2022-01-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Sluta göra dig löjlig. För det första, som vi alla redan vet, så började Ryssland sina härjningar i Ukraina redan 2014. För det andra, det är nog ingen seriös själ (bara jubelåsnor som ElongatedMuskrat) som trott att Ryssland skulle gå in innan årsskiftet, innan deras skitnödiga toppmöte med USA.
Jaha det ligger en stor plan bakom att gå in efter årskiftet? Har du något datum kanske?
Trodde du förresten att det planerade mellan USA och Ryssland kom före er hysteri? Hur tänkte du där?

Citat:
Man bygger inte upp styrkor i syfte att ha ett förhandlingskort, sedan använder kortet och sedan går till förhandling. Det kan fortfarande hända saker. Framförallt en eskalering av rena olyckor och vådahandlingar som leder till krig utan att någon kontrollerar situationen.
Uppenbart var det ju det Ryssland gjorde. Dom gick direkt till samtal med både Nato och USA. Det tycker du väl bra ändå?
2022-01-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Jaha det ligger en stor plan bakom att gå in efter årskiftet? Har du något datum kanske?
Nej, eftersom jag då hade skrivit "det finns en stor plan att gå in [datum]". I stället skrev jag alltså något helt annorlunda, koherent och logiskt. Som du inte förstod ett skvatt av.
Citat:
Trodde du förresten att det planerade mellan USA och Ryssland kom före er hysteri? Hur tänkte du där?
Vilka är "vi" och vilken är "vår" "hysteri"?

Kan du argumentera hederligt, sakligt och med verkliga argument? Ryssland har velat ha ett möte, konferens, dagordning, whatever, rätt så länge nu. Man har tjatat om det iaf hitom 2014.

Citat:
Uppenbart var det ju det Ryssland gjorde. Dom gick direkt till samtal med både Nato och USA. Det tycker du väl bra ändå?
Aha, så nu är det i själva verket du som har ett datum? Så när gick Ryssland in i Ukraina? När spelade man ut kortet, dvs gick in i Ukraina innan man förhandlade, vilket man avser börja med officiellt på fredag?

Möte kan vara bra, jo. Har jag uttryckt annorlunda? Det är vad man kommer fram till, som inte nödvändigtvis är bra eller dåligt, vettigt eller ovettigt. Förhoppningsvis låter väst Ryssland förstå att vi inte accepterar Rysslands stolliga "krav" och att minsta antydan till att gå längre västerut kommer innebära att Ryssland kan säga adjö till SWIFT, att ryska tillgångar i väst förverkas, att Finland och Sveriges NATO-ansökan ligger på NATOs bord morgonen efter och att Ryssland gör bäst i att hålla sig jävligt kort, eller demokratisera landet och närma sig väst, på västs villkor.

Men det skulle givetvis inte förvåna mig om du har andra drömmar om att ta den i tvåan från Putin.
2022-01-05, 14:16
Medlem
Citat:
Nej, eftersom jag då hade skrivit "det finns en stor plan att gå in [datum]". I stället skrev jag alltså något helt annorlunda, koherent och logiskt. Som du inte förstod ett skvatt av.
Det stämmer bra, jag fattade inte ett skvatt, du skrev nämligen:
Citat:
som trott att Ryssland skulle gå in innan årsskiftet,
Det var väl just det folk som du trodde? Vad är syftet att de ska "gå in" efter årsskiftet nu då? Vilket datum blir det?

Citat:
Kan du argumentera hederligt, sakligt och med verkliga argument? Ryssland har velat ha ett möte, konferens, dagordning, whatever, rätt så länge nu. Man har tjatat om det iaf hitom 2014.
USA och Ryssland har samtalat många gånger om detta sedan 2014, visste du inte det?

