2022-01-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vad skulle en sån varelse livnära sig på? Ju större kropp ju mer föda behöver den. Den gamla amerikanska filmen om Godzilla är ett bra exempel på detta.

Elektricitet och en och annan klottrare för protein.
Citera
2022-01-05, 00:34
Medlem
"Våran huvudstad har ett stort system av tunnlar och passager under markytan som få vet om. Många säger att tunnelsystemen under Stockholm är lika stort som vad staden är ovan jord. Alla dess olika kloaker och vattentunnlar utgör ett stort nät under marken"

"Det är få förunnat att få träda in i Stockholms underjord där en hel del av huvudstadens nervtrådar löpet. Stockholm är liksom många andra svenska och utländska städer fulla av underjordisk infrastruktur

Alltså det är få förunnat vilket innebär att varelser kan leva tämligen ostört där.
Detta är också något som inte bara gäller Stockholm utan många andra både svenska och utländska städer.
Senast redigerad av Quandmeme 2022-01-05 kl. 00:37.
Citera
2022-01-05, 00:46
Medlem
Tror inte de varelserna trivs i staden. I alla fall inte i betong och asfalt. Sådana väsen är naturväsen och måste ha tillgång till någon natur. Träd.
Men jag såg ett sådant 'väsen' när jag var barn, i staden, fast det var i en liten skog, som hette Lilleskogen. Och jag blev rädd. Och jag sprang hela vägen hem. Och anledningen att jag blev så rädd var att varelsen var totalt orädd för mig. Vi var helt nära inpå varandra och den tittade rakt på mig med en genomträngande blick. Det var vid roten av ett stort träd där det fanns en öppning mellan rötterna. Vad det var vet jag ännu inte.
Citera
2022-01-05, 00:49
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Tror inte de varelserna trivs i staden. I alla fall inte i betong och asfalt. Sådana väsen är naturväsen och måste ha tillgång till någon natur. Träd.
Men jag såg ett sådant 'väsen' när jag var barn, i staden, fast det var i en liten skog, som hette Lilleskogen. Och jag blev rädd. Och jag sprang hela vägen hem. Och anledningen att jag blev så rädd var att varelsen var totalt orädd för mig. Vi var helt nära inpå varandra och den tittade rakt på mig med en genomträngande blick. Det var vid roten av ett stort träd där det fanns en öppning mellan rötterna. Vad det var vet jag ännu inte.

Är du säker på att det inte var en ekorre eller en igelkott du såg?
Citera
2022-01-05, 00:59
Medlem
Citat:
Är du säker på att det inte var en ekorre eller en igelkott du såg?
Som sagt vet jag inte vad det var. Men det skulle kunnat vara en utter - det är det närmaste jag kommer eftersom den hade simfötter. Den stod på två fötter. Den där totalt genomborrande blicken. Jag blev rädd - och det var ju synd - men tror det var en så märklig blick att man inte kunde möta den någon längre tid.
I och för sig är det mellan två åar - fast de ligger ett par hundra meter bort åt vardera hållet. Inget vatten där. Så en varelse lite obestämt med genomträngande blick. Kroppen var som ett däggdjurs. Men jag tror munnen var som en näbb. Det är länge sen.
Citera
2022-01-05, 01:03
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Som sagt vet jag inte vad det var. Men det skulle kunnat vara en utter - det är det närmaste jag kommer eftersom den hade simfötter. Den stod på två fötter. Den där totalt genomborrande blicken. Jag blev rädd - och det var ju synd - men tror det var en så märklig blick att man inte kunde möta den någon längre tid.
I och för sig är det mellan två åar - fast de ligger ett par hundra meter bort åt vardera hållet. Inget vatten där. Så en varelse lite obestämt med genomträngande blick. Kroppen var som ett däggdjurs. Men jag tror munnen var som en näbb. Det är länge sen.

