2022-01-04, 21:28
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej WH!!

Besökt vår insta så ser du, kika gärna på våra omdömmen också!

https://www.servicefinder.se/foretag/860410WG6Y/gottsche-entreprenad/omdomen
https://www.hitta.se/g%C3%B6ttsche+entreprenad/bor%C3%A5s/mtdicrzja

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Hahaha Det här gjorde fan min kväll!

Man måste nog vara duktigt efterbliven för att inte se att det är samma person skrivit alla kommentarer haha.. Han kunde inte variera sig mer än sådär haha.. Samtliga namn är dessutom skrivna på exakt samma sätt!!

Härlig tråd detta!
Citera
2022-01-04, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Bäste Hojtaner12,

Kan du bevisa att du är den du påstår?

Hej Priz!

Varför ska jag styrka de ?

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 21:29
Avslutad
Citat:
Hej!

Snälla håll dig till ämnet, du är så ute och cyklar!

Vad företaget bestämmer och har och inte har och varför har ju inte du med att göra!

Bästa hälsningar

WG

Jag förklarar hur man vet att det var du som skrev igår. Hur du sköter ditt företag bestämmer du bevisligen själv.
Citera
2022-01-04, 21:30
Medlem
Härligt med årets tråd redan under de första dagarna av januari!
Några höjdpunkter:

Citat:
Gällande varför F-skatt drogs är pga av det personliga det hänger ihop, skatteverket drog den för att skydda ägaren som pga av personliga skäl inte kunde lämna in den i tid. Nu idag har skatteverket gjort bort sig och rört ihop allt så nu måste ägaren och deras jurister lösa soppan som myndigheten inte är benägen att lösa för dom skyller på varandra!

Direkt hämtat ur Bedrägeri för dummies?
Jag tycker uppriktigt synd om de som faktiskt skulle gå på något dylikt.

Citat:
Kritik som inte är en lögn är inte förtal utan sanning som ska besvaras, vi vet ju bättre än vad du eller någon annan vad som är sanning eller ej då vi har haft dom anställda anställda, det finns en anledning varför dom är sura för att dom har fått sparken för försummelse av sitt arbete, det är så mycket skyldigheter som anställd som inte många vet om.

Läs: Att vara anställd innebär en stark lojalitetsplikt gentemot arbetsgivaren. En arbetstagare är i princip skyldig att sätta arbetsgivarens intressen före sina egna intressen.

Jag tror att det här citatet passar bra in här:
Citat:
Våra anställda jobbar dygnet runt [...] killarna som trots vinterkyla la 100m² med plattor med värmemattor, tycker du dom förtjänar denna skit ? i 15 minus och snöstorm.

Citat:
Ägaren har även hjälp av dom 4 största advokat byråerna i Sverige för att föra sin talan vidare.

Ja, det låter verkligen sannolikt. Det skulle väl snarare vara så att ni har blivit stämda av så många att det är f.d. kunder som anlitat de där advokatbyråerna, men visst, på det sättet förs väl också vonTratts talan vidare. Förvisso inte till hans fördel, men grattis, eller något.

Citat:
Vårt mål är forfarande 65 miljoner i omsättning, 8,6 i år är inte långt ifrån

Inte långt ifrån?

Citat:
David1234 är okänd för oss, och vi förstår
inte riktigt vad han försöker göra, läser man kommentarerna är dom inte intresserade av att förstår
eller ta till sig sanningen utan bara smutskasta, det är rätt roande faktiskt. vi bemöter dom på ett bra sätt och vi får bara hat och oförstånd tillbaka och smutskastning

"Vi bemöter dom på ett bra sätt"?

Blandade citat:
"Vet du ens vad ordet trovärdighet betyder ?"

"jag hoppas verkligen du får Sparken för det du precis skrev du vet att det du precis skrev är brottsligt!"

"fy fan vad du är blåst asså, hoppas du sitter där hemma nu och tror att du är världens ballaste, fy fan vad patetisk du är"

"du har inte koll på något så knip va!
Din pajas!"