Citat:
kommer innebära att Ryssland kan säga adjö till SWIFT, att ryska tillgångar i väst förverkas, att Finland och Sveriges NATO-ansökan ligger på NATOs bord morgonen efter och att Ryssland gör bäst i att hålla sig jävligt kort, eller demokratisera landet och närma sig väst, på västs villkor.
Nej men säger du det, du vet att Ukraina har inte joinat Nato och kommer aldrig att göra det heller.
Du får nog fråga Stoltenberg om orsaken varför han säger nej.
2022-01-05, 15:06
Medlem
Citat:
Det stämmer bra, jag fattade inte ett skvatt, du skrev nämligen:

Det var väl just det folk som du trodde?
Försöker du vara ohederlig, eller saknar du bara helt läsförståelse? Jag har inte påstått, jag har inte åberopat någon som påstått och jag har inte sett att någon påstår, att Ryssland hipp som happ går in i Ukraina innan de fått sitt snyftmöte. Varför argumenterar du mot saker som jag inte sagt eller åberopat?

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad är syftet att de ska "gå in" efter årsskiftet nu då? Vilket datum blir det?
Du skrev "uppenbart var det vad Ryssland gjorde" efter att jag påpekat att man knappast spelar ut ett kort innan mötet. Då frågar man ju sig om du antingen inte begriper vad jag skriver, eller har någon sorts psykos där du tror att Ryssland nu har gått in i Ukraina igen, frånsett de delar man härjar i sedan 2014.

Citat:
USA och Ryssland har samtalat många gånger om detta sedan 2014, visste du inte det?
USA och Ryssland har samtalat exakt noll gånger om detta sedan Sovjets fall, iaf såvitt vi vet. Ryssland vill dela upp världen och definiera en ny "säkerhetsordning" och därför har man gjort allt man kunnat för att etablera en ny normalbild de senaste närmare 20 åren. Man har tjatat och bett om toppmöten hit och dit i syfte att mer permanent definiera Rysslands intressesfär och kodifiera detta i avtal och lagar. Ryssland gör alltså lite som Nordkorea brukar göra när de vill något. Blås igång en konflikt, rampa upp hoten och testskjutningarna, allt för att FN och säkerhetsrådet och andra organisationer ska lyssna och gå Nordkorea till mötes.

Citat:
Nej men säger du det, du vet att Ukraina har inte joinat Nato och kommer aldrig att göra det heller. Du får nog fråga Stoltenberg om orsaken varför han säger nej.
Och ännu en gång demonstrerar du en läsförståelse på nivå med en kammanet. Jag skriver "Sverige och Finland borde gå med i NATO" och du läser "Ukraina kommer aldrig gå med i NATO". Sabla odåga.
2022-01-05, 16:08
Medlem
Citat:
Försöker du vara ohederlig, eller saknar du bara helt läsförståelse? Jag har inte påstått, jag har inte åberopat någon som påstått och jag har inte sett att någon påstår, att Ryssland hipp som happ går in i Ukraina innan de fått sitt snyftmöte. Varför argumenterar du mot saker som jag inte sagt eller åberopat?
Tja kanske för att det var du som började skriva svar på mina inlägg kanske? Du tog alltså åt dig.

Citat:
Och ännu en gång demonstrerar du en läsförståelse på nivå med en kammanet. Jag skriver "Sverige och Finland borde gå med i NATO" och du läser "Ukraina kommer aldrig gå med i NATO". Sabla odåga.
Om du hade tänkt lite hade du förstått att varken Ukraina, Sverige eller Finland har eller kommer joina Nato. Du får gilla läget.

Sen är mitt nick shimona, inte Tammer som du på något knasigt vis skrivit 3 gånger
2022-01-05, 16:46
Medlem
Citat:
Tja kanske för att det var du som började skriva svar på mina inlägg kanske? Du tog alltså åt dig.

Om du hade tänkt lite hade du förstått att varken Ukraina, Sverige eller Finland har eller kommer joina Nato. Du får gilla läget.
Så, eftersom ditt inlägg igen är komplett innehållslöst, så kan vi alltså dra slutsatsen att du inte invänder mot min första kritik mot dig. Korrekt? Jag har alltså rätt i att du snackar i nattmössan när du tror att du kan påstå att alla "vi" andra tydligen trodde det skulle komma en massiv invasion av Ryssland för länge sedan. Vidare har jag och andra alltså rätt i att Ukraina redan 2014 blev föremål för den ryska aggressionen.

