2022-01-04, 23:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kommer bli mycket sjukfrånvaro närmsta 2 veckorna.
Ut och bunkra toapapper med dig nu.

Det har jag redan gjort, inkl mat, mediciner och ammunition.
Citera
2022-01-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dödligheten är 50% men smittsamheten är 1000% värre. Inte svårt att räkna ut vad som kommer hända. Det händer redan. Kolla läget på Storsjukhusen. Läs vad Lena Mellin på Aftonbladet skriver.
Återigen hittepåsiffror! Finns inget som visar att omikron är särskilt dödligt eller att det är 10 gånger smittsammare.
Citera
2022-01-04, 23:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo vi är inne i influensa säsongen! Brukar alltid vara fullt på sjukhusen så här års. Man kan undra varför de inte bygger ut. Vi hade ju faktiskt fler vårdplatser förr!
Det är inte jag som tjatar om katastrof om två veckor kontinuerligt det är ni alarmister!

Du har fått det mesta om bakfoten. När kommer genförändringen och massdöden pga vaccinen?
Citera
2022-01-04, 23:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det är komiskt att du just säger det, du själv verkar ju anse dig mer kunnig än andra experter som hävdar motsatsen till vad du säger.

Ingen bryr sig om vad Kina gör under den här pandemin.

Australien körde på liknande strategier, man klappade igen totalt så fort någon blev smittad, nu har man gett upp den strategin. Varför har man gjort det tror du?

Vet inget land som låter smittan löpa fritt, utom möjligen något u-land då.
Citera
2022-01-04, 23:53
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort, inkl mat, mediciner och ammunition.

Det är bra, ser du någon nära dörren så skjut, förmodligen har dom omikron.
Citera
2022-01-04, 23:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
För Kina handlar det bara om att visa handlingskraft och hålla exporten uppe. Angående viruset så vet de liksom de flesta länder att det är rätt harmlöst!

Jaha, så man tjänar pengar på att stänga ned då? Kanske något man borde pröva även i Sverige? Hur mycket skulle exporten öka då?
Citera
2022-01-04, 23:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Återigen hittepåsiffror! Finns inget som visar att omikron är särskilt dödligt eller att det är 10 gånger smittsammare.

Enligt forskningen är det 50% mindre dödligt. Läser du ingenting?
Citera
2022-01-04, 23:57
Medlem
Citat:
Kina stänger ned och inför utegångsförbud efter 20 smittade i en miljonstad. Varför tror du man gör det? Är övertygad om att de vet mer om viruset än vad du vet.

Deras vaccin minskar väl dödligheten med kring 50% bland riskgrupperna? Lite jobbigt att låta viruset börja spridas när uppemot 5 miljoner fortfarande kommer dö innan pandemin kan ta slut.
Skaffar de bra vaccin reduceras detta till kanske 1 miljon, vilket skulle ge bästa möjliga utkomst på pandemin. Sen vet man aldrig om CCP vill acceptera detta, kanske skjuter de sig själva i foten och kör på med eviga pandemiåtgärder?

Fast än vet vi ju inte om något västland kommer försöka avsluta pandemin, jag hoppas på att Boris leder vägen.
Citera
2022-01-05, 00:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Deras vaccin minskar väl dödligheten med kring 50% bland riskgrupperna? Lite jobbigt att låta viruset börja spridas när uppemot 5 miljoner fortfarande kommer dö innan pandemin kan ta slut.
Skaffar de bra vaccin reduceras detta till kanske 1 miljon, vilket skulle ge bästa möjliga utkomst på pandemin. Sen vet man aldrig om CCP vill acceptera detta, kanske skjuter de sig själva i foten och kör på med eviga pandemiåtgärder?

Sant att deras vaccin är sämre. Men mrna vaccinen ger inte skydd till 100%, speciellt inte mot Omikron.
Citera
2022-01-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet

Fast än vet vi ju inte om något västland kommer försöka avsluta pandemin, jag hoppas på att Boris leder vägen.

Boris är en sann ledare, fler måste inse att vi måste rida ut det här utan att stänga ner samhället.
Citera
2022-01-05, 00:06
Medlem
Citat:
Du har fått det mesta om bakfoten. När kommer genförändringen och massdöden pga vaccinen?
Jag har inte missförstått något medan du verkar ha missförstått allt..
Och jag har inte pratat om vare sig genförändringar eller massdöd av vaccin..Så även om det har du tokfel..
Citera
2022-01-05, 00:07
Medlem
Citat:
Jaha, så man tjänar pengar på att stänga ned då? Kanske något man borde pröva även i Sverige? Hur mycket skulle exporten öka då?
Då stänger givetvis inte ner fabriker och transportföretag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in