopp. Betydligt mindre krävande än TdS t ex.

Sen hänger mycket på hur det går givetvis. För Frida, Jonna och Maja. Men det är inga som helst problem att vara reserv och ev köra Teamsprint för Frida med tanke på vila både före och efter det loppet.
Men som vi alla vet och som landslagsledningen redan (mer eller mindre) talat om är hon aktuell för teamsprint. Hon är GARANTERAT första reserv.

Nu tycker jag du ska tagga ner rent generellt.

Johanna Hagström är inte uttagen varken till sprint, teamsprint eller distansplats till detta OS.
Det är redan överspelat argumentmässigt.

Nu gäller det att de som blivit uttagna lyckas maximalt. Fokusera på det.

Jag är ingen expert.
Men jag skulle bli extremt förvånad om inte Frida tidigt gjort klart att hennes fokus är enbart på distanslopp samt långa stafetten.
Att köra sprintstafett är lika med att ge en fördel till Johaug i distansloppen och det är jag övertygad om att Frida redan bestämt att inte dela ut fördelar åt Johaug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in