Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Ja men det är ju svaret på varför så många vill ha vaccinpass, man utgår endast från sitt egenintresse och bryr sig föga om den större bilden. Grattis! Du tillhör den delen av befolkningen som inte bryr sig om ifall du smittar andra eller inte, eftersom du tycker att du är skyddad genom vaccineringen.
Av de två alternativ du presenterade var vaccinpass det jag föredrog, ja. Helst inget av dem. Vaccinpass tycker jag är fel av anledningar som antagligen är off topic här, och skulle bli för långdragna att gå igenom.
Varför skulle alternativet restriktioner vara mindre egoistiskt? Det förstör ju inte bara för mig, utan även alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Grattis! Du tillhör den delen av befolkningen som inte bryr sig om ifall du smittar andra eller inte, eftersom du tycker att du är skyddad genom vaccineringen.
Stort tack! Hur skyddad jag är vet jag inte, och det vet antagligen inte de jag kommer i kontakt med heller. Det vi har gemensamt är att vi alla valt att gå ut och riskera att bli smittade. I min mening är det en bedömning som varje människa har rätt att göra själv, i synnerhet när (valfritt) skydd finns att tillgå genom ett allmänt tillgängligt och gratis vaccin.
Jag har säkert smittat hundratals människor med virusinfektioner under mina år. Smällarna man får ta för det är att man själv blir smittad då och då. Det är inget jag håller emot någon.