2022-01-04, 23:47
Medlem
Ofta snackas det ju om varelser som är i skogen, Yeti osv och det är tomtar och troll osv men det verkar lite dåligt med varelser som håller till i städerna? Jag tänker finns det några som kanske håller till i Höghus eller kloakerna eller tunnelbanan och så?
Citera
2022-01-05, 00:00
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Var lite seriösa nu tänk på att den här forumdelen ligger under Vetenskap!

Om det nu skulle finnas varelser av den typ som du nämner så är jag övertygad om att de håller sig så långt borta från oss människor som möjligt.
Citera
2022-01-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Om det nu skulle finnas varelser av den typ som du nämner så är jag övertygad om att de håller sig så långt borta från oss människor som möjligt.

Jo men detsamma kan man väl säga om t ex Yeti osv skillnaden är att det är svårare att hålla sig bort i storstadsmiljön och därför bör risken för upptäkt vara större.
Citera
2022-01-05, 00:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Var lite seriösa nu tänk på att den här forumdelen ligger under Vetenskap!
Den ligger under "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi".
Citat:
Ofta snackas det ju om varelser som är i skogen, Yeti osv och det är tomtar och troll osv men det verkar lite dåligt med varelser som håller till i städerna? Jag tänker finns det några som kanske håller till i Höghus eller kloakerna eller tunnelbanan och så?
Nog ser folk spöken även i stan, men jag är med på frågan och om jag förstod den rätt, om det finns något som finns just i städerna. City-mufflor eller något sånt.
Citera
2022-01-05, 00:07
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jo men detsamma kan man väl säga om t ex Yeti osv skillnaden är att det är svårare att hålla sig bort i storstadsmiljön och därför bör risken för upptäkt vara större.

En bra anledning för dessa att inte befinna sig i städer med andra ord.
Citera
2022-01-05, 00:09
Medlem
Citat:
En bra anledning för dessa att inte befinna sig i städer med andra ord.

Jo men det kan ju finnas skäl till det också, dom kanske är knutna till platsen eller så har det att kommit bli deras habitat... vi har ju t ex duvor i städerna.
Citera
2022-01-05, 00:16
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jo men det kan ju finnas skäl till det också, dom kanske är knutna till platsen eller så har det att kommit bli deras habitat... vi har ju t ex duvor i städerna.

Jo, men duvor har ju inte precis för vana att gömma sig för människor.
Din trådstart handlar väl om varelser som inte gärna visar sig för människor, och då är städer allt annat än idealiska.
Om vi pratar om varelser som skulle vara bundna till platser som "råkat" bli städer, så behöver de antingen vara osynliga, eller bo en bra bit under markytan.
Citera
2022-01-05, 00:21
Medlem
Citat:
Jo, men duvor har ju inte precis för vana att gömma sig för människor.
Din trådstart handlar väl om varelser som inte gärna visar sig för människor, och då är städer allt annat än idealiska.
Om vi pratar om varelser som skulle vara bundna till platser som "råkat" bli städer, så behöver de antingen vara osynliga, eller bo en bra bit under markytan.

Just städerna är ju väldigt lämpliga just när det gäller att bo under markytan med tanke på det enorma kloaksystem och tunnebanesystem och liknande.

Vem vet vilka varelser som rör sig i SL's tunnlar när det sista tåget gått ?
Citera
2022-01-05, 00:25
Medlem
Narutoshippchops avatar
Min lägenhet var hemsökt ett tag, men jag är väldigt obrydd av mig och numera så händer inte ett piss i denna lägenheten (Jag tråkade ut spöket haha).

Så spöken och ufon är väl mest det som jag spontant tänker på när det gäller underlig aktivitet i städer.

Men vem vet, kanske springer man på Storfotsapan i närmsta ghettokiosk någon dag.
Citera
2022-01-05, 00:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Min lägenhet var hemsökt ett tag, men jag är väldigt obrydd av mig och numera så händer inte ett piss i denna lägenheten (Jag tråkade ut spöket haha).

Så spöken och ufon är väl mest det som jag spontant tänker på när det gäller underlig aktivitet i städer.

Men vem vet, kanske springer man på Storfotsapan i närmsta ghettokiosk någon dag.
Min tanke när jag såg trådstarten var om det finns varelser som främst håller till i städer. Spöken finns såklart i städerna också, om man tror på sånt, men städer är inte deras primära habitat.
Citera
2022-01-05, 00:29
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Just städerna är ju väldigt lämpliga just när det gäller att bo under markytan med tanke på det enorma kloaksystem och tunnebanesystem och liknande.

Vem vet vilka varelser som rör sig i SL's tunnlar när det sista tåget gått ?

Vad skulle en sån varelse livnära sig på? Ju större kropp ju mer föda behöver den. Den gamla amerikanska filmen om Godzilla är ett bra exempel på detta.
Citera
2022-01-05, 00:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vad skulle en sån varelse livnära sig på? Ju större kropp ju mer föda behöver den. Den gamla amerikanska filmen om Godzilla är ett bra exempel på detta.
De behöver inte vara stora. Små city-tomtar lär finna mer att livnära sig på i stan än deras släktingar i skogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in