Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Jaha det ligger en stor plan bakom att gå in efter årskiftet? Har du något datum kanske?
Nej, eftersom jag då hade skrivit "det finns en stor plan att gå in [datum]". I stället skrev jag alltså något helt annorlunda, koherent och logiskt. Som du inte förstod ett skvatt av.
Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Trodde du förresten att det planerade mellan USA och Ryssland kom före er hysteri? Hur tänkte du där?
Vilka är "vi" och vilken är "vår" "hysteri"?
Kan du argumentera hederligt, sakligt och med verkliga argument? Ryssland har velat ha ett möte, konferens, dagordning, whatever, rätt så länge nu. Man har tjatat om det iaf hitom 2014.
Citat:
Ursprungligen postat av
shimona
Uppenbart var det ju det Ryssland gjorde. Dom gick direkt till samtal med både Nato och USA. Det tycker du väl bra ändå?
Aha, så nu är det i själva verket
du som har ett datum? Så när gick Ryssland in i Ukraina? När spelade man ut kortet, dvs gick in i Ukraina
innan man förhandlade, vilket man avser börja med officiellt på fredag?
Möte kan vara bra, jo. Har jag uttryckt annorlunda? Det är vad man kommer fram till, som inte nödvändigtvis är bra eller dåligt, vettigt eller ovettigt. Förhoppningsvis låter väst Ryssland förstå att vi inte accepterar Rysslands stolliga "krav" och att minsta antydan till att gå längre västerut kommer innebära att Ryssland kan säga adjö till SWIFT, att ryska tillgångar i väst förverkas, att Finland och Sveriges NATO-ansökan ligger på NATOs bord morgonen efter och att Ryssland gör bäst i att hålla sig jävligt kort, eller demokratisera landet och närma sig väst, på västs villkor.
Men det skulle givetvis inte förvåna mig om du har andra drömmar om att ta den i tvåan från Putin.