2022-01-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, det där såg inte bra ut. Två sekunder efter Byström meddelat Dyvik om OS-platsen så hade hon packat väskan och beställt taxi till flygplatsen.
Hoppas det var det sista vi såg av henne i TdS.

Troligen...eftersom TdS avslutades igår.
Citera
2022-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ett dåligt försök till en efterhandskonstruktion.

Jag visade dig att Dyvik varit topp-5 och därmed föll ditt påstådda skämt platt.

Ja du är underhållande med dina försök att släta över ditt misstag.

Det var det jag påpekade för dig. Bra att du lyssnar. Du får vänta med att diskutera prestationerna när de uppstått och då på rätt ställe.

Jag förstår att det blev jobbigt och pinsamt för dig nu. Eller så har du kanske på allvar problem med läsförståelsen?

Det förändrar ju dock ingenting. Stina Nilsson är din trigger och du högg utan eftertanke. Jag har aldrig jämfört Dyvik och Stina och aldrig nämnt några topp-5 placeringar ö.h.t. Det ENDA jag gjorde var att jämföra Lookalikes Dyvik-hets med den hets som rådde mot Stina i tråden om henne när hon bytte till skidskytte. När det sedan visade sig att Stina kunde tävla i skidskytte droppade dom av en efter en. Jag bad Lookalike att inte göra det om Dyvik faktiskt gör en bra prestation i OS. Vilket jag nu hoppas mer än någonsin eftersom jag börjar bli lovligt trött på dennes ältande i alla längdskidtrådar.

Att du sen börjar diskutera något helt annat för att Stina Nilsson gör dig irrationell är ju helt och hållet på dig.

Och underhållande när det blev en så klockren fullträff.

Tydligare kan jag inte göra det gör dig. Du får läsa om när du är nykter.
Citera
2022-01-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Troligen...eftersom TdS avslutades igår.

Framtida TdS.

Här får man verkligen vara övertydlig.
Citera
2022-01-05, 20:03
Medlem
Citat:
Framtida TdS.

Håller med dig nu då.
Se,så enkelt det är.
Citera
2022-01-05, 20:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Jag förstår att det blev jobbigt och pinsamt för dig nu. Eller så har du kanske på allvar problem med läsförståelsen?

Inte ett dugg pinsamt och läsförståelsen är god även om jag, precis som alla andra, ibland kan läsa fel i hastigheten.

Ditt inlägg var dock något som behövde kommenteras när du kom dragande med en skidskytt som inte presterat på den nivå Dyvik gjort och försökte jämföra dem.
Citera
2022-01-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Detsamma, ditt resonemang liknar en intellektuell härdsmälta.

Återigen, det brukar vara det gängse upplägget under ett mer kompakt VM att inte matcha distansåkare i sprintstafett., Precis som du själv argumenterade för rörande Frida. Belatningen riskerar att bli för hög för en distansåkare som åker allt. Det luftigare OS-programmet möjliggör dock dubblering. Svårt?

Avslutar den här diskussionen med dig nu eftersom det inte kommer leda någon vart.

Här kommer ditt Frida schema i OS.
Februari 5...Skiathlon 15 KM
Februari 10 Klassisk intervallstart 10 KM
Februari 12 Stafett 5 KM
Februari 16 Sprintstafett klassisk stil
Februari 20 Mass start 30 KM.
Citera
2022-01-05, 20:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vet inget om Johaugs sprutförmåga

Det är välkänt att det alltid varit hennes svaga punkt. Ursprungligen var det en teknikfråga som hon rättat till, och därmed åtminstone klarar att hålla fart även på upploppet. Vad hon sedan gjort i övrigt finns det många åsikter om, men hon har i alla fall inte utvecklats till en spurtare värd att omnämna i sådana sammanhang.
Citera
2022-01-05, 20:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Framtida TdS.

Det är ju landslagsledningen som borde hållit inne med den biljetten till efter TdS, förstår inte varför de behövde vara så snabba där.
Citera
2022-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Inte ett dugg pinsamt och läsförståelsen är god även om jag, precis som alla andra, ibland kan läsa fel i hastigheten.

Ditt inlägg var dock något som behövde kommenteras när du kom dragande med en skidskytt som inte presterat på den nivå Dyvik gjort och försökte jämföra dem.

Jag jämförde inte dem. Jag jämförde Lookalike med skribenterna i Stina-tråden. Läsförståelse. Vad är syftet med texten? Ställ dig den frågan hädanefter innan du börjar argumentera så slipper folk bli så frustrerade på din argumentationsteknik. Även om det den här gången blev ganska roligt.
Citera
2022-01-05, 20:10
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Det är välkänt att det alltid varit hennes svaga punkt. Ursprungligen var det en teknikfråga som hon rättat till, och därmed åtminstone klarar att hålla fart även på upploppet. Vad hon sedan gjort i övrigt finns det många åsikter om, men hon har i alla fall inte utvecklats till en spurtare värd att omnämna i sådana sammanhang.

Jaha, du menade spurtförmåga men skev fel?

Nåväl, håller med om det självklara
Citera
2022-01-05, 20:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Jag jämförde inte dem. Jag jämförde Lookalike med skribenterna i Stina-tråden. Läsförståelse. Vad är syftet med texten? Ställ dig den frågan hädanefter innan du börjar argumentera så slipper folk bli så frustrerade på din argumentationsteknik. Även om det den här gången blev ganska roligt.

Det är du som inte ens förstår vad du jämför. Att klaga på Dyvik är helt obegripligt då hon varit topp-5. Att klaga på SN är förståeligt även om hon inte varit lika usel som ditt inlägg var.
Citera
2022-01-05, 20:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jaha, du menade spurtförmåga men skev fel?

Nåväl, håller med om det självklara

Ja hennes fontänförmåga har jag ingen aning om och är faktiskt inte heller intresserad. Hon skulle kunna spela den elaka häxan från väst i Trollkarlen från Oz om hon fick rätt utstyrsel till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in