2022-01-05, 15:32
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Först hette det att vaccinpass stoppade smittspridningen.

Sluta göra dig dummare din skalliga fitta.

Förr var inte Omikron dominerande.
Vaccinpass lär knappast stoppa smittspridningen, snarare tvärt om.

Tror det är fjärde gången du kallar mig skallig fitta nu. Är det det bästa tilltalet du kan komma på? Dags för lite variation kanske?
Citera
2022-01-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen

Tror det är fjärde gången du kallar mig skallig fitta nu. Är det det bästa tilltalet du kan komma på? Dags för lite variation kanske?
Vad bra att du kan erkänna att vaccinpass inte stoppar smitta.

Vaccinpasset funkade knappast heller när Delta var dominerande, något Danmark är ett ypperligt exempel på. Men detta undviker du att svara på gång efter gång, varför?

Du är en skallig fitta som borde ha stannat kvar 2006. Varför vaknade du helt plötsligt och kände för att förpesta flashback?
Citera
2022-01-05, 15:33
Medlem
Omikron, en lindrig förkylning och myndigheter och media, går full hysteri.
Många svenskar likaså, vad har hänt med folks logiska tänkande?
Mer restriktioner och mediernas frågor till FHM är så inställsamma så det hela verkar arrangerat, rörigt är det också.
Jag uppfattade det att vaccinpass kan komma att användas överallt, utom i apotek och livsmedelsaffärer. Allt detta för en förkylning!
Vi ser resultatet av en medial hjärntvätt, folk kan inte se klart, man är uppskrämda, påminner om samma mekanismer som klimatkris hysterin.
Vaccinpassen är nyckeln, folk ska lära sig och acceptera dem, även fast det har inget med smittspridning att göra.
Vart tog våra grundlagar vägen?
Citera
2022-01-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Instämmer. Det är dags för foliehattarna att ta sitt ansvar.

Nej, det är ni undersåtar till FHM som ska fortsätta vaccinera er framöver, så att alla kan få leva som vanligt igen.
Det är er ansvaret ligger på att boosta er
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Häng med i svängarna? Viruset har muterat till en variant som tar sig förbi vaccinet, det ger dock en mildare sjukdom. Både för vaccinerade och ovaccinerade. (De flesta fattade att detta kan hända, utom du då uppenbarligen som lever på gammal info.)
Det finns fortfarande andra varianter som sprids och som vaccinet skyddar mot, därför sprids de inte heller i samma omfattning.

En normalbegåvad människa förstår att virus kan mutera och att informationen är dagsfärsk och kan ändras. Du verkar ha svårt att ta till dig ny info.

Hur vet man att det är vaccinet som ger skydd mot svårare sjukdom och inte det naturliga skyddet man fått när man haft sjukdomen?
Citera
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Det är dem visst.

Mvh Sjukhuspersonal

Nej det är dom inte, anledningen till att det ser ut som det gör på sjukhusen är för att man monterat ned sjukvården senaste 20 åren och att man har en vårdskuld från 20/21 som börjar komma ikapp.

Vaccinet fungerar mycket sämre än vad som utlovats, att skylla på ovaccinerade är en halmgubbe som bara sår split bland befolkningen.
Citera
2022-01-05, 15:36
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Instämmer. Det är dags för foliehattarna att ta sitt ansvar.

Ironiskt att du har en V för Vendetta avatar när det som händer i serien/filmen just nu utspelar sig framför dina ögon...och du är för att det sker.
Citera
2022-01-05, 15:38
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Vad bra att du kan erkänna att vaccinpass inte stoppar smitta.

Vaccinpasset funkade knappast heller när Delta var dominerande, något Danmark är ett ypperligt exempel på. Men detta undviker du att svara på gång efter gång, varför?

Du är en skallig fitta som borde ha stannat kvar 2006. Varför vaknade du helt plötsligt och kände för att förpesta flashback?

Därför att Flashback bygger på yttrandefrihet. Den avser jag använda.

Jag är inte säker på att FoHM verkligen kommer att utöka användningen av vaccinpass. Se på Finland till exempel. Vaccinpass kan nog säkert fylla en funktion men i rådande läge är det nog tveksamt.
Tanken att inte samla för många ovaccinerade är god men just nu behövs också åtgärder för att dämpa smittspridningen.
Citera
2022-01-05, 15:39
Avslutad
Citat:

Så varför inför man vaccinpass, om det inte stoppar smittpsridningen utan riskerar att tillochmed ha motsatt effekt ?

Är det kanske dags att Svenne vaknar?
Citera
2022-01-05, 15:40
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Omikron dominerar helt i Storbritanninen. NHS=National Health Service dvs den offentliga sjukvården har så smått börjat klappa ihop.

Covid: Greater Manchester hospitals cancel surgery as NHS pressures mount
Så går det när man sparkar ovaccinerad personal och tvingar folk att sjukskriva sig för ett positivt test trots frisk. Det beror knappast på Omikron. Det är 100% politiskt

Vid det här laget tycker jag hela skiten kan braka samman. Om folk är så jävla dumma är det ingen ide att ha en civilisation ens. Bort med allt
Citera
Medlem
Citat:
Därför att Flashback bygger på yttrandefrihet. Den avser jag använda.

Jag är inte säker på att FoHM verkligen kommer att utöka användningen av vaccinpass. Se på Finland till exempel. Vaccinpass kan nog säkert fylla en funktion men i rådande läge är det nog tveksamt.
Tanken att inte samla för många ovaccinerade är god men just nu behövs också åtgärder för att dämpa smittspridningen.
En vaccinerad 60 åring löper större risk att dö av covid än en frisk 20 årig ovaccinerad.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nej, det är ni undersåtar till FHM som ska fortsätta vaccinera er framöver, så att alla kan få leva som vanligt igen. Det är er ansvaret ligger på att boosta er

Jag är ingen "undersåte" till FHM. Jag har tvärtom kritiserat dem skoningslöst för att de gjort för lite och för sent under hela pandemin. Bäst vore om FHM lades ned i morgon och ersattas av ett återuppståndet Smittskyddsinstitut som fokuserar på att bekämpa farliga sjukdomar. Vilka åtgärder som sedan är rimliga med tanke på ekonomi m.m. är en politisk fråga som regeringen ska grubbla på, inte byråkraterna på FHM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in