2022-01-04, 21:35
Medlem
Tycker det är ganska intressant att det ännu inte kommit svar på Davids frågor, som ju är högst relevanta i sammanhanget.
Det är dessutom väldigt simpla ja/nej-frågor.

Bäste Hojtaner, skulle du inte kunna svara lite snabbt på dessa?

Har du kvar din F-skatt?
Har du över 700.000kr i skulder till kronofogden + 20st betalningsföreläggande?
Har du varit i tingsrätten över 40 gånger i egenskap av svarande där du förlorat i majoriteten av fallen?
Har du några anställda?
Betalar du skatt och arbetsavgifter för dina anställda?
Har du några anställda som du blåst genom att antingen inte betala skatter och sociala avgifter för eller inte betalat ut lön överhuvudtaget?
Har du köpt varor utan att betala för dem?
Har du hyrt produkter utan att betala för dem?
Har du underleverantörer som du inte betalat för?
Citera
2022-01-04, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Han pratar om de privatpersoner som skrivit omdömen om ditt företag.

Bästa Hälsningar

Hej!

Du vet att alla inlägg på hitta,se, Google, Reco måste godkännas med bankid innan dom läggs upp och du kan inte skriva vad som helst och byta namn!

Bästa hälsningar

WG
Citera
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
https://www.hitta.se/g%C3%B6ttsche+entreprenad/bor%C3%A5s/mtdicrzja

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Tänkte främst på dessa kommentarer då!
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Du förstår att inget du har gjort här har förbättrat något alls för dig och ditt företag va?
Du har precis gjort en enorm PR-mässig blunder, alltså enorm! Ingen människa som har tillgång till Internet kommer vilja anlita dig efter att ha läst denna tråd, inte på grund av vad trådstartaren skrev, utan på grund av dina svar. Jag kan inte föreställa mig någon människa som skulle anlita en företagare som beter sig som du gör i denna tråd, du ger inte ett friskt intryck.

Nej nej. Inte skrämma iväg von Göttsche nu.

Jag har stark funderat på att anlita von Göttsche till ett större husrenoveringsprojekt just för att han ger ett oerhört trovärdigt, trevligt och stabilt intryck efter att jag läst hans inlägg här. Företaget verkar gå som på räls också, stabil ekonomi och inga problem med skattemyndigheten eller annat. Ett solitt företag helt enkelt. Ett föredöme.

Citera
2022-01-04, 21:37
Medlem
EnLitenkilles avatar
Kul tråd!
Hoppas den lever vidare.

Gör ni jobb i hela Sverige?
Citera
2022-01-04, 21:40
Avslutad
Citat:
Hej!

Du vet att alla inlägg på hitta,se, Google, Reco måste godkännas med bankid innan dom läggs upp och du kan inte skriva vad som helst och byta namn!

Bästa hälsningar

WG

Jag förklarade att det handlade om användarkommentarer och inget annat.
Citera
2022-01-04, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatPat
Från din länk:

” Kommer aldrig mer att anlita Göttsche Entreprenad. Varning för detta företag. Försökte förklara och diskutera ärendet på telefon. Trots att jag förklarade att jag ville undvika social kontakt på grund av Covid 19 dök William Göttsche upp personligen. Göttsche Entreprenad hade lämnat ett fast pris avseende målning av Attefallshus. Göttsche Entreprenad gjorde en inspektion före målningsarbetet för att bekräfta att inga oförutsedda händelser skulle uppstå. Döm av min förvåning när William Göttsche efter halva jobbet meddelade att det krävdes mer färg än de hade räkna med på grund av att de grundmålade från XL Bygg uppsatta panelbrädorna krävde mer färg. Vi erbjöds då att trixa med RUT/ROT för att Göttsche Entreprenad skulle kunna fakturera mer. Oförskämt och helt felaktigt.”

😂

Hej!

