2022-01-04, 22:34
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant se en japanskt studie som pekar på hur effektivt Ivermectin kan vara. Liten studie så ensam kanske den inte betyder så mycket men i ljuset av alla tidigare positiva kliniska studier ger den ökat stöd för att Ivermectin är bra.

Har själv tryckt i mig quercetin sen de första kinesiska studierna kom ut o kört med Ivermectin profylax efter jag såg de första positiva Ivermectin studierna.

Även vitamin d3+k2, curcumin+svartpeppar o nigella sativa tas regelbundet.

Detta är en stor lärdom från pandemin att det är onödigt att få luftvägsinfektioner. Skönt slippa förkylningar, influensa o COVID. Inte en snuva på hela pandemin hittills;-)

Väteperoxid 3%, som blandas 50/50 med destillerat vatten som gurgelvatten och 25/75 som nässpray fixar allt virus i hals och näsa/bihålor, vare sig RS, Omikron eller vad fan dom har för namn. Det + dina vitaminkurer verkar ha bättre verkan än om man skjuter in 5-6 vaccinjabbar.....
Citera
2022-01-04, 22:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Precis! Men apropå pesten så var även den överdriven. Berodde mest på den tidens dåliga hygien (inget toapapper och inga spolande toaletter) och på undernäring..

O inget penicillin ;-)

Med Quercetin, Ivermectin, d vitamin mm som global profylax så hade vi knappt märkt av covid19.
Citera
2022-01-04, 22:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Svårt att förstå. Men vill förstå

Om man följer de siffror som Danmark presenterar officiellt (SSI), så ser det ut som att inläggningarna ökat med 90% från 182 till 346 senaste månaden, om man istället kollar på Regionens egna siffror så är det inte ens 182 inlagda med covid som huvuddiagnos utan 167. 230 om man tar in patienter där man kan misstänka att covid-19 bidragit till inläggningen.

Så enligt de korrekta siffrorna har ökningen varit 40% om man tar i från tårna och räknar med fall som kanske haft covid som bidragande orsak eller en minskning om man går på de tal som regionen redovisar som inlagda PGA covid..
Citera
2022-01-04, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Införandet av några restriktioner har aldrig plattat till kurvan tidigare under pandemin, och kommer inte göra så den här gången heller.

Vill du hellre ha vaccinpass?
Citera
2022-01-04, 22:41
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Man gör likt många andra länder börjar göra, skita i det. Covid-19 är inte samma virus som det var för ett år sedan, en astronomisk liten del blir ”allvarligt” sjuk i dagläget.

Jag önskar verkligen att du har rätt men Sverige kommer nog vara sist på den bollen precis som med allt annat.
Citera
2022-01-04, 22:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Väteperoxid 3%, som blandas 50/50 med destillerat vatten som gurgelvatten och 25/75 som nässpray fixar allt virus i hals och näsa/bihålor, vare sig RS, Omikron eller vad fan dom har för namn. Det + dina vitaminkurer verkar ha bättre verkan än om man skjuter in 5-6 vaccinjabbar.....

Ja gurgling o nässpray har jag också kört när kollegor varit på jobbet med symptom. Andas man genom näsan fastnar ju virusen där först ;-)
Citera
2022-01-04, 22:45
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Vill du hellre ha vaccinpass?
Vet inte varför du frågar, men jag vill inte ha något av det. Med vaccinpass får jag i alla fall gå på fotboll, så det tar jag hellre, ja.

Tragiskt nog lär vi inom en snar framtid få leva med båda till ingen nytta, tills årstiderna gör sitt och spridningen går ner.
Citera
2022-01-04, 22:46
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ja gurgling o nässpray har jag också kört när kollegor varit på jobbet med symptom. Andas man genom näsan fastnar ju virusen där först ;-)
Då får du andas med munnen om du går på FHM:s pressträffar för att slippa skitlukten....
Citera
2022-01-04, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vet inte varför du frågar, men jag vill inte ha något av det. Med vaccinpass får jag i alla fall gå på fotboll, så det tar jag hellre, ja.

Tragiskt nog lär vi inom en snar framtid få leva med båda till ingen nytta, tills årstiderna gör sitt och spridningen går ner.

Du svarade på ett inlägg där jag skrev om två möjligheter, vaccinpass och generella nedstängningar.

Ja men det är ju svaret på varför så många vill ha vaccinpass, man utgår endast från sitt egenintresse och bryr sig föga om den större bilden. Grattis! Du tillhör den delen av befolkningen som inte bryr sig om ifall du smittar andra eller inte, eftersom du tycker att du är skyddad genom vaccineringen.
Citera
2022-01-04, 22:50
Medlem
Citat:
Omicron har ju samma symptom som en vanlig förkylning ja...
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck"

Vänta ett slag. Vad hände med medelsvåra symptom som feber hög som en skyskrapa, skrällhosta, andfåddhet som en 80-åring och förlust av lukt o smak. Vad hände med long covid?
Var det vaxet som tog kål på alla dessa gamla symptom?
Citera
2022-01-04, 23:01
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vänta ett slag. Vad hände med medelsvåra symptom som feber hög som en skyskrapa, skrällhosta, andfåddhet som en 80-åring och förlust av lukt o smak. Vad hände med long covid?
Var det vaxet som tog kål på alla dessa gamla symptom?

Nej. Viruset muterade.
Du beskriver Alfa-född våren 2020, sen kom Delta som sen blev Omikron lagom till nov/dec 2021 när den årliga virusperioden återigen går in i högtrafik.

Förutom att viruset muterat var det så att vaccinerna var skapade efter alfa, när sen Delta kom hade vaccinerna viss sämre verkan, och nu med Omikron funkar de knappast alls redan efter 1 månad.....
Citera
2022-01-04, 23:03
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ja men det är ju svaret på varför så många vill ha vaccinpass, man utgår endast från sitt egenintresse och bryr sig föga om den större bilden. Grattis! Du tillhör den delen av befolkningen som inte bryr sig om ifall du smittar andra eller inte, eftersom du tycker att du är skyddad genom vaccineringen.
Av de två alternativ du presenterade var vaccinpass det jag föredrog, ja. Helst inget av dem. Vaccinpass tycker jag är fel av anledningar som antagligen är off topic här, och skulle bli för långdragna att gå igenom.

Varför skulle alternativet restriktioner vara mindre egoistiskt? Det förstör ju inte bara för mig, utan även alla andra.

Citat:
Grattis! Du tillhör den delen av befolkningen som inte bryr sig om ifall du smittar andra eller inte, eftersom du tycker att du är skyddad genom vaccineringen.
Stort tack! Hur skyddad jag är vet jag inte, och det vet antagligen inte de jag kommer i kontakt med heller. Det vi har gemensamt är att vi alla valt att gå ut och riskera att bli smittade. I min mening är det en bedömning som varje människa har rätt att göra själv, i synnerhet när (valfritt) skydd finns att tillgå genom ett allmänt tillgängligt och gratis vaccin.

Jag har säkert smittat hundratals människor med virusinfektioner under mina år. Smällarna man får ta för det är att man själv blir smittad då och då. Det är inget jag håller emot någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in