2022-01-05, 16:17
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det beror på vilken demografi du tittar på. För mig är risk/nyttan negativ. Den har långt mer allvarliga biverkningar än vaccinet mot svininfluensan, som klassades som en medicinsk skandal.

Vaccinet är, tveklöst värdelöst i det stora hela

Ja, om du tror att du kan jämföra inrapporterade biverkningar rakt av.
Så fungerar det naturligtvis inte.
Hemmasnickrade risk nytta beräkningar står sig fritt att göra och grunda ditt beslut på. Men om du ska uppmana andra så är det ansvarslöst att räkna med fel ingångsvärden.
Citera
2022-01-05, 16:19
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har hört att man kommer kräva pass på Systembolaget.
Det hoppas jag att dom inte gör för då får dom hyra in extra vakter utanför flera butiker för det kommer bli mycket bråk. Om det vart hotfullt utanför restauranger som har covipass så lär det bli 10 gånger värre vid systembolaget.
Citera
2022-01-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Absolut är det så.
Men ingen kan veta hur covid slår. Allt för många runt om i världen har råkat illa ut utan att vara i en definierad riskgrupp.
WHO vill hellre att boosters går till länder i Afrika än att man massvaccinerar enstaka länder.

Men som den kuksugar-vaccinfascist du är så så faller det väl inte dig i smaken?

Ge mig också siffra på hur många utanför riskgrupp som får allvarliga biverkningar av infektionen. Du har duckat den frågan nu din skalliga kuksugare.

Jag lyssnar på WHO, jag ger mina doser till afrika där de gör mer nytta.
Citera
2022-01-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Aha, ja det stämmer ju. Men å andra sidan tror jag att det här kan finnas kvar ett bra tag framöver. De första två doserna kan man ju ta med några veckors mellanrum bara.

Jag känner en som är i ett till och med något värre läge: redan trippelvaccinerad, men utanför EU. Kom nyligen tillbaka till Sverige och får väl nu inte göra något alls, och kan inte vaccinera sig igen på flera månader utan att utsätta sig för hälsorisker.
Oj, då. Svår sits för din bekanta. Visar på ett allvarligt systemfel tycker jag.

(Inte för att regering och myndigheter verkar bry sig om sådana formaliteter som grundläggande rättigheter i pandemi-hanteringen, men ändå. Det går att utforma system för att tillgodose principiella frågor, regelbundna tester, eller riktade tester för särskilda verksamheter och sammanhang, är några sådana möjlighet.)
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, om du tror att du kan jämföra inrapporterade biverkningar rakt av.
Så fungerar det naturligtvis inte.
Hemmasnickrade risk nytta beräkningar står sig fritt att göra och grunda ditt beslut på. Men om du ska uppmana andra så är det ansvarslöst att räkna med fel ingångsvärden.
Men tydligen går det utmärkt att säga till 100% att någon som hamnar eller ligger på sjukhus med ett positivt pcr test ligger där PGA covid?

Neger snälla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det hoppas jag att dom inte gör för då får dom hyra in extra vakter utanför flera butiker för det kommer bli mycket bråk. Om det vart hotfullt utanför restauranger som har covipass så lär det bli 10 gånger värre vid systembolaget.

Regeringen och FHM bör välja sina strider när det kommer till Systembolaget
Citera
2022-01-05, 16:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om folksamlingar av ovaccinerade blir färre, så är det färre av dem som insjuknar.

Citat:
Det är tolv gånger högre risk att hamna i svår sjukdom och behöva intensivvård om man är ovaccinerad, säger Britta Björkholm, avdelningschef på Folkhälsomyndigheten.

Ah så det är ovaccinerade det är synd om och man vill rädda helt plötsligt från allt ont

Det är knappast de ovaccinerade per se, som regeringen månar om.

När det är knappt ett år kvar till valet, så börjar en socialdemokratisk regering förbereda sig. Socialdemokraterna vill ju få så många röster som möjligt i riksdagsvalet i höst.

Regeringens/FHMs handläggning blev därför från hösten 2021 mer inriktad mot att minska smittspridningen dvs har ett lite större fokus på restriktioner.

Ty när sjukvården/sjukhusen är helt eller delvis skattefinansierade så väcks ju frågan: "Vad får jag för pengarna?" hos skattebetalare=väljare, om de tvingas vänta på vård pga att sjukhusen är överbelastade av covidsjuka.

Socialdemokraterna vill absolut inte, att den frågan ska kasta en skugga över deras valkampanj.
Citera
2022-01-05, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är knappast de ovaccinerade per se, som regeringen månar om.

När det är knappt ett år kvar till valet, så börjar en socialdemokratisk regering förbereda sig. Socialdemokraterna vill ju få så många röster som möjligt i riksdagsvalet i höst.

