2022-01-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Som någon som bott i Malmö i över 30 år det sorgligt att se hur många på detta forumet tror sig veta hur vi som lever i staden har det.

Så ge mig era fördomar om Malmö och jag ska pulvrisera dem - en i taget. Malmöbor som känner sig manade får gärna hugga in och hjälpa till att svara.
Det skjuts raketer och kastas smällare på både vanliga människo, polis, räddningstjänsten och ambulans. Framförallt runt nyår och i blattetäta områden som möllan.

Kommunen upplåter sina lokaler till zigenardomstolar som håller rättegångar i dessa - allt för att de ska slippa bli en del av det svenska samhället och rättsstaten. Fan vet vilka illgärningar dessa personer begått och sedan fått gå fria för att sossarna - och sånna som du - är helt jävla efterblivna.
Citera
2022-01-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttSjuktFanskap
Kom igen, till och med runt Hansa Companiet och Lilla Torg ser du fullt med araber vad pratar du om?

Har du suttit på TGI Friday en helgkväll? Bara Kriminella.

Caroli City har sina egna talanger och det är mitt i city.

Någon gång för 20 år sedan var kanske torget framför triangeln draglinjen för det svenska Malmö och arabiska Malmö.

Men idag, har du inte hört talas om att "köra gustavvarvet"? Gå ut o ställ dig på Gustaf adolfstorg och titta omkring dig.
Ja en gång har jag suttit på TGIF - men problemet var primärt inte de kriminella blattarna utan den ofattbart usla maten.
Caroli är ju i princip nerlagt, lika tomt på bukter som entré.
Citera
2022-01-05, 12:03
Medlem
Firewaias avatar
Varför skulle din åsikt som malmö-bo väga tyngre än alla de malmö-bor som säger tvärtom?
Citera
2022-01-05, 12:06
Medlem
Citat:
För att inte tala om den goda matkulturen det för med sig och allmänna känsla av internationell aura. I länder som Tyskland har man införlivat turkiska köket och numera anses en Döner Kebab lika tysk som Bratwursten. Exakt denna typ av trevliga inlägg jag efterlyste. Tack för ditt bidrag.

Exakt. Att det ploppar upp sushihak till höger och vänster är ju en direkt konsekvens av de senaste årens enorma invandring från japan..

Citera
2022-01-05, 12:23
Avslutad
Ska banne mig åka på en hotellweekend till Malmö i år. Var ca 17 år sedan jag var där sist. Kommer ihåg att jag tyckte det var lite udda med några killar utanför Donken i centrum som diskuterade rätt högt om hur de skulle avyttra stöldgods i form av kläder från en butik, mitt på eftermiddagen.
Citera
2022-01-05, 12:25
Medlem
Citat:
Som någon som bott i Malmö i över 30 år det sorgligt att se hur många på detta forumet tror sig veta hur vi som lever i staden har det.

Så ge mig era fördomar om Malmö och jag ska pulvrisera dem - en i taget. Malmöbor som känner sig manade får gärna hugga in och hjälpa till att svara.
Är malmö bättre idag än för 30 år sedan?
Citera
2022-01-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag har aldrig bott i Malmö, men jobbade under ett antal år i anslutning till det "ökända" Möllevångstorget.
Många invandrare, en del stök om kvällarna ibland, men framförallt en intressant plats med folk från hela världen, och väldigt många som kämpade hårt för att skapa sig ett liv och en framtid för sig själva och sina barn.
På vilket sätt kämpade de hårt?
Citera
2022-01-05, 12:35
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Må så vara, själv kör jag mest bil mellan Hyllie-Västra hamnen och sällan regionbussar.

Känns som du inte riktigt tar del av staden om du mest befinner dig i två av de nyaste och dyraste områdena samt åker bil mellan dem själv?

Med ett nick som moderatkenneth känns du ännu mer segregerad.

Var har du mer bott under dina 30 år?
Citera
2022-01-05, 12:36
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Va? En kebabrulle på vilket ställe som helst kostar 45 spänn. Jämför det med t ex Göteborg.
Vet inte vad det har med saken att göra men gå själv in och kolla ska du se att det är vanligare med 60 spänn nu, tiderna har ändrats och allt är dyrare.
Citera
2022-01-05, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Känns som du inte riktigt tar del av staden om du mest befinner dig i två av de nyaste och dyraste områdena samt åker bil mellan dem själv?

Med ett nick som moderatkenneth känns du ännu mer segregerad.

Var har du mer bott under dina 30 år?

Säkerligen flyttade han in från Lomma.

Han har haft en fet bostad vid Dockan någonstans i Västra Hamnen (som han lämnar under sommarmånaderna då västra hamnen invaderas av araber), kanske de där längs vattnet med perfekt vy över Öresundsbron. Alternativt har han bott i Gamla Väster, precis mitt emot Kungsparken.

I de där kvarteren som känns som gamla Limhamn, fast mitt i Centrum, men ändå isolerat nog från resten av centrum och Gustav adolfstorg att han aldrig behöver konfronteras med baksidorna.

Nu kör han med ögonlappar vid sidorna för att inte behöva se ut genom fönstret, mellan Hyllie och Västra Hamnen.

När det är Malmöfestival åker han ut till sitt sommarhus på Österlen för att undvika rånen, våldtäkterna och skräpet.

Sen undrar han chockerat hur folk kan tycka Malmö förfaller.
Senast redigerad av EttSjuktFanskap 2022-01-05 kl. 12:52.
Citera
2022-01-05, 12:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Hur mycket pengar får du för att sprida dessa fake news?
Citera
2022-01-05, 12:59
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttSjuktFanskap
Ok malmöit här.

Det finns saker med staden som jag älskar och inte skulle byta ut, typ att ta ett dopp på brygga 4 (till vänster om t-bryggan).

Sitta med en kall bira och grilla i Kungsparken. Vårt fotbollslag.

TILL OCH MED Möllevången säger jag ha sin charm. Har spenderat en och annan kväll på kulturbolaget.

Men å andra sidan måste du ju också förstå varför folk flyttar därifrån till kranskommunerna, en del av stadens skolor är rena breeding grounds för gängkriminella. Rånrisken för barn och ungdomar är hög. Till och med mordrisken.

Brottsligheten går inte längre att fly, Limhamn och Slottstaden förut varit fristäder, idag skjuts och mördas det även där. Bara Bellevue Sjösida som fortfarande är skonat?

Instämmer. Det finns självklart jättefina saker med Malmö. Tyvärr är det för mycket kriminalitet våld invandring araber och somalier. Alt som är bra med Malmö har noll och intet med invandring eller mångkultur att göra.
Malmö är skapat att svenskar och danskar (och tyska köpmän) och arbetskraftsinvandrare till Kockums. Allt detta har nu förstörts. Vi är ingen arbetarstad längre. Vi har landets sämsta mest politiskt styrda högskola, de sämsta och stökigaste skolorna och en massa amoraliska individer från skitkulturer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in