2022-01-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Njet, Kalla är uttagen som stafettåkare med möjlighet att åka andra distanser. Så ni kan nog räkna med att hon är högaktuell för en stafettsträcka.

Så du menar att någon av sprintåkarna skall åka 30 km?
Citera
2022-01-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
En liten fundering kring Ebba Andersson. Jag är endast en simpel tv tittare vad det gäller längdåkning och har inte 100% koll på allt som många här inne har.

Men jag är lite nyfiken över hur pass bra spurt Ebba har egentligen. Jag har ett minne långt bak i huvudet att jag sett Ebba Andersson spurta riktigt bra vid något tillfälle. Givetvis är hennes styrka kapacitet och kan naturligtvis inte mäta sig med de bästa spurtarna i sprint. Men tänker inför en skiathlon i OS som exempel. Låt säga att Johaug inte skulle vara med, behöver verkligen Ebba Andersson vara den som borrar längst fram hela loppet? Skulle hon kunna vara med och göra jobbet men inte dra hela tiden och på vis kunna vinna OS guld. Eller möter hon då alltför många bra spurtare som gör att hon inte kan nå medalj. Såklart endast hypotetiska frågeställningar. Vad är era åsikter?
Det finns några som har bra koll här i vintersporttrådarna, och så finns det en hel del som tror att de har det och även är självövertygadre att de skulle göra jobbet mycket bättre än de som är tillsatta att göra det. Hoppas du själv kan avgöra vilka som är vilka.

Hör själv inte till någon av dessa får jag tillägga men mitt amatörsvar är att Ebbas bästa chans är att vara stark nog att dra ifrån ordentligt med sin fina styrka och jämnhet, och lyckas hålla det utan att någon kommer ikapp. Hoppas det lyckas snart.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Tänker mest hur underhållande det skulle vara att få uppleva din reaktion om Dyvik faktiskt fick en bra placering. Lova att inte lida i tysthet som många gjorde när Stina Nilsson knäppte dom på näsan och visade att hon visst kan både åka skidor och skjuta ner prickar…

Stina Nilsson?? När kom hon topp-5 i skidskytte?
Citera
Medlem
Citat:
Tänker mest hur underhållande det skulle vara att få uppleva din reaktion om Dyvik faktiskt fick en bra placering. Lova att inte lida i tysthet som många gjorde när Stina Nilsson knäppte dom på näsan och visade att hon visst kan både åka skidor och skjuta ner prickar…

Det är viss skillnad på Stina Nilsson och Anna Dyvik.
Har du fallerat i din uppmärksamhet härvidlag?
Vad är en bra placering BTW?
Gäller frågan Dyvik så handlar det om placering 10-12?
Citera
2022-01-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vem vet, Kalla kanske får äran att ta alla sträckorna i stafetten....

Hade nog helst sett henne hemma i soffan med mysbyxor faktiskt...men smaken är ju som baken.

Tar hon en medalj så lovar jag att äta upp min gamla klister-valla från vasaloppet 1998 med sked.

Medalj är nog att ta i, men topp 8 i både skiathlon och 30 km är fullt möjligt. Om det mot förmodan skulle räcka till medalj så smaklig måltid.
Citera
2022-01-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Så du menar att någon av sprintåkarna skall åka 30 km?

Kalla kommer inte att åka stafett.
Vi är chanslösa med henne på en sträcka,frånsett Dyvik så måste Kalla stå sist på reservlistan.
Citera
2022-01-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Stina Nilsson?? När kom hon topp-5 i skidskytte?

Haha. Du gick rakt i fällan!

Och vad har topp-5 med saken att göra?
Citera
2022-01-05, 15:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Haha. Du gick rakt i fällan!

Och vad har topp-5 med saken att göra?

Att SN inte gjort ett skit i skidskytte värt att nämna hittills. Speciellt inte i en tråd om längdåkning
Citera
2022-01-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är viss skillnad på Stina Nilsson och Anna Dyvik.
Har du fallerat i din uppmärksamhet härvidlag?
Vad är en bra placering BTW?
Gäller frågan Dyvik så handlar det om placering 10-12?

Du sa ju själv att Dyvik inte skulle ta sig vidare i kvalet. Så allt där över måste väl räknas som bra då?
Citera
2022-01-05, 15:48
Medlem
Mest komiska är nästan när folk på Flashback sitter och öser skit över en av våra bästa längdskidåkare någonsin. Som slutade två i touren, ligger två i världscupen, är 24 år. Bara för hon inte vinner. Hur många skidåkare har vunnits ett distanslopp de senaste fem åren? Knappt mer än 10 va?

Hon borde ju vara älskad även här.
Citera
2022-01-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att SN inte gjort ett skit värt att nämna hittills.

Du blir lika hysterisk över SN som Lookalike blir av Dyvik. Och jag finner det underhållande. Men nu blir det off topic.
Citera
2022-01-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frida Karlsson kommer INTE att åka sprint i OS.
Inte efter det furiösa debaclet i TdS..så Frida kan ju både du och förbundet glömma direkt.
Vilket för oss tillbaka till utgångsläget således..

Damer: Frida Karlsson (traditionellt, stafett, sprintstafett), Ebba Andersson (traditionellt, stafett), Jonna Sundling (sprint, sprintstafett, stafett), Maja Dahlqvist (sprint, sprintstafett, stafett), Moa Olsson (traditionellt, stafett), Emma Ribom (sprint, traditionellt, stafett), Anna Dyvik (sprint, stafett).

Jag tolkar detta som att Frida har reservplatsen till sprintstafetten. Hur du väljer att tolka det är säkerligen något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in