2022-01-05, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Haha, 25 och 35 minuter senare kommer påståenden om att allt redan är debunked. Alltid samma visa och för det mesta samma aktörer. Jag vänder mig inte till dem utan alla andra som verkligen vill vakna och bryta sig fria från hjärntvätten.

Att astronauter kör runt i en jävla bil eller spelar golf eller hoppar runt och leker kan enkelt fejkas från jorden. Varför togs inga foton från månen ut på stjärnorna och på planeterna? Varför fotade och filmade man inte jorden från månen när den snurrar? Frågor till de som önskar vakna. Jag kan bevisa att NASA ljuger.

Ja ja ja… samma gamla idiotiska påståenden från naiva okunniga stollar…. Att det skulle vara nåt märkligt med månlandningarna.

Men fakta är att allt det du tycker är fel, omöjligt, märkligt, är inget märkligt alls och fullt förklarat och bevisat vara så som det var vid månlandningarna.

Det finns ett gäng seriösa sidor på nätet som går igenom alla de galna påståendena från sådana som du kastar fram i all evighet. Du kan t ex läsa denna sida https://www.rmg.co.uk/stories/topics/moon-landing-conspiracy-theories-debunked
Eller denna https://www.space.com/apollo-11-moon-landing-hoax-believers.html

Man kan omöjligt simulera månens låga gravitation här på jorden, inte ens med vajrar eller annat. Därför att månsanden man sparkar upp kan omöjligt uppföra sig här på jorden som den gör på månen som inte har nån atmosfär och därmed inget luftmotstånd….

Att stjärnor inte ses är fullt normalt med den exponering som man måste ha för att det man fotade på månen inte skulle bli överexponerat, samma sak kan vi råka ut för även här på jorden, att stjärnor inte kan ses på natten eller bli med på foto.

Man fotade jorden, det finns även foton där en och annan stjärna kan ses (alla originalmotorn från alla Apollo-färder) finns fritt hos NASA på nätet, högupplösta. http://apolloarchive.com/apollo_gallery.html

Nej, du kan inte bevisa att NASA ljuger, ingen före dig har lyckats med det och blivit världskändis, det enda du kan lyckas bevisa är att du är extremt okunnig och naiv och/eller oseriös trollgubbe…
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-01-05 kl. 03:40.
Citera
2022-01-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Jo prismor behövs. Annars reflekteras inte laserpulsen tillbaka i samma riktning den kom från. Och denna puls är mycket kort så bara enstaka fotoner detekteras. Solen strålar kontinuerligt över halva månklotet.
Problemet är att denna "reflektor" kommer att bli full av måndamm. Vem är o fixar det?
Citera
2022-01-05, 10:23
Medlem
Citat:
Jag kan inte avgöra vad som är fejkat och vad som är sant, men en sak är dock säker de var inte på månen 1969 i alla fall i den där dammfria staniol-burken. Det finns hundratals saker som talar för det. En bil? Golfklubbor? Datakapacitet motsvarande en 386:a? Ingen större tidsfördröjning när de "ringer" från månen? Van Allenbältet? Den fullständigt befängda presskonferensen/intervjun efteråt - såg man stjärnor eller ej? Jordens storlek på fotografierna? Fotavtryck gjorde i fuktig sand när månen saknar vatten? Alla originalnegativ förstörda/borttappade? Månstenen som Nederländerna fick vilken den senare efter analyser kom fram till var en förkolnad träbit?

De som fortfarande tror på månlandningen har inte satt sig ner och verkligen läst precis som de som fortfarande tror på "förintelsen". Vi manipuleras av dem som kontrollerar MSM och Hollywood, bland annat.
De har "tappat bort" allt, ritningar till apollo, databand på flygningen, intervjuer med personal, video från flygningen o sv. Så ja det är fuskat.
Citera
2022-01-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Wow. Vet inte var jag ska börja, men i alla fall. I klippet nedan länkar du till just ’något på internet’. Trots att ’det som står på internet är också fejk’.
Det mesta är fejk ja.