Vidare, genom ditt icke-svar, ger du alltså ditt gillande till mitt påpekande en fara med dylika uppladdningar är att saker händer oavsiktligt?

Och ingen har heller påstått att det finns ett officiellt eller inofficiellt datum där Ryssland går in på bred front i Ukraina och oavsett om det fanns, så vore det mot all förmodan och logik, att detta skulle ske innan Ryssland fått sin vilja att ha möten med the big boys om att Ryssland lovar att vara jättesnälla mot sina grannar, bara dessa grannar ger upp sina nutida eller framtida, fria demokratiska och öppna samarbeten, allianser och åtaganden.

Så, då var det utrett. Du snackade alltså dumheter och kunde bara backa upp dessa med pajaskonster. Tänkte väl det.

Citat:
Sen är mitt nick shimona, inte Tammer som du på något knasigt vis skrivit 3 gånger
Ursäkta. Fel sträng i utklipp, så klart! Denne "Tammer" är ju också ett sånt där ynkligt rysstroll som värdesätter ryskt narrativ, förtryck och militarism framför demokratiska friheter, framgång och mänsklig utveckling. Kisar jag ser jag ingen skillnad. Så förlåt, måste ha kisat när jag klippte och klistrade.
2022-01-05, 17:58
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Sluta göra dig löjlig. För det första, som vi alla redan vet, så började Ryssland sina härjningar i Ukraina redan 2014. För det andra, det är nog ingen seriös själ (bara jubelåsnor som ElongatedMuskrat) som trott att Ryssland skulle gå in innan årsskiftet, innan deras skitnödiga toppmöte med USA.

Man bygger inte upp styrkor i syfte att ha ett förhandlingskort, sedan använder kortet och sedan går till förhandling. Det kan fortfarande hända saker. Framförallt en eskalering av rena olyckor och vådahandlingar som leder till krig utan att någon kontrollerar situationen.

Militära uppladdningar är alltid allvarliga och bekymmersamma, även om ingen av sidorna har några intentioner att faktiskt gå till krig. Det är inte vi som är "hysteriska". Det är du som är aningslös. Det är inte vi som "aldrig lär oss". Det är du som ingenting kan!
Ryssland är verkligen den stora rostfläcken på väst.

De fräter sig in. Bryter ner. Försvagar. Och till slut brister firmamentet.

