2022-01-05, 15:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logaritmen
Radio Sweden frågar: Om vi vet att fler vaccinerade blir smittade, är utökade vaccinpass effektiva?

FHM svarar: – Vaccinering är en bra metod för att undvika svår sjukdom. Vaccinbevis är en bra metod för att inte samla ovaccinerade, då riskerna är mycket högre. Det kommer inte att stoppa smittspridningen, där behöver vi andra åtgärder också.

Hoppas många pro vaccinpassare såg detta. Är så trött på mantrat som maniskt upprepas av vanligt folk om att smittspridningen är ovaccinerades fel. FHM är inte helt dumma. Synd att de tvingas gå Ursula och hennes allierades ärenden.
Det är ju i alla fall logiskt.

Frågan blir då hur rimligt det är att införa dessa långtgående inskränkningar i folks liv för den ytterst lilla risken som en frisk ung människa har att bli allvarligt sjuk.

Med denna logik öppnar man verkligen för en massa andra tillämpningar för att "skydda vården" på bekostnad av friheten.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, det infördes fel tid kan jag tycka.
Det viktiga nu är att se till att så många som möjligt vaccinerar sig.
Att tredje dosen rullas ut så snabbt det går.
Använda tvångsmetoder är enligt min uppfattning fel väg att gå.

Bättre att bemöta allt jävla trams om grafenoxid, desinformation signerat Robert Malone, vantolkningar av VAERS och annat likande.
Så, jag som inte tagit någon dos, ska alltså börja vaccinera mig nu, trots att smittan kommer peaka långt innan jag ens får ta dos nummer två och kan anses mig fullvaccinerad?
Smittan hinner väl peaka innan dos Nr1 ens börjar "ge effekt". Och detta mot ett virus som vid det här laget är att jämföra med en förkylning, med ett vaccin som inte stoppar smitta, och som är anpassat för en variant som inte längre cirkulerar...

Ja jisses, jag undrar om samhället kan bli dummare? Förmodligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om vi ska fortsätta på den inslagna vägen, så är min hypotes att många antivaxxare eller motståndare till restriktioner *plötsligt* har insett, att regeringar ser en kris som en möjlighet att flytta fram sina positioner och skaffa sig mer MAKT.

You never let a serious crisis go to waste. And what I mean by that it's an opportunity to do things you think you could not do before.

Rahm Emanuel (Obamas Chief of Staff)

Regeringar *utnyttjar* alltid kriser, om det går - coronapandemin är inte ngt undantag. De, som inte var medvetna om det och inte insåg detta innan pandemin bröt ut, är förmodligen mer hysteriska inför upptäckten av "faran med smygande diktatur".

Den som är egotrippad och samvetslös anser vidare, att det är skäl nog för att strunta i om man ökar smittspridningen och därmed förorsakar, att fler människor blir covidsjuka, vilket leder till att fler människor drabbas av ett större lidande kanske t.o.m. dör pga att sjukhusen blir överlastade.

Här är ett 4 min klipp med Dave Rubin o Jordan Petersen som förklarar vad som händer.
Titta gärna

Smittan drivs idag av de vaccinerade.
Man slipper dö i covid om man har hög d vitamin nivå och motionerar minst 3 tim i veckan. Det finns massor med studier på det.Sök på pub med.

Jag är inte mot vaccin utan mot tvånget och hetsen från staten.

Naturlig immunitet är bättre än vaccin men alla ska tvingas ta.

Det är inte en fråga om smittspridning utan om kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om folksamlingar av ovaccinerade blir färre, så är det färre av dem som insjuknar.
Jaha? Ovaccinerade kommer fortsatt att träffa ovaccinerade. Ovaccinerade kommer fortsatt att träffa vaccinerade som kan smitta den ovaccinerade. Att införa vaccinpass för olika krogar och nattklubbar är meningslöst eftersom ovaccinerade istället kommer gå på svartklubbar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är omöjligt att skapa ett vaccin som garanterat klarar alla slags möjliga mutationer av ett virus som uppstår 12-24 månader senare. Vaccinet hjälper dock fortfarande mot svår sjukdom och död. Nästan alla på IVA nu är ovaccinerade och säkert är en rejäl andel av dem också Antivaxxers. Evolution in action. Jävla stolpskott.

