2022-01-05, 15:06
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Det vill jag inte alls.
Det är ditt antagande.

Säger du det så.
Citera
2022-01-05, 15:06
Medlem
Gäller det inte längre med godkänd gymnasieutbildning, eller gäller det bara svenskar?
Citera
2022-01-05, 15:07
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Gäller det inte längre med godkänd gymnasieutbildning, eller gäller det bara svenskar?

Jag har träffat på många svenskar som inte gått ut gymnasiet som jobbat på äldreboenden och dylikt.
Citera
2022-01-05, 15:12
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Du missförstår mig..
Jag har absolut ingenting emot folk som kan ta sig fram i ett nytt samhälle och jobba sig fram till självförsörjning.
Jag kan även förstå och respektera att man strävar efter att skaffa sig ett bättre liv, för sig själv och sina barn.

Men, varför ska vi ha kvar dig eller bidragstagarna när du hjälper dessa att fuska sig fram i systemet?
Du främjar dessa individer att parasitera på den svenska välfärden och det avslöjar din totala avsaknad av moral och basal respekt för det land som göder dig!
Du är på ett sätt värre än de du "hjälper", du är en bedragare och bör behandlas där efter.

När du dessutom lever i en illusion som är uppbyggd på falsk solidaritet, självömkan och rättfärdigande.
Så hade det varit bra att du även fått ett bryskt uppvaknande på köpet.

Vidare, jag behöver inte ägna min tid att förstå någonting om de invandrare som inte lägger tid och energi på att förstå oss svenskar.
Jag bemöter respekt med respekt, ödmjukhet med ödmjukhet och tjuvar med bestämdhet.

Vad??? Vad togdu det ifrån att jag "hjälper bidragstagare att parasitera på svenska välfärden " osv???
Var läste du någonstans detta?
Varför spelar du idiot?
Jag hjälpte ( och hjälper) till de som JOBBAR och behöver delegering på jobbet eller utföra språkprov för att behålla jobbet. Även hjälper med arbetsintervju via telefon. De är inga bidrsgsparasiter. Det är folk som vill jobba men har inte så bra som jag svenska.
Antingen du är dum eller spelar sådan
Citera
2022-01-05, 15:13
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Hen vill bara raljera mot invandrare, välkommen till flashback.
Tack för förklaringen... Om man hatar invandrare så att man hugger till höger o h vänster så kanske det är förgäves att försöka förklara någonting
Citera
2022-01-05, 15:18
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Tack för förklaringen... Om man hatar invandrare så att man hugger till höger o h vänster så kanske det är förgäves att försöka förklara någonting

För honom ja. Men jag (och möjligtvis andra) tycker det du berättar är intressant. Dock verkar det sticka i ögonen på dem som har uppfattningar som inte matchar det du berättar. Ignorera dem.
Citera
2022-01-05, 15:19
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Nu slog du lite huvudet på spiken. Om äldrevården vill locka till sig ett bredare utbud av arbetssökande måste de isåfall erbjuda högre löner. Så enkelt är det. Dock är cheferna i dessa verksamheter oftast beroende av deras respektives kommun budget och vad som avsätts för dessa verksamheter. Vilket gör det i slutändan till ett politiskt problem.

Återigen håller med dig till 100%. Varför ska även invandrare som kan språket söka till sådana lågbetalda och både mentalt och fysiskt tunga jobb om det finns andra alternativ?
Citera
2022-01-05, 15:25
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Vad??? Vad togdu det ifrån att jag "hjälper bidragstagare att parasitera på svenska välfärden " osv???
Var läste du någonstans detta?
Varför spelar du idiot?
Jag hjälpte ( och hjälper) till de som JOBBAR och behöver delegering på jobbet eller utföra språkprov för att behålla jobbet. Även hjälper med arbetsintervju via telefon. De är inga bidrsgsparasiter. Det är folk som vill jobba men har inte så bra som jag svenska.
Antingen du är dum eller spelar sådan

Vad är det DU inte förstår!?
Om du hjälper dom att fuska på ett språkprov, gällande ett språk som dom antingen är för lata, eller okunniga för att lära sig.
Så hjälper du dom att fuska sig till någonting som dom inte hade haft behörighet att genomföra om dom skrivit provet på egen hand och riskerar då i förlängningen att utsätta de äldre vårdtagarna för direkt fara!
Du bidrar ju direkt till att vårdsituationen ser ut som den gör och du kallar det tacksamhet mellan invandrare, fattar du inte det?
Är det du som är idioten här kanske!?

Jag är inte ute efter att raljera om, eller ondgöra mig över alla invandrare.
Men trösta ni er gärna med den snuttefilten, om den kognitiva dissonansen spelar flipperspel i era hjärnor.
Jag ondgör mig över det bedrägliga beteendet, basta!
Det spelar ingen roll vilken nationalitet utövaren har i detta fall.
Ok!?
Citera
2022-01-05, 15:28
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Om du hjälper dom att fuska på ett språkprov, gällande ett språk som dom antingen är för lata, eller okunniga för att lära sig.
Så hjälper du dom att fuska sig till någonting som dom inte hade haft behörighet att genomföra om dom skrivit provet på egen hand och riskerar då i förlängningen att utsätta de äldre vårdtagarna för direkt fara!
Du bidrar ju direkt till att vårdsituationen ser ut som den gör och du kallar det tacksamhet mellan invandrare, fattar du inte det?

Men trösta ni er gärna med den snuttefilten, om den kognitiva dissonansen spelar flipperspel i era hjärnor.
Ok!?

Så när någon får underkänt på ett prov och någon hjälper dem att förstå vad de gjort fel så är det att fuska enligt dig?
Citera
2022-01-05, 15:32
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det finns utbildad personal som pratar bra engelska och antagligen skulle lära sig svenska klart snabbare än vissa "pensionsräddare" i grannländerna som gärna hade kommit hit och jobbat. Men politikerna valde inte riktig arbetskraftsinvandring till bristyrken utan istället valde att sälja ut Sverige till islamister och öppna gränserna för mena invandring. Ingen är så dum att man inte förstod hur det skulle gå så det här var på flit.

Precis. Antingen vill man ha asylinvandring och försörja den eller arbetskraftsinvandring som bör vara åtminstone självbärande kostnadsmässigt.
Det är löjligt att blanda ihop de 2 olika grupper.
Citera
2022-01-05, 15:34
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Så när någon får underkänt på ett prov och någon hjälper dem att förstå vad de gjort fel så är det att fuska enligt dig?

Tillämpa den logiken på högskoleprovet, eller på körkortsprovet och se vart du hamnar.
Väv sen in detta i yrkesrollens uppgifter i fråga, speciellt när det kommer till medicinering...
Citera
2022-01-05, 15:34
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:

Ok!?

Det är slutdiskuterat med dig för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in