2021-12-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Hur är det att bara byta rakt av från 10 mg Suboxone film till 10 mg vanlig sublingual tablett.?

Har för mig att jag läst eller hört från ssk på laro att filmen är bättre för det tas upp snabbare och bättre/mer med filmen, men nu under inläggning har de bara de gamla subuxone. Nån som vet om biotillgänglighet elr liknande? Får ju se hur jag mår men bra att kolla också. Fick första dosen för en halvtimme sen minst och har fortfarande smaken i munnen. .

Tänk när en B8a räckte en hel vecka... Nu har jag 10mg dagligen och folk påpekar att det är lite. Nu ska Benzo bort sen stabilisering, sîst suben förhoppningsvis.. ✌️

Asså 10mg är inte lite...2mg elr 4mg är "lite" generellt står folk mellan 8-16 i programmen. Själv står jag på 12mg. Så släpp tanken att det är lite 16-32mg är onödigt mycket då man bör klara sig på 8mg. Man har slutat skriva ut +16 doser till folk för att det gör ingen skillnad, det skapar bara fler beroenden och läckage.
Citera
2021-12-12, 09:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Asså 10mg är inte lite...2mg elr 4mg är "lite" generellt står folk mellan 8-16 i programmen. Själv står jag på 12mg. Så släpp tanken att det är lite 16-32mg är onödigt mycket då man bör klara sig på 8mg. Man har slutat skriva ut +16 doser till folk för att det gör ingen skillnad, det skapar bara fler beroenden och läckage.

Man har verkligen inte sluta skriva ut 16 mg +. Det är dock lite olika från mottagning till mottagning
Citera
2021-12-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Man har verkligen inte sluta skriva ut 16 mg +. Det är dock lite olika från mottagning till mottagning

Nej, men rent generellt vill inte mottagningar inte längre skriva ut höga doser. Dem som har höga doser idag har haft det länge man sätter inte nya folk i programmet på 32mg längre. Däremot sätter man folk som gått på 2-4mg på 16mg...ytterst oansvarigt..
Citera
2021-12-12, 12:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Nej, men rent generellt vill inte mottagningar inte längre skriva ut höga doser. Dem som har höga doser idag har haft det länge man sätter inte nya folk i programmet på 32mg längre. Däremot sätter man folk som gått på 2-4mg på 16mg...ytterst oansvarigt..

Haha jasså hurså? 😆 Jag vet inte om det är mig du syftar på men jag känner mig fan så mycket mer stabil på 16 mg än på 4 mg 😁
Citera
2021-12-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Haha jasså hurså? 😆 Jag vet inte om det är mig du syftar på men jag känner mig fan så mycket mer stabil på 16 mg än på 4 mg 😁
Tror han menar att det är konstigt att folk som tar 2-4 mg sub per dag får 16 mg när dom börjar på LARO. Tycker också att det är märkligt. Är det inte bättre att dom fortsätter på samma dos eller att dom max får 8 mg? Är det för att patienterna ljuger om sina doser?
Citera
2021-12-13, 14:00
Bannlyst
Be för mig, är ni snälla. Har blivit as sjuk av vaccinet, men hittade en liten liten bit buprenorfin, kanske 0.25 mg. Be för mig att det lättar smärtan lite. Fick ingen post idag.
Citera
2021-12-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffertzon1
Be för mig, är ni snälla. Har blivit as sjuk av vaccinet, men hittade en liten liten bit buprenorfin, kanske 0.25 mg. Be för mig att det lättar smärtan lite. Fick ingen post idag.
Tycker nog att det lättat lite, var ju bara 0.25 mg och det är ju ingenting, men ändå.
Citera
2021-12-13, 20:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tror han menar att det är konstigt att folk som tar 2-4 mg sub per dag får 16 mg när dom börjar på LARO. Tycker också att det är märkligt. Är det inte bättre att dom fortsätter på samma dos eller att dom max får 8 mg? Är det för att patienterna ljuger om sina doser?

Målet med laro är att hålla sig drogfri och hade jag stått på 8 mg så hade jag garanterat köpt mer sub svart. Nu när jag står på 16 mg så känner jag mig hyfsad stabil och tar nästan aldrig sub vid sidan av programmet
Citera
2021-12-14, 00:09
Medlem
Upplever ni att ruset på sub dalar rätt snabbt? Kan må skitbra och nodda lite o så men det försvinner inom någon timme beroende på dos och tolerans. Ibland efter bara 1 timme. Så det blir att jag få återdosera rätt ofta.
Citera
2021-12-15, 07:32
Medlem
Jag har gått på buprenorfin till och från i 25 år. I början så blev jag helt väck och kunde sitta och nodda hela dagen, om jag tog på morgonen.
Nu på senare år så har jag fått jättesvårt att somna/sova när jag tagit buprenorfin!
Citera
2021-12-16, 09:41
Medlem
Tagit sub i ungefär 9-10 dagar i sträck (tog dock tram några enstaka dagar istället mitt i), kommer jag få någon AT? Idag är dag 2 utan.
Citera
2021-12-17, 20:20
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tagit sub i ungefär 9-10 dagar i sträck (tog dock tram några enstaka dagar istället mitt i), kommer jag få någon AT? Idag är dag 2 utan.
Dag 4 brukar det peaka så känner du inget då så har du klarat dig.
Själv kan jag bara ta sub I 3-4 dagar på raken nu för tiden annars blir det at, förr kunde jag ta i 2-3 veckor och endast få lite myrkryp några dagar. Har förstört mina receptorer för alltid med alla opiater/opioider jag gått igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in