2021-12-19, 14:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tagit sub i ungefär 9-10 dagar i sträck (tog dock tram några enstaka dagar istället mitt i), kommer jag få någon AT? Idag är dag 2 utan.

Jag gick på sub 5 månader i sträck och tvärslutade ofrivilligt. Ingen fysisk avtändning alls. Om jag skulle tvärsluta nu efter flera år i sträck så skulle det nog inte vara kul 😍
Citera
2021-12-23, 20:14
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Tror han menar att det är konstigt att folk som tar 2-4 mg sub per dag får 16 mg när dom börjar på LARO. Tycker också att det är märkligt. Är det inte bättre att dom fortsätter på samma dos eller att dom max får 8 mg? Är det för att patienterna ljuger om sina doser?

Nu TROR jag det handlar om att på laro ska du inta din dos under tungan och där är biotillgängligheten inte alls hög och därför krävs högre mängder där.(cirka 20%)
När du ska "kicka" på det tar du i näsan där biotillgängligheten är upp emot 70/80%

Mvh
Citera
2021-12-23, 20:16
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Asså 10mg är inte lite...2mg elr 4mg är "lite" generellt står folk mellan 8-16 i programmen. Själv står jag på 12mg. Så släpp tanken att det är lite 16-32mg är onödigt mycket då man bör klara sig på 8mg. Man har slutat skriva ut +16 doser till folk för att det gör ingen skillnad, det skapar bara fler beroenden och läckage.

Fick nyligen höjt ifrån från 18mg till 22mg.
Mvh
Citera
2021-12-23, 20:20
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Inte jag heller förr än jag läste den nysläppta boken om honom faktiskt.

Finns den på nätet att lyssna på vet du det?

Mvh
Citera
2021-12-23, 20:39
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Finns den på nätet att lyssna på vet du det?

Mvh

Ingen aning, men kan skicka dig boken i julklapp om du pm:ar mig
Citera
2022-01-02, 01:59
Medlem
Varför är sub så populärt? Visst har man ingen tolerans så får man ett skönt och långt rus men toleransen ökar ju fort som fan på sub. Om jag inte tagit nåt på ett tag så blir jag tvärskön på 2 mg men redan efter 3-5 dagars användning så får jag knappt något rus längre. Även på större doser. Och den lilla effekten jag får försvinner efter 1-2 timmar. Värdelöst. Aldrig tagit sub i längre än ca 1 vecka i sträck just av den anledningen. Tycker faktiskt Tramadol är bättre.
Citera
2022-01-03, 13:03
Medlem
Citat:
Varför är sub så populärt? Visst har man ingen tolerans så får man ett skönt och långt rus men toleransen ökar ju fort som fan på sub. Om jag inte tagit nåt på ett tag så blir jag tvärskön på 2 mg men redan efter 3-5 dagars användning så får jag knappt något rus längre. Även på större doser. Och den lilla effekten jag får försvinner efter 1-2 timmar. Värdelöst. Aldrig tagit sub i längre än ca 1 vecka i sträck just av den anledningen. Tycker faktiskt Tramadol är bättre.

Det låter jävligt smart. Har man smärtproblematik så tycker jag förvisso att den fungerar bra för det utöver de 3-5 dagar. Önskar att jag hade fått detta rådet - och lyssnat på det, för 12 år sedan sisådär.

Men som du säger så finns det betydligt bättre opioider för att få ett rus - oxy, heroin, osv.
Citera
2022-01-04, 16:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Nu TROR jag det handlar om att på laro ska du inta din dos under tungan och där är biotillgängligheten inte alls hög och därför krävs högre mängder där.(cirka 20%)
När du ska "kicka" på det tar du i näsan där biotillgängligheten är upp emot 70/80%

Mvh

Nej nu är du ute och cyklar lite
Buprenorfin har en biotillgänglighet på ca 30% sublingualt och ca 48-50% nasalt
Citera
2022-01-05, 16:14
Medlem
Hallå där alla flashbackare!
Ingen som har något tips på hur man skyddar på processen så pupillerna blir normala efter buprenorfin intag,, förut hade jag små pupiller i typ 12h och nu har det börjat bli 24h + och det funkar tyvärr inte då hela min familj och släkt vet hut man ser ut om man tagit opiater eller annat som påverkar pupillerna.. det är rätt slut så alla tips uppskattas!.
Har
Melatonin
Ksalol (alprazolam)
Keppra ( krampmedicin)
Och hasch vilket gör pupillerna större men bara i någon timme och att baka på det är inget alternativ då jag tyvärr verkar vara immun mot edibles.. saknar troligen någon enzym då även Tramadol och oxy inte biter på mig 😑
Alla tips uppskattas!
PS svara gärna asap ♥️
Citera
2022-01-05, 19:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Ingen som har något tips på hur man skyddar på processen så pupillerna blir normala efter buprenorfin intag,, förut hade jag små pupiller i typ 12h och nu har det börjat bli 24h + och det funkar tyvärr inte då hela min familj och släkt vet hut man ser ut om man tagit opiater eller annat som påverkar pupillerna.. det är rätt slut så alla tips uppskattas!.
Har
Melatonin
Ksalol (alprazolam)
Keppra ( krampmedicin)
Och hasch vilket gör pupillerna större men bara i någon timme och att baka på det är inget alternativ då jag tyvärr verkar vara immun mot edibles.. saknar troligen någon enzym då även Tramadol och oxy inte biter på mig 😑
Alla tips uppskattas!
PS svara gärna asap ♥️

Min första spontana tanke är linser..?
Finns ju en uppsjö av alla tänkbara färger/mönster/strl och form/färger på pupill 😅.
Senast redigerad av MissDecibella 2022-01-05 kl. 19:29.
Citera
2022-01-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Har
Melatonin
Ksalol (alprazolam)
Keppra ( krampmedicin)
Alla tips uppskattas!
PS svara gärna asap ♥️

Ta pyttelite tjack om du kan få tag på det?
Citera
2022-01-18, 10:08
Medlem
Dyngraukmans avatar
Tänkte komma med lite råd och rön angående buprenorfin plåster hur man kan göra för att maxa upptaget.

Rektalt administration av buprenorfinplåster är svårt. Men egentligen inte. Och det flesta tipsen går ju ut på att tugga plåstrena vilket är ett sugit sätt att få i sig dom då biotillgängligheten bara är 13% - 30%.
Och rektalt 54%
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6115924/

Lägg den lilla plåsterbiten(få loss den biten som innehåller aktiva substansen) i 37,5% eller starkare sprit(vodka har jag använt).

Köp barn alvedon en grön förpackning som finns i varenda butik med apoteksvaror. Den kommer nämligen med en 9 ml spruta som med lite glidmedel enkelt körs upp i stjärten. Beroende på hur starka plåster du har blandat i får du pröva dig fram hur många ml du behöver köra upp i brumman. Tips är att inte ta mer än 4 ml i taget så du kan blanda ut med vatten. För det bränner rätt rejält i stjärten av 40% vodka.

Ta det försiktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in