Låter som att du såg en sån där Niffler från Fantastiska vidunder: https://www.google.com/search?q=niffler&tbm=isch&hl=sv&chips=q:niffler,on line_chips:beasts:_V6pFm1w3Vk%3D,online_chips:fant astic:fbc9_mi4yBg%3D&prmd=isvxn&sa=X&ved=2ahUKEwjK gZ_Fp5n1AhXDtCoKHVy1AC8Q4lYoAHoECAEQBw&biw=412&bih =718
Citera
2022-01-05, 01:08
Medlem
Citat:
Låter som att du såg en sån där Niffler från Fantastiska vidunder: https://www.google.com/search?q=niffler&tbm=isch&hl=sv&chips=q:niffler,on line_chips:beasts:_V6pFm1w3Vk%3D,online_chips:fant astic:fbc9_mi4yBg%3D&prmd=isvxn&sa=X&ved=2ahUKEwjK gZ_Fp5n1AhXDtCoKHVy1AC8Q4lYoAHoECAEQBw&biw=412&bih =718

Ja det där var riktigt likt. Men fötterna var riktiga simfötter, som på en and eller gås.
Citera
2022-01-05, 03:21
Medlem
Temat i Men In Black-filmerna, är att en stor del av New Yorks invånare är så märkliga, att de förmodligen är utomjordingar.

Så, leta inte i kloakerna efter utomjordingar, utan se på människorna omkring dig på gatorna, och klura ut vilka av dem som är utomjordingar.

Tex riktigt stora och feta människor. Den stora kroppsvolymen kan vara en dräkt, och inne i dräkten sitter det en liten utomjording, som styr ekipaget.
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2022-01-05 kl. 03:25.
Citera
2022-01-05, 09:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Ofta snackas det ju om varelser som är i skogen, Yeti osv och det är tomtar och troll osv men det verkar lite dåligt med varelser som håller till i städerna? Jag tänker finns det några som kanske håller till i Höghus eller kloakerna eller tunnelbanan och så?

Demoner. 100% garanti!
Citera
2022-01-05, 12:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ofta snackas det ju om varelser som är i skogen, Yeti osv och det är tomtar och troll osv men det verkar lite dåligt med varelser som håller till i städerna? Jag tänker finns det några som kanske håller till i Höghus eller kloakerna eller tunnelbanan och så?

Förstår jag frågan rätt? Ska vi alltså diskutera varelser som ingen ens har sett i vårt universum, och spekulera i om dessa finns i stadsmiljö? Det låter ju helt omöjligt.

Om diskussionen ska handla om uppdiktade varelser måste du nog precisera vilket universum det handlar om, Marvel, Star Wars, Kristendomen eller Tolkien, typ?
Citera
2022-01-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Förstår jag frågan rätt? Ska vi alltså diskutera varelser som ingen ens har sett i vårt universum, och spekulera i om dessa finns i stadsmiljö? Det låter ju helt omöjligt.
?

Det är inte helt omöjligt det har gått bra hittills i tråden. Om du finner det omöjligt så låt bli att skriva då. Du befinner dig i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi inte i Aktuella Brott och Kriminalfall.
Citera
2022-01-05, 12:35
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det är inte helt omöjligt det har gått bra hittills i tråden. Om du finner det omöjligt så låt bli att skriva då. Du befinner dig i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi inte i Aktuella Brott och Kriminalfall.

Men fortfarande behöver vi en konkret beskrivning av vad vi pratar om för en varelse, och vilka egenskaper som denna varelse tillskrivits, för att kunna diskutera varelsens egenskaper och vilka konsekvenser av dess egenskaper det ger för varelsens möjligheter att uppehålla sig i stadsmiljö.

Om tråden hade legat i ett annat delforum, och frågeställningen hade varit hur djur klarar sig i statsmiljö, hade ju svaren berott helt på om vi pratade tigrar eller silverfiskar, eller hur?

Vi kan ju inte diskutera utan att veta vad vi diskuterar! Hur vet vi ens om de som kommenterat ovan pratar om samma saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in