2022-01-05, 13:37
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Jag måste erkänna att jag är väldigt dåligt insatt i hur allt det här fungerar och vad dessa rekryteringsdagarna du nämner handlar om..
Men varför vistades du här illegalt?
Varför blir du utvisad när du har en svensk sambo och ett välfungerande arbetsliv?

Därför att jag bara kom hit med mina 2 barn i yngre tonåren med en massa pengar och finska visum för 2 veckor. Hyrde svart en trea i Rågsved av en socialbidragstagare, placerade mina barn I närmaste skolan, fått samordningsnummer av Skatteverket för att kunna jobba och betala skatt, öppnade konto i Nordea och satte dit alla mina pengar i kontanter från hemlandet och började jobba som städerska samt lära mig svenska på mig själv betalda privata kurser.
Med min blivande sambo var jag kompis innan när jag beslutade flytta till Sverige ( kom hit några ggr med turistvisum).
Efter 1 år när Dublinförordningen inte var altuell lämnade jag asylansökan och fått avslag. Lydde beslutet och lämnade landet.
Citera
2022-01-05, 13:41
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Du/ni skulle anmäla dem!
Er "tacksamhet" bidrar till fusk och bedrägeri, er "tacksamhet" bidrar även till tystnadskulturen som råder i landet.
Ni borde få sparken på direkten och det hade ni fått i vilken annan bransch som helst!
Ni har inget i vården att göra med den bedrägliga attityden.
Ska jag anmäla mig själv menar du? Det var ju jag som gjorde olika sorts prov och intervju för alla som behövde min hjälp. Och gör det fortfarande. Vi icke-flyktingar får ingen hjälp från staten så vi hjälper varandra istället. De som behöver jobb oftast har inte tid/ork att gå till kurser i svenska samtidigt. Vem ska försörja deras familjer medan de går kursen då? Vem ska betala deras hyror ( oftast handlar om svarta hyror)?
Citera
2022-01-05, 13:46
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Därför att jag bara kom hit med mina 2 barn i yngre tonåren med en massa pengar och finska visum för 2 veckor. Hyrde svart en trea i Rågsved av en socialbidragstagare, placerade mina barn I närmaste skolan, fått samordningsnummer av Skatteverket för att kunna jobba och betala skatt, öppnade konto i Nordea och satte dit alla mina pengar i kontanter från hemlandet och började jobba som städerska samt lära mig svenska på mig själv betalda privata kurser.
Med min blivande sambo var jag kompis innan när jag beslutade flytta till Sverige ( kom hit några ggr med turistvisum).
Efter 1 år när Dublinförordningen inte var altuell lämnade jag asylansökan och fått avslag. Lydde beslutet och lämnade landet.

Jag ger dig cred som tog dig upp från botten i ett nytt samhälle, genom att låta dig genomsyras av den svenska samhällsmodellen och tog tag i att lära dig den svenska språket.

Men, jag anser att du är moraliskt korrupt när du spelar med i bedrägeriet inom den svenska vårdapparaten och främjar detta beteende.
Med din påhittade "tacksamhet" som rättfärdigande, kanske det var rätt beslut, när dom utvisade dig ur landet trots allt...
Citera
2022-01-05, 13:50
Medlem
staticages avatar
Inga nyheter,så här har det sett ut i minst tio år.Har för övrigt inte träffat en läkare som man litat på pga just detta på minst tio år.
Kanske detta nått Sthlm innerstad först nu och det helt plötsligt blir aktuellt.
Man skulle göra en rapport över hur många dödsfall invandrarna utan språkkunskap stått för under en tioårs period.Felmedicinering,felbehandling osv.
Citera
2022-01-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ska jag anmäla mig själv menar du? Det var ju jag som gjorde olika sorts prov och intervju för alla som behövde min hjälp. Och gör det fortfarande. Vi icke-flyktingar får ingen hjälp från staten så vi hjälper varandra istället. De som behöver jobb oftast har inte tid/ork att gå till kurser i svenska samtidigt. Vem ska försörja deras familjer medan de går kursen då? Vem ska betala deras hyror ( oftast handlar om svarta hyror)?