Må så vara. Jag tolkar detta som att argumentet "vaccin minskar smittspridning" och att man ska "vaccinera sig för andras skull" helt utdött. Skönt.
Citera
2022-01-05, 15:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, det infördes fel tid kan jag tycka.
Det viktiga nu är att se till att så många som möjligt vaccinerar sig.
Att tredje dosen rullas ut så snabbt det går.
Använda tvångsmetoder är enligt min uppfattning fel väg att gå.

Bättre att bemöta allt jävla trams om grafenoxid, desinformation signerat Robert Malone, vantolkningar av VAERS och annat likande.
Varför är det viktigast att "så många som möjligt vaccinerar sig"?

Det viktiga är att riskgruppen gör det och att dessa även tar 3:e sprutan så fort det går.
Citera
2022-01-05, 15:59
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Fullvaccinerade är överrepresenterade i att smittas med omikron. Dvs de smittas i minst lika stor utsträckning som ovaccinerade. Vilket innebär att en tredje dos mot omikron är likvärdigt med att vaccinera sig med 2020 års influensavaccin år 2022. Helt efterblivet med andra ord.

Antingen utvecklar man ett vaccin som faktiskt ger ett brett skydd mot flera mutationer, eller så inser man att man alltid kommer att vara 2 steg efter viruset och öppnar upp samhället.

Omikron lär nog dra över ganska snabbt. Skyddseffekt av vaccin mot svår sjukdom och död är fortfarande god. Ännu bättre med booster.
Då är det nog snarare nästa eventuella variant som kan behöva en vaccinuppdatering. Det är det ingen som vet något om ännu. Blir svårt att vaccinera mot något som ännu inte existerar.
Citera
2022-01-05, 15:59
Medlem
Citat:
Det är omöjligt att skapa ett vaccin som garanterat klarar alla slags möjliga mutationer av ett virus som uppstår 12-24 månader senare. Vaccinet hjälper dock fortfarande mot svår sjukdom och död. Nästan alla på IVA nu är ovaccinerade och säkert är en rejäl andel av dem också Antivaxxers. Evolution in action. Jävla stolpskott.
70 ovaccinerade av 3 miljoner ovaccinerade på IVA. Ja, jättehög risk. Det är klart allt låter läskigare när man propagerar med procenttal istället för antal.

Och hur många av dessa 70 ovaccinerade är 0-40 år utanför riskgrupp?
Citera
2022-01-05, 16:00
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Allt mer pekar på att om du inte vaccinerar dig och får covid naturligt så får du ett starkare immunförsvar som även varar mycket längre än fake vaxxet du rekommenderar.

Visst är det så. Problemet är bara biverkningarna som en infektion riskerar att orsaka.
Citera
2022-01-05, 16:00
Medlem
Duvlorts avatar
lkväll åker 107 rökande och överviktiga svenskar in på IVA, gör din plikt. Ta vaccin nu!
Citera
2022-01-05, 16:01
Avslutad
Citat:

Hur vet man att det är vaccinet som ger skydd mot svårare sjukdom och inte det naturliga skyddet man fått när man haft sjukdomen?
Citera
2022-01-05, 16:01
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Och vaccin kan ge allvarliga biverkningar.

Så tröttsam på idioter som dig. Låt folk välja själva om de vill ta vaccinet eller inte.

Fakta är att väldigt få unga får allvarliga men av covid.

Andelen allvarliga biverkningar av vaccin är mycket låg. Andelen allvarliga biverkningar av infektion ser betydligt värre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in