2022-01-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nu har BTC i över en månad pendlat mellan typ 45K dollar och 50K dollar.

och vad ska en gambler dra för slutledning av det?

hur nära är vi dagen när en kurs på 50K innebär att kurvan pekar nedåt på årsbasis, menar, dom senaste 265 dagarna?
Citera
2022-01-05, 20:49
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nu har BTC i över en månad pendlat mellan typ 45K dollar och 50K dollar.

Ja det är bara en lång väntetid nu känns det som. Vad ska hända? Blir det en ny push snart och en alt-run i samband med det innan Btc faller pladask eller kommer vi ligga och harva här i månader framöver? Personligen tror jag att vi kommer ligga här mellan 42-50k resten av Januari och en bit in i Februari. Tror att vi kommer börja pusha upp igen där i mitten/slutet av februari och hitta en ny stabil nivå runt 60k där vi sen kommer ligga och harva i några månader.

Jag har börjat med DCA varje måndag i Btc och några utvalda alts vilket jag kommer fortsätta med hela året.
Citera
2022-01-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Jag har börjat med DCA varje måndag i Btc och några utvalda alts vilket jag kommer fortsätta med hela året.

Vad betyder DCA?
Citera
2022-01-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ja det är bara en lång väntetid nu känns det som. Vad ska hända? Blir det en ny push snart och en alt-run i samband med det innan Btc faller pladask eller kommer vi ligga och harva här i månader framöver? Personligen tror jag att vi kommer ligga här mellan 42-50k resten av Januari och en bit in i Februari. Tror att vi kommer börja pusha upp igen där i mitten/slutet av februari och hitta en ny stabil nivå runt 60k där vi sen kommer ligga och harva i några månader.

1 månad är lång väntetid? Det är nog det som är problemet med hela marknaden, att folk förväntar sig att det ska gå så fort bara för det är krypto. Man måste ha tålamod. Det går inte snabbare för man tittar på priset dagligen. Denna kommentar är inte riktad mot dig personligen. Jag tror bara att folk generellt har väldigt dåligt tålamod.

Jag tror många är besvikna för de hade förväntat sig 100k nu, inte 46k.

Vilka alts har du börjat köpa?
Citera
2022-01-05, 20:56
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Vad betyder DCA?

Dollar-cost averaging. Jag köper för samma summa varje måndag oavsett vad kursen står i.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
1 månad är lång väntetid? Det är nog det som är problemet med hela marknaden, att folk förväntar sig att det ska gå så fort bara för det är krypto. Man måste ha tålamod. Det går inte snabbare för man tittar på priset dagligen. Denna kommentar är inte riktad mot dig personligen. Jag tror bara att folk generellt har väldigt dåligt tålamod.

Jag tror många är besvikna för de hade förväntat sig 100k nu, inte 46k.

Vilka alts har du börjat köpa?

Nej men jag förstår vad du menar. 1 månad är egentligen ingenting men när man gillar volatiliteten som crypto erbjuder så känns 1 månad som en lång tid när det bara ligger och tuggar på här. Men som du säger har många väldigt lite tålamod och förväntar sig kraftiga rörelser. Inte mig emot om vi ligger i dessa nivåer +/- 10k resten av året.

Kör på Eth, LRC, Cro, Bat, Matic, Atom och Gods unchained.
Senast redigerad av doctor-potato 2022-01-05 kl. 21:01.
Citera
2022-01-05, 21:01
Medlem
Citat:
Dollar-cost averaging. Jag köper för samma summa varje måndag oavsett vad kursen står i.

jahopp, jag köper noll och inget alls, jag vet inte men jag är livrädd för att chansa bort mina pengar. även om jag kanske inte tjänar alla pengar som många andra gör så ser jag bara krytos som ett pyramidspel. Men ändå är jag facsinerad av hur mycket pengar det handlar om egentligen. Det är enormt.

Men samtidigt, jag fattar inte hur pengar fungerar heller, det finns ju egentligen hur mycket som helst av det med, om det är till rätt saker, är det till det jag behöver finns det inte i närheten av det jag vill
Citera
2022-01-05, 21:03
Avslutad
Citat:
jahopp, jag köper noll och inget alls, jag vet inte men jag är livrädd för att chansa bort mina pengar. även om jag kanske inte tjänar alla pengar som många andra gör så ser jag bara krytos som ett pyramidspel. Men ändå är jag facsinerad av hur mycket pengar det handlar om egentligen. Det är enormt.

Men samtidigt, jag fattar inte hur pengar fungerar heller, det finns ju egentligen hur mycket som helst av det med, om det är till rätt saker, är det till det jag behöver finns det inte i närheten av det jag vill

Lär dig om bitcoin så lär du dig hur pengar fungerar så lär du dig hur världen fungerar. Win win
Citera
2022-01-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Lär dig om bitcoin så lär du dig hur pengar fungerar så lär du dig hur världen fungerar. Win win

världen funkar inte.

eller jo klart den gör, på sätt och vis. beror väl på ens glasögon om du förstår?

själv tror jag det här med krytpo är en hype som kommer dö nån gång. OM det blir så, jag vet ju så klart inte, men om det blir så kommer då folk ha lärt sej nått egentligen? Nä, jag tror inte det.
Citera
2022-01-05, 21:09
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:

Ja det är ju inte dumt att hålla på sina pengar om det inger en trygghet (förutom den del som äts upp av inflationen då, menmen). Känner mig ändå införstådd i crypto till den grad att jag tryggt kan lägga lite pengar där. Men jag varken rekommenderar eller avråder folk att börja investera. Crypto har blivit ett stort intresse för mig så därför tycker jag det är kul att hålla på med
Citera
2022-01-05, 21:11
Medlem
Papper1512s avatar
Long squeeze i detta nu. Under 43k. Spännande!
Citera
2022-01-05, 21:15
Avslutad
Citat:
världen funkar inte.

eller jo klart den gör, på sätt och vis. beror väl på ens glasögon om du förstår?

själv tror jag det här med krytpo är en hype som kommer dö nån gång. OM det blir så, jag vet ju så klart inte, men om det blir så kommer då folk ha lärt sej nått egentligen? Nä, jag tror inte det.

Ingen behöver någonsin lära sig något av det för det kommer aldrig att hända, det är väldigt uppenbart vid det här laget att vi är i full färd med att implementera ett nytt finansiellt system. Krypto, NFT, Metaverse, Sandbox, etc, är det nya svarta.

Bara dinosaurier (ursäkta, inget personligt) som ännu inte fattat det. Men det finns många dinosaurier. Majoriteten är fortfarande dinosaurier, fast inte bland de unga. Bland de unga har krypto redan flippat guld.
Citera
2022-01-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ingen behöver någonsin lära sig något av det för det kommer aldrig att hända, det är väldigt uppenbart vid det här laget att vi är i full färd med att implementera ett nytt finansiellt system. Krypto, NFT, Metaverse, Sandbox, etc, är det nya svarta.

Bara dinosaurier (ursäkta, inget personligt) som ännu inte fattat det. Men det finns många dinosaurier. Majoriteten är fortfarande dinosaurier, fast inte bland de unga. Bland de unga har krypto redan flippat guld.

jaha, men du från en dinusaorie ... om du tänker något är stabilt för att ungdomar dras till det... ja, du kan komma att lära dej en hel del.

ungdomar har hjärnor som inte funkar fullt ut, det är så naturen skapat oss.

men, återigen, jag fattar inte pengar jag fattar inte krypto men jag får betalt mina räkningar och jag facineras av konstiga saker jag inte begrper mej på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in