Regeringens/FHMs handläggning blev därför från hösten 2021 mer inriktad mot att minska smittspridningen dvs har ett lite större fokus på restriktioner.

Ty när sjukvården/sjukhusen är helt eller delvis skattefinansierade så väcks ju frågan: "Vad får jag för pengarna?" hos skattebetalare=väljare, om de tvingas vänta på vård pga att sjukhusen är överbelastade av covidsjuka.

Socialdemokraterna vill absolut inte, att den frågan ska kasta en skugga över deras valkampanj.

Jag tolkar detta helt enkelt som att det är folkmassor som är problemet, inte ovaccinerade.

Detta kan jag köpa. Men sossarna ska passa sig. Det finns tillräckligt med människor, vaccinerade som ovaccinerade, som är emot vaccinpassen för att det ska kännas för sossarna i ett evenutellt val.
Citera
2022-01-05, 16:24
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Är alla överens om att vaccinpassen är överspelade nu?

Regeringen har gett FHM Svarte Petter i form av vaccinpassen, naturligtvis för att kunna svära sig fria från Gestapo-anklagelser inför valet i höst, och FHM kommer aldrig våga införa fler restriktioner.

Vaccinpassen nämndes inte med ett ord på presskonferensen. I stället mumlade man fram siffrorna för värst drabbade länder, och de råkar vara de länder som har högst vaccingrad. I Australien, som låste in barn i koncentrationsläger tidigare, rusar nu smittan.

8 000 allvarliga biverkningar av vaccinet i Sverige nämndes också.

Var det ingen som lyssnade på konfan?
Citera
2022-01-05, 16:25
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Nej det är dom inte.
Mvh sjukhuspersonal

Det är väl lika bra man tar livet av sig så slipper man denna idioti.

Problemet är att det är precis det dom vill att vi ovaccade ska göra så att dom slipper oss jobbig medborgare som kan tänka själva.
Senast redigerad av dart100 2022-01-05 kl. 16:29.
Citera
2022-01-05, 16:27
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
DU är problemet.
Du kan väl förklara varför du hela tiden ignorerar fakta?
Du försöker sprida rädsla och irrationalitet. Varför gör du det?

Jag vet ju att du återigen inte kommer klara av att ge något rationellt svar.
Att du aldrig har något vettigt att komma med borde vara en ögonöppnare för dig.

Vaccination minskar smittspridning minimalt.
Naturlig infektion skyddar fortfarande mycket bättre än vaccinering. Vilket betyder att vi hade varit i ett mycket bättre läge med mer naturlig infektion istället för vaccininfektion.

De allra flesta länder räknar avlidna med covid, inte av. Det gör det jättesvårt att säga hur många som dött av covid.
Tegnell själv säger att många har inte dött AV covid utan MED.

Denna sjukdom drabbar främst människor i åldersgruppen 80+.
Även fast vi räknar med alla som dött MED covid så är
risken att dö ca 0.0015% och de som dör är de som var nära döden och/eller har kroniska sjukdomar.

Förlåt, 0.0015/2 ska det ju såklart vara. Det är ju över två år.
Så helt fanatiska 0.00075% chans att dö med covid om vi RÄKNAR RIKTIGT HÖGT
Bara de med en paranoid vanföreställning darrar..

IVA-inläggningar inom normalnivån.
Dödlighet inom normalnivån.

Samarbetstudie mellan FHM, Danderyds sjukhus, scifilab och Karolinska institutet slår fast att naturlig infektion ger 96% skydd efter 9 månader mot vaccin som har 10% effektivitet efter 6 månader.

Du har hela tiden fel på alla punkter. Blir det aldrig jobbigt?
Varför ger du dig inte? Man kan erkänna att man haft fel vet du.

Så att de kräver vaccinpass är inte förankrat i nytta utan är mest tragiskt. Och lite patetiskt.

Ja och t.o.m aftonbladet skrev igår när DÖDSRAPPORTEN FRÅN DANMARK kom, jag citerar: Dödsfall räknas med i coronastatistiken om patienten avlider inom 30 dagar efter påvisad smitta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5GOAgX/arton-dodsfall-med-omikron-i-danmark

Och sen var det faktiskt ungefär lika många dödsfall per capita 2015 som 2020, källa: socialstyrelsen
Citera
2022-01-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"About 700 workers are losing their jobs at Mayo Clinic for failing to comply with a vaccine mandate policy at the Rochester-based health system.

Employees had until Monday to either receive their first shots or obtain an exemption for medical or religious reasons. Mayo said it granted the majority of exemption requests. "

Här har vi nästa steg i Sverige oxå.
Först inom vård och sen generellt.
Bara att börja konvertera eller bli religiösa, då kan man ej längre bli smittad, gud är god.
Sån akut i vården att de avskedar folk. Sjukt att folk fortfarande går på denna fars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in