Ingen bad dig att komma hit, du valde detta själv.
Du slängde dig in på en spelplan med ambitionen att skriva dina egna regler.
Om man inte har tid/ork att gå kurser i svenska så prioriterar man fel..
Att sen slänga dig med en självömkan som förklaringsmodell för att rättfärdiga ditt självvalda beteende, i din självvalda situation, är bara pinsamt.
Synden straffar sig själv!
Citera
2022-01-05, 13:58
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Så du menar alltså att orsaken till högt barnafödande i Sub-Sahara Afrika är:
- Stora bostadsytor
- Moderna ideal inför valet av parner
- God tillgång på billig barnomsorg

Ja, den var sannerligen ny

Du måste verkligen anstränga dig för att missförstå!

Jag redogjorde för omständigheterna i Japan och Italien.
Endast i dessa fall kan du motargumentera genom att i exemplet Italien frambringa billig och bra barnomsorg. När du gjort det kan vi utvärdera efter några år om barnafödandet gått upp eller ej.

Svaret kommer att bli att jag har rätt - som så ofta förr!
Citera
2022-01-05, 13:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Min mor jobbade inom äldreomsorgen hela sitt yrkesliv, tills förra året då hon tog pension.

Hon har haft utlandsfödda medarbetare, samtliga asiater, Filippinskor (om det bara var just kvinnor från Filippinerna låter jag vara osagt), och min morsa var så OTROLIGT nöjd med dessa medarbetare.

Hade inga större svårigheter med språket, trots att dom kommit hit när dom varit i medelåldern och börjat arbeta. Alltid flitiga, vänliga och uppskattade av samtliga (samtliga i personalen åtminstone)

Varför har just dessa människor inga problem med språk och arbete? Morsan är absolut ingen som tycker mer om invandrare än andra, ej heller är hon rasist. Men hon var fan så glad över dessa kollegor
Kanske för de kommit hit just för att arbeta och tillägnat sig de färdigheter som krävs?

Inte så det ser ut med asylinvandring generellt.
Citera
2022-01-05, 14:14
Medlem
Citat:

Det fetade stycket är ju bara för barockt!

INGEN ska försörja deras familjer om dom befinner sig här illegalt, ingen ska betala deras hyror här heller.
Det finns lagar och regler gällande allt detta och du har mage att be om att Svenska staten ska försörja och betala era hyror, när ni befinner er här illegalt!?
Det är tamejfan det sjukaste jag hört!
"Beggars can't be choosers"
Inte konstigt att allt är åt helvete när folk som vistas här på olagliga grunder, resonerar som du gör.
Hur fräck får man vara när man lurar sig in i ett samhälle och sen kräver allmosor av detta samhälle, som om det skulle finnas någon slags tacksamhetsskuld mot din sort!
Fy fan för såna som dig, säger jag bara.
Usch!
Citera
2022-01-05, 14:25
Medlem
over9ks avatar
Vi har varit naiva.
Citera
2022-01-05, 14:32
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Inga nyheter,så här har det sett ut i minst tio år.Har för övrigt inte träffat en läkare som man litat på pga just detta på minst tio år.
Kanske detta nått Sthlm innerstad först nu och det helt plötsligt blir aktuellt.
Man skulle göra en rapport över hur många dödsfall invandrarna utan språkkunskap stått för under en tioårs period.Felmedicinering,felbehandling osv.
Hemligstämplad info / statistik! Big No No, får inte komma ut, precis som med mängder av annan statstik.

Att mörka och förvränga är såssarnas paradgren!
Citera
2022-01-05, 14:32
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Och högerpolitikerna fortsätter att göra arbetsmarknaden otryggare samt öka konkurrensen, allt för att lokalbefolkningen inte ska våga skaffa barn så att de kan fortsätta skrika om att vi behöver massor av invandrare.
-
Ööh.
Går det att cykla i vakuum?
Sveriges problem är bristen på Nationalism.
Höger eller vänster.
Citera
2022-01-05, 14:33
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Det fetade stycket är ju bara för barockt!

INGEN ska försörja deras familjer om dom befinner sig här illegalt, ingen ska betala deras hyror här heller.
Det finns lagar och regler gällande allt detta och du har mage att be om att Svenska staten ska försörja och betala era hyror, när ni befinner er här illegalt!?
Det är tamejfan det sjukaste jag hört!
"Beggars can't be choosers"
Inte konstigt att allt är åt helvete när folk som vistas här på olagliga grunder, resonerar som du gör.
Hur fräck får man vara när man lurar sig in i ett samhälle och sen kräver allmosor av detta samhälle, som om det skulle finnas någon slags tacksamhetsskuld mot din sort!
Fy fan för såna som dig, säger jag bara.
Usch!
-
Det roliga är ju att Svensken finansierar det.
Sjukt sorgligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in