Citat:
Detta med ’UFO teknik’ är mer sant än den mer normala historiebeskrivningen kring Apolloprogrammet - pga vad?
Någon frågade om detta med läckor från hemliga program. Saken är den att det läcker hela tiden, men det spelar igen roll. Även om tex jag skulle jobba med något hemligt och sedan läcka det. Vad tror du händer? Inget. Media skriver absolut inte om det och jag kommer enbart bli hotad. Jag har fått informationen från personer som varit där. Det går inte att bevisa, hur skulle jag/de göra det menar du?
Citera
2022-01-05, 10:41
Medlem
Citat:
Haha, 25 och 35 minuter senare kommer påståenden om att allt redan är debunked. Alltid samma visa och för det mesta samma aktörer. Jag vänder mig inte till dem utan alla andra som verkligen vill vakna och bryta sig fria från hjärntvätten.

Att astronauter kör runt i en jävla bil eller spelar golf eller hoppar runt och leker kan enkelt fejkas från jorden. Varför togs inga foton från månen ut på stjärnorna och på planeterna? Varför fotade och filmade man inte jorden från månen när den snurrar? Frågor till de som önskar vakna. Jag kan bevisa att NASA ljuger.
Ja, observera att de påstår att ALLT är debunkat, de har inga tvivel om ens den minsta grej skulle kunna vara en lögn från t ex NASA. Vi vet att myndigheter och staten ljuger ständigt. Det är också enkelt för dem, för även om det kommer fram så blir det aldrig något av det. Så det är billigt att ljuga för dem. Nej de som inte tvivlar på något kan vi kalla sekt-människor.
Citera
2022-01-05, 10:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Problemet är att denna "reflektor" kommer att bli full av måndamm. Vem är o fixar det?
Hur skulle dammet kunna hamna på reflektorn? Finns ingen atmosfär på månen så ev. måndamm ligger ju bara på ytan och kan ju inte blåsa upp och hamna på reflektorn om det inte är några astronauter där regelbundet och sparkar upp dammet på reflektorn och sista astronauten lämnade månen 14 december 1972 då Apollo 17 startade återfärden.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-01-05 kl. 10:52.
Citera
2022-01-05, 11:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det mesta är fejk ja.

Någon frågade om detta med läckor från hemliga program. Saken är den att det läcker hela tiden, men det spelar igen roll. Även om tex jag skulle jobba med något hemligt och sedan läcka det. Vad tror du händer? Inget. Media skriver absolut inte om det och jag kommer enbart bli hotad. Jag har fått informationen från personer som varit där. Det går inte att bevisa, hur skulle jag/de göra det menar du?

Tror du på UFO-krascher, alienteknik, ’black delta’ mm, men inte på den något mindre superknäppa historien om rymdprogrammet?
Citera
2022-01-05, 11:47
Medlem
Citat:
Problemet är att denna "reflektor" kommer att bli full av måndamm.
Varför skulle den bli det?

Citat:
Vem är o fixar det?
Kan inte Black delta fixa det?
Citat:
Black delta är utvecklat av USA och kan nå månen på 12 minuter. Använder antigrav teknik. Det är ett svart skepp, trekantigt och har tre lysande punkter. Utvecklat av "skunks works" i samarbete med de grå aliens mellan 1960 och 1970.
Citera
2022-01-05, 12:47
Medlem
Citat:

Nej varför skulle den bli det ? Det finns ingen vind som blåser in mån damm
Citera
2022-01-05, 12:53
Bannlyst
Ryssarna har också reflektorer på månen.
Så reflektorerna är bara löjligt att framföra som bevis.

Ryska reflektorer = ryssar på månen

Eller?
Citera
2022-01-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur skulle dammet kunna hamna på reflektorn? Finns ingen atmosfär på månen så ev. måndamm ligger ju bara på ytan och kan ju inte blåsa upp och hamna på reflektorn om det inte är några astronauter där regelbundet och sparkar upp dammet på reflektorn och sista astronauten lämnade månen 14 december 1972 då Apollo 17 startade återfärden.

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Varför skulle den bli det?

Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Nej varför skulle den bli det ? Det finns ingen vind som blåser in mån damm

Och varifrån kommer måndammet tror ni? Har det alltid legat still där på ytan?
Citera
2022-01-05, 13:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Och varifrån kommer måndammet tror ni? Har det alltid legat still där på ytan?
Mångruset har väl legat där sedan senaste meteoritnedslaget då det kan ha virvlat upp mångrus? Annars finns det ju inget som kan blåsa upp när det inte finns någon atmosfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in