2022-01-05, 19:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Det var ju ett skämt i syfte att provocera och du högg snabbare än en hungrig kobra så det blev ju fullträff för min del.

Det är ett dåligt försök till en efterhandskonstruktion.

Citat:
Jag jämförde aldrig Dyvik och Nilsson. Bara hur Lookalikes eviga tjatande om Dyvik i alla trådar och längdskidåkning påminner om hur andra här på Flashback har reagerat så fort Nilsson kommer på tal. Så kliver du rakt in och bekräftar precis just det.

Jag visade dig att Dyvik varit topp-5 och därmed föll ditt påstådda skämt platt.

Citat:
Det är humor.

Ja du är underhållande med dina försök att släta över ditt misstag.

Citat:
Jag tänker inte diskutera Stinas prestationer i skidskytte i den här tråden.

Det var det jag påpekade för dig. Bra att du lyssnar. Du får vänta med att diskutera prestationerna när de uppstått och då på rätt ställe.
Citera
2022-01-05, 19:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vem har sagt att hon kommit topp-5??
Påverkar drogerna ditt läskunnande?
För jag hoppas att det är droger och att du inte är så här i normal tillstånd.

Hur var det med ignoreringsknappen? Om du bemödat dig att försöka förstå så jämförde personen SN med Dyvik och Dyvik var som bekant topp-5. Därför min fråga.

Sluta med drogerna nu.
Citera
2022-01-05, 19:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Du tar ju priset. Du kommenterade ju just Johaug på ett av mina inlägg. Hur ska du ha det?

Jag kan kommentera att hon inte har någon spurtförmåga, men inte hur hon utvecklats från hon var 24 år och framåt. Ska det vara så svårt att förstå den skillnaden?
Citera
2022-01-05, 19:30
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag kan kommentera att hon inte har någon spurtförmåga, men inte hur hon utvecklats från hon var 24 år och framåt. Ska det vara så svårt att förstå den skillnaden?

Jag väljer att inte kommentera det...
Citera
2022-01-05, 19:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det var ju utifrån din orättvisa och felaktiga beskrivning av Ebba som jag försökte karakterisera din inställning till henne som skidåkare. Och jag skrev "illvillig eller oförtjänt", dvs det var inget definitivt värdeomdöme. Men du har ju nu fått chans att dementera att det var något sådan som låg till grund för din beskrivning av henne.

Jag står fast vid att hon saknar taktomslag och inte är bäst på något moment. Hon saknar det som krävs för att vinna. Min syn på saken är att hon bör fokusera ännu mer på uthållighet för det är så hon kommer att vinna lopp om hon vinner, inte på spurt. det vill säga som Södergren vann.

Jag tycker tvärtemot all som säger att Ebba inte bör dra. Hon behöver dra sönder de övriga för att de inte ska ha en möjlighet att spurta förbi henne på slutet.

Citat:
Borde det inte komma något efter resulterar i din formulering för att den skall bli fullständig?

Nej, meningen är fullständig eftersom vi vet vad vi diskuterar. Resultera betyder att leda till visst resultat och det önskvärda resultatet är ju att vinna.

Citat:
Jag har väl inte diskuterat Johaug med dig.

Beklagar att jag råkade läsa två inlägg samtidigt och lade ihop dem till ett när jag svarade. Johaug har enligt min mening inte heller någon spurt. Hon kan uppnå hög fart under en lång sträcka och på så vis inte tappa så mycket.
Citera
2022-01-05, 19:38
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är varken plump eller obalanserad.
Däremot så talar jag klarspråk,eller bäbisspråk med folk som saknar nödvändig kunskap..och motiverar fullt ut mina ställningstaganden på ett sätt som ingen av motsatt åsikt varken klarar av eller ens bemödar sig om.

Din jämförelse med Kalla anno 2018 haltar på alla sätt och vis.I båda spelen tog Charlotte individuellt Guld plus att situationen på sprintsidan var av sådan art att hygglig ersättare inte fanns.
Kalla var vad som kunde tillgås helt enkelt.F-n 2010 åkte ju till och med Anna Haag,tro det eller ej..så du kunde ju tagit i ännu värre än vad du nu gjorde.

Nu finns Hagström att tillgå.I klassisk sprint.Dylik kraft fanns varken 2010 eller 2018.

Samma fåniga debatteknik som HerrGickhan tillämpar. Har man inget vettigt svar så hugger man på något annat. Frågan var ju huruvida det gick att dubblera distans med sprintstafett i ett OS och bevisligen går det utmärkt. Vad som fanns att tillgå i övriga sprinters oväsentligt utifrån den diskussionen.

Anna Haag tog individuell medalj 2010 så droppa attityden en smula min vän. Din kunskap lyser tyvärr med sin frånvaro. Känns mer som en skåning som hårdtittat på Vinterstudion de senaste åren.
Citera
2022-01-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
OS är mycket större än tds. Mycket mer media..och skulle Frida börja med att plocka medaljer i början så kommer mycket energi att gå åt till mycket annat. Har inte sett schemat men t ex 30 km är en mycket bra distans för Frida..och där måste hon ha en hel del överskottsenergi kvar.. Har ej sett schemat.