Ryssland kan detta. De är experterna på rost.
2022-01-05, 19:12
Medlem
Citat:
Och ingen har heller påstått att det finns ett officiellt eller inofficiellt datum där Ryssland går in på bred front i Ukraina och oavsett om det fanns, så vore det mot all förmodan och logik, att detta skulle ske innan Ryssland fått sin vilja att ha möten med the big boys om att Ryssland lovar att vara jättesnälla mot sina grannar, bara dessa grannar ger upp sina nutida eller framtida, fria demokratiska och öppna samarbeten, allianser och åtaganden.
Nu gör du samma fel igen, du trodde att mötet var planerat innan hysterin. Nu ger jag upp med dig, men det förstår du säkert.
Och som sagt du får fråga Stoltenberg varför grannen Ukraina inte får joina alliansen Nato, eller fråga "Putler", dom har tydligen samma åsikt i frågan.
2022-01-05, 19:19
Medlem
Citat:
Nu gör du samma fel igen, du trodde att mötet var planerat innan hysterin. Nu ger jag upp med dig, men det förstår du säkert.
Sluta nu för fan! Läs vad jag skriver! Vad fan vet du om när mötet var inplanerat? Jag har inte gjort några som helst poänger av planeringen av mötet. Jag har bara påpekat det verifierbara faktum att Ryssland under en dekad eller så har velat få i stånd stormöten med världens makter, gärna bilateralt, i syfte att diskutera "världsordningen". Ungefär som om diktaturer vore önskvärda i en sådan ö.h.t. Ryssland och Kinas makt är enbart ad baculum.
Citat:
Och som sagt du får fråga Stoltenberg varför grannen Ukraina inte får joina alliansen Nato, eller fråga "Putler", dom har tydligen samma åsikt i frågan.
Eh? Har jag frågat dig det? Har jag frågat någon det? Nej. Alltså håller du käften om du bara ska föra en konversation med dina egna psykoser. Talar du med mig, så bemöter du vad jag skriver och sitter inte och hittar på. Detta kan man kräva på ett diskussionsforum.
2022-01-05, 19:34
Medlem
Citat:
Sluta nu för fan! Läs vad jag skriver! Vad fan vet du om när mötet var inplanerat?
Eh Nej. Alltså håller du käften om du bara ska föra en konversation med dina egna psykoser. .
Så ja ta det lungt nu, du får finna dig i att Ukraina inte kommer joina Nato, hjälps inte att du skriker genom datorn mot mig.
Nej nu hoppas vi att USA Nato och Ryssland kan lösa konflikten och vi får återkomma här när alla möten är gjorda. Väl mött!
2022-01-05, 19:41
Medlem
Citat:
Så ja ta det lungt nu, du får finna dig i att Ukraina inte kommer joina Nato, hjälps inte att du skriker genom datorn mot mig.
Nej nu hoppas vi att USA Nato och Ryssland kan lösa konflikten och vi får återkomma här när alla möten är gjorda. Väl mött!
Vad fan snackar du om? Jag har inte frågat om Ukraina ska joina NATO. Jag har inte påstått att så ska ske, jag har inte uttryckt att jag trott att så har skett och jag har inte byggt någon som helst resonemang på det. Jag har sagt att jag anser att Sverige och Finland bör gå med i NATO, liksom vilket land du vill i princip. Vad NATO eller Ryssland eller du tycker om den saken är ju komplett, totalt, fatalt, irrelevant. "Jag gillar glass"->"tyvärr, men Pelle kommer ändå beställa kaka". Sluta var så förbannat ohederlig och så jävla totalt genomkorkad.

Du är inte i någon jävla position att förklara för mig vad jag ska "finna" mig i. Du ska fan finna dig i att jag helt har dragit ner brallorna på dig och blottar varenda enfaldigt "argument" från dig, och att jag glasklart kan se när du ljuger och försöker förvanska.

Det är alldeles osedvanligt korkat att ljuga inför någon om vad just denna någon har skrivit, begriper du inte det?
2022-01-05, 19:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Sluta nu för fan! Läs vad jag skriver! Vad fan vet du om när mötet var inplanerat? Jag har inte gjort några som helst poänger av planeringen av mötet. Jag har bara påpekat det verifierbara faktum att Ryssland under en dekad eller så har velat få i stånd stormöten med världens makter, gärna bilateralt, i syfte att diskutera "världsordningen". Ungefär som om diktaturer vore önskvärda i en sådan ö.h.t. Ryssland och Kinas makt är enbart ad baculum.
Eh? Har jag frågat dig det? Har jag frågat någon det? Nej. Alltså håller du käften om du bara ska föra en konversation med dina egna psykoser. Talar du med mig, så bemöter du vad jag skriver och sitter inte och hittar på. Detta kan man kräva på ett diskussionsforum.
En ”dekad”? Menar du decennium? Översättningstjänsten funkar inte klockrent ännu.

Vem faan bryr sig om att Ryssland ”velat få i stånd stormöten med världens makter, gärna bilateralt, i syfte att diskutera "världsordningen"”.

1) väldsordning och Ryssland/Sovjet är inte förenligt. De står aldrig för ordning. Isåfall hade de haft lagar som säkrar rättssäkerhet i sitt eget land för sina egna medborgare. Och skulle inte invaderat Ungern (56), Tjeckoslovakien (68), Afghanistan (80), Tjetjenien, Georgien, Ukraina (14).

2) Ryssland/Sovjet har aldrig producerat något som ”väst” vill köpa. Det är bara skit, 50 år efter.

Ryssland/Sovjet har inte att erbjuda ”väst”. De finns bara lera och rost. Allt de har att ”erbjuda” är hotet av deras kärnvapen. Fast då pratat vi mer ”an offer you can’t refuse” snarare än ett erbjudande man inte vill tacka nej till.

Vill de hota sig till fördelar eller handla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in