Det finns alltid 2 mynt av samma sida, kunden hade köpt brädor som enligt han hade en viss standard, denna standard är grundmålad på ett visst sätt vilket inte kräver lika mycket färg, när dom hade börjat måla efter dom första brädorna så sög brädorna mer färg och målarna kunde direkt konstatera att det inte var den standarden som gäller och dom var inte lika grundmålade från fabrik som kunden hade berättat han blev alltså blåst av sin snickare, ljög eller hade ingen koll och ville komma undan, jag besökte arbetsplatsen för att kolla på huset som målades som låg flera 100 meter ifrån där kunden bodde, vi stod på distans och pratade och dom själva har ju rot avdrag på målningen och har ju rätt till detta då det tillkommer färg och arbete!

Enligt lag är det kunden som ansvarar för att sitt hus har det som dom säger att det har.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 21:41
Medlem
Citat:
Hej Cateadog!

Du bra fråga, enkelt att öppna, tyckte den formen fungerade för mig, andra regler än aktiebolag och enklare att driva och kostar inget att aveckla!

Blir inga risker om man vet vad man sysslar med.

Bästa hälsningar

WG

Med tanke på att omsättningen skall upp till 65 miljoner, varför planera med EF för avveckling redan nu?
Citera
2022-01-04, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du skriver med samma grammatiska felaktigheter och juridisk terminologi som du gjorde igår när du påstår en HR ansvarig skrev.

Att du har samma inlogg är irrelevant.

Bästa Hälsningar

Hej!

Jag har ju lärt henne vad hon ska skriva, du tror väl inte att hon får skriva vad som helst utan att jag säger vad hon ska skriva, allt är inte från mig men mycket!

Det hoppas jag att du förstår, en anställd får inte skriva precis vad som helst utan att chefen har kollat!

Mycket kan man göra via messenger och mail.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 21:42
Medlem
[quote=Hojtaner12|78569909]
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Hirsch
Året har precis börjat och detta måste ses som en potentiell ”årets höjdpunkt”!

Kikade lite på företaget och ”deras”(/hans) recensioner enbart är positiva när han själv skrivit dem.
När det gäller bilen, så är den avställd, så man kan ju undra hur han tar sig till alla dessa projekt an uppger sig ha (över 100 om året skriver han i denna tråd, men 40+ på hemsidan).
Kikar man sedan på retoriken, så blir man ju skrämd på riktigt! Vilken seriös företagare slänger ut sig regelverk, det första man gör? Jag har bara sett detta beteende hos oseriösa företag. Mönstret är tydligt; passar det inte göttsche, försöker han tysta kritik med hjälp av paragrafer.
Vi seriösa och kompetenta företagsledare ser till att göra ett bra jobb och INTE (försöka) skrämma våra kunder med hot om stämning.

Göttsche, ta ditt ansvar och leverera det utlovade i rimlig tid och se för fan till att ha ordning på ekonomin.

Hej Adam!

Inte riktigt med på vad du är ute efter, man kan få mer beställningar på ett år vet du va, vet inte hur du jobbar men våra kunder beställer mer för dom är nöjda!

Och du har ingen aning eller insikt i något hos oss så att du ens yttrar dig som om du vore guds barn är så jävla oproffsigt det kan bli, jag har inget att säga om ditt företag för jag har ingen insikt och kniper då!

Dina påståenden kommer för övrigt bara vara påstående, håll dom för dig själv.

Bästa hälsningar

WG

UOTE]
Ja, jösses.
Här kommer jag med en helt vanlig uppfattning om ”företagsledare” som du. Du far med osanning, låtsas vara kund och skriver recensioner om dig själv, tror att vi ska gå på att du har fyra anställda och en HR som ska ta hand om dessa, etc.
Ser du inte själv hur genomskinligt allt är. Du är en pajas av rang och borde få näringsförbud.
Detta är något JAG anser och det är tillåtet att tycka så.

Avregistrera bolaget innan du kursar allt och blir ytterligare en belastning för oss skattebetalare.

Du borde skämmas.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hej!

Bästa hälsningar

WG
Helt sakligt och korrekt! Alla recensioner måste skrivas av någon som loggar in. Bankid vete fan - men trots detta frågetecken är nog det här inlägget det klokaste du skrivit här!

Tummen upp
Citera
Medlem
Hahaha, kan fan vara det bästa jag läst. Jag måste dock ge dig WG att du är jävligt envis. När man trodde du hade sovit på saken kommer du och kör en vända till och hänvisar till att även HR har inlogg .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in