2022-01-05, 10:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Varför funkar inte Covid-pass och negativa test?

Regeringen gör bara det globalistjävlarna säger till dem, viker sig och inskränker människors frihet och rättigheter. I Europa är vaccinationsgraden väldigt hög jämfört med andra kontinenter ändå sprider smittan sig och har större spridning än för ett år sedan om man ska tro de officiella siffrorna och detta skulle bero på de 10-15 % som inte vaccinerat sig i varje land?

Vaccinen funkar inte ens mot Omicron! Syltryggar i regeringen.
Citera
2022-01-05, 11:00
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Förstår inte vad du menar? Folk visar leg på massa ställen och det här är bara en sak till att visa. Lite otympligt att öppna på telefonen kanske men inte speciellt betungande.
Det handlar nog mest om principen att det strider mot de mänskliga rättigheterna enligt Council of Europe resolution 2361.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har (hade iaf, har inte kollat nu nu) ett vaccinpass från FHM som gäller t o m 22-07-01. Fick sista dosen 22 juni. Varför ska jag få ett som gäller 90 dagar?

För att vaccinpassen gäller bara 9 månader från andra dosen*. Tar du tredje dosen är det obegränsad giltighet.

*oklart om det är lagstiftat än men EU-länderna har bestämt detta så det kommer bli så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag hoppas du har rätt, men är orolig för att du har fel.

Fast skulle restriktioner verkligen kunna kvarstå när smittan och dödsfall drastiskt minskar?
Tidigare har ju de (fåtal) restriktioner vi haft upphört på våren och satts in igen under senhösten.
Citera
2022-01-05, 11:01
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det handlar nog mest om principen att det strider mot de mänskliga rättigheterna enligt Council of Europe resolution 2361.

Vad är Council of Europe? Varför ska jag tro på någon som inte vet vad det heter på svenska?

VIsste inte att det stred mot de mänskliga rättigheterna att visa leg på systemet. Har du källa?
Citera
2022-01-05, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, Omicron kräver högre antal antikroppar för att vara effektivt.

Ja både kungen och drottningen verkar må fint tack vare vaccinet. Eftersom både är i riskgrupp hade läget sannolikt varit ett annat utan vaccinering.
Idiot. De är inte sjukare än de är pga att omikron inte går ner i lungorna.
Citera
2022-01-05, 11:02
Medlem
Citat:
Det är bara inom LSS som personal har förflyttats om de inte vaccinerat sig, jag är ovaxxad och jobbade med misstänkt covidsmittade så sent som julveckan.
Jag jobbar på ett stort sjukhus inom VGR

Men av samtliga som började jobba med mig 2020 så är bara jag och 1 till kvar, det är av en grupp på ca 9 pers

Jo sommaren 2020 hörde jag att man sa upp personal på ett stort sjukhus i sthlm och seniora SSK hade hela 2 års erfarenhet.

Hyr man in från bemanningsföretag sedan? Här måste det vara frågan om korruption?
Citera
Medlem
Citat:
Jag hoppas du har rätt, men är orolig för att du har fel.

BARA DEN SISTA PROCENTENS OSÄKERHET OM ATT DET SKULLE HANDLA OM KONTROLL AV MÄNNISKORS FRIHET GÖR ATT ALLA MÅSTE STÅ ENADE.
Citera
Medlem
Perstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Framför allt ett synnerligen tydligt tecken - närmast ett bevis - på att dessa restriktioner och begränsningar aldrig någonsin handlade om att skydda människor, utan istället om att kontrollera dom.

Ja. Och också att genom restriktionerna skapa en olidlig tillvaro för folk och presentera det så kallade vaccinet som enda lösning. För övrigt sas det väldigt tidigt i pandemin - innan man egentligen visste särskilt mycket över huvud taget om coronaviruset - att det här kan aldrig försvinna utan det här måste vi vaccinera bort.
Citera
2022-01-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

- Aftonbladets källor uppger att lagförslaget "inte ska gälla samhällsviktig
verksamhet som mataffärer och apotek"– men inte heller hämtmat.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
Nya restriktioner har presenterats av regeringen och Folkhälsomyndigheten

Är timmen slagen nu?

Förmodligen! Iaf för alla som inte har tagit vaccinet. Personligen tror jag detta kommer utökas med tiden.

Tycker dom kunde ha lika gärna tagit i ordentligt på en gång. Man blir trött på alla dessa halvmesyrer.

Om inget annat så retar alltid någon.
Citera
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Fast skulle restriktioner verkligen kunna kvarstå när smittan och dödsfall drastiskt minskar?
Tidigare har ju de (fåtal) restriktioner vi haft upphört på våren och satts in igen under senhösten.

Skillnaden är att nu har staten satsat en jävla massa kapital på teknikutveckling som är för dyr för att bara skrotas när läget lugnat sig.
Citera
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Förstår inte vad du menar? Folk visar leg på massa ställen och det här är bara en sak till att visa. Lite otympligt att öppna på telefonen kanske men inte speciellt betungande.

Legitimation får du om du ansöker om det, vaccinpass får du om du skaffar ett vaccin-abonnemang.
Viss skillnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in