Hysch hysch..på detta skidforum får man inte kritisera saker som bör kritiseras eller påpekas självklara saker som tufft schema och annat(jag har för övrigt gått igenom hela schemat i tidigare posts).
Nej,på detta forum så skulle individ som till exempel påpekat att Burman och Svensson möjligen tränar fel och detta kan ge ryggproblem samt att Calle övertränar och detta kommer att leda till trubbel,sådan individ skulle mötas av AllanBallan med Sture Stropp och Grodan Drill i släptåg med intelligenta hugskott som att "öööhh..skidledningen vet vad den gör och öööhh..skidåkarna själva vet vad de gör".
Intet nytt under solen..det finns fortfarande gott om folk som häckar här som aktivt försvarar den skandalomsusade uttagningen av Anna Haag till 2018 års långa stafett..en uttagning som med facit i hand resulterade i sumpat Guld..men Ööööhh..Grip,han vet vad han gör.

Här gäller det att stå stark emot samlad dumhet och rakryggat argumentera emot..igen och igen.
2018 var det Haag.Nu är det Dyvik och Kalla.
Intet nytt under solen..men öööhhh..skidledningen vet ju vad de gör..:-)
Citera
2022-01-05, 19:45
Medlem
Citat:
Samma fåniga debatteknik som HerrGickhan tillämpar. Har man inget vettigt svar så hugger man på något annat. Frågan var ju huruvida det gick att dubblera distans med sprintstafett i ett OS och bevisligen går det utmärkt. Vad som fanns att tillgå i övriga sprinters oväsentligt utifrån den diskussionen.

Anna Haag tog individuell medalj 2010 så droppa attityden en smula min vän. Din kunskap lyser tyvärr med sin frånvaro. Känns mer som en skåning som hårdtittat på Vinterstudion de senaste åren.

Det är snarast du som har problem med argumentationen på permanent basis.
OM det nu skall åkas med distansåkare i sprintstafett..varför åkte då Maja och Jonna i senaste VM?
F-n..både Kalla som Frida och Ebba fanns ju att tillgå.
Du får ursäkta,men jag har problem att diskutera med folk som kommer med rena rama dumheterna.
Citera
2022-01-05, 19:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Samma fåniga debatteknik som HerrGickhan tillämpar. Har man inget vettigt svar så hugger man på något annat.

Men du har en ärlig och objektiv debatteknik som inte försöker blanda in annat eller andra i din argumentation. Problemet är att det är för många som inte klarar att diskutera och är låsta vid sin egen uppfattning samt inte minst vid de svenska åkarna som inte får ifrågasättas.

Citat:
Jag väljer att inte kommentera det...

Nej precis, ohederligheten i sin prydno. Johaug har ingen sprutförmåga. Förstår du skillnaden mellan fart och takt?
Citera
2022-01-05, 19:54
Medlem
Citat:
Anna Dyvik..för övrigt?
Hon drar alltså sekunden efter det att Byström serverat henne OS biljetten på silverfat.
Avbryter TVÄRT och åker tvärhem.
Vad jag kan förstå är hon som uppslukad av jordens yta efter detta.
Hon står ju dessutom självvalt utanför landslagsgruppen.
Ingen som helst tävling innan OS?

Har hon isolerat sig någonstans och skall vara sådan till dagen för avresa Peking?
Testas personer som dels står utanför landslaget och som inte vill tävla annat än sporadiskt lika mycket som de andra?

Likt Hedvig så frågar jag bara.

Det sista världen vill se är någon helt oförklarlig formtopp a la Muhlegg i OS.

Ja, det där såg inte bra ut. Två sekunder efter Byström meddelat Dyvik om OS-platsen så hade hon packat väskan och beställt taxi till flygplatsen.
Hoppas det var det sista vi såg av henne i TdS.
Citera
2022-01-05, 19:56
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Det är snarast du som har problem med argumentationen på permanent basis.
OM det nu skall åkas med distansåkare i sprintstafett..varför åkte då Maja och Jonna i senaste VM?
F-n..både Kalla som Frida och Ebba fanns ju att tillgå.
Du får ursäkta,men jag har problem att diskutera med folk som kommer med rena rama dumheterna.

Detsamma, ditt resonemang liknar en intellektuell härdsmälta.

Återigen, det brukar vara det gängse upplägget under ett mer kompakt VM att inte matcha distansåkare i sprintstafett., Precis som du själv argumenterade för rörande Frida. Belatningen riskerar att bli för hög för en distansåkare som åker allt. Det luftigare OS-programmet möjliggör dock dubblering. Svårt?

Avslutar den här diskussionen med dig nu eftersom det inte kommer leda någon vart.
Citera
2022-01-05, 19:57
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men du har en ärlig och objektiv debatteknik som inte försöker blanda in annat eller andra i din argumentation. Problemet är att det är för många som inte klarar att diskutera och är låsta vid sin egen uppfattning samt inte minst vid de svenska åkarna som inte får ifrågasättas.

Nej precis, ohederligheten i sin prydno. Johaug har ingen sprutförmåga. Förstår du skillnaden mellan fart och takt?

Vet inget om Johaugs sprutförmåga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in