Det har givetvis blivit fullkomligt irrelevant huruvida David1234 är kund, leverantör, f.d. anställd eller inte haft något alls med företaget att göra. Att som företagare försöka försvara sig på usel svenska (eller låta sin "hr-ansvarig" skriva på exakt lika usel svenska...) och komma med en massa dravel gör så klart att vem som helst skulle tacka nej till firmans tjänster.
Först trodde jag att det faktiskt var någon som falskt utgav sig för att vara en representant för firman, men efter länken till "omdömmena" råder det väl inget som helst tvivel om att det faktiskt verkar vara samma person som skrivit svaren där som inläggen här.
Vid det här laget känns det som att de kringresande romerna från Irland är ett mindre dåligt alternativ...
Senast redigerad av Straiter 2022-01-04 kl. 21:33.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds

Man måste nog vara duktigt efterbliven för att inte se att det är samma person skrivit alla kommentarer haha.. Han kunde inte variera sig mer än sådär haha.. Samtliga namn är dessutom skrivna på exakt samma sätt!!

Härlig tråd detta!

Hej!

Det kallas att vara enhetlig med företaget, allt ska se ut och skriva på samma sätt enligt vår policy det är rätt vanligt på alla företag!

Bästa hälsningar

WG
Citera
Avslutad
Citat:
Hej Priz!

Varför ska jag styrka de ?

Bästa hälsningar

WG

Så att vi vet att du representerar företaget tråden handlar om och inte bara ljuger.

Bästa Hälsningar
Citera
2022-01-04, 21:31
Avslutad
Citat:
Hej!

Det kallas att vara enhetlig med företaget, allt ska se ut och skriva på samma sätt enligt vår policy det är rätt vanligt på alla företag!

Bästa hälsningar

WG

Han pratar om de privatpersoner som skrivit omdömen om ditt företag.

Bästa Hälsningar
Citera
2022-01-04, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag förklarar hur man vet att det var du som skrev igår. Hur du sköter ditt företag bestämmer du bevisligen själv.

Hej!

Det är samma konto men jag har inlogg som även HR har!

Så lägg av är du snäll med falska anklagelser!

Bästa hälsningar

WG
Citera
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Hej!

Bästa hälsningar

WG

Hahaha!!

Du e bäst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Detta är vad Skatteverket visar idag:

”Organisationsnummer: 860410-5653
Namn: Göttsche, William
Godkänd för F-skatt: NEJ
Registrerad för moms: JA
Registrerad som arbetsgivare: JA

Beslutade arbetsgivaravgifter:1
2021-09 0
2021-10 0
2021-11 0

1 Varje månad ska den som ger ut ersättning för arbete i Sverige vanligtvis redovisa och betala arbetsgivaravgifter.
Arbetsgivaravgiften gånger tre ger en ungefärlig uppgift om vad företaget totalt har utbetalat per månad i ersättningar. Ett exempel på sådana ersättningar är löner.
Om uppgiften uppgår till noll kronor innebär det att företaget inte har betalat ut några ersättningar som ska redovisas till Skatteverket.
Saknas uppgift så finns inga offentliga uppgifter att lämna ut.
Tänk på att uppgiften om beslutade arbetsgivaravgifter inte ger svar på om företaget har betalat avgifterna.”

Detta är offentliga uppgifter.

Ser ut som skattefusk och/eller bokföringsbrott enligt min uppfattning.
Hur detta går ihop med den påstådda omsättningen om ca 6 milj per år och fyra anställda enligt uppgifter i tråden lämnas som en uppgift för William att gärna förklara.
Jag citerar mig själv eftersom jag saknar svar på frågan. Nu verkar det dessutom vara fler anställda enligt tråden idag…

Hur är det med inga arbetsgivaravgifter men anställd personal?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds

Härlig tråd detta!

Från din länk:

” Kommer aldrig mer att anlita Göttsche Entreprenad. Varning för detta företag. Försökte förklara och diskutera ärendet på telefon. Trots att jag förklarade att jag ville undvika social kontakt på grund av Covid 19 dök William Göttsche upp personligen. Göttsche Entreprenad hade lämnat ett fast pris avseende målning av Attefallshus. Göttsche Entreprenad gjorde en inspektion före målningsarbetet för att bekräfta att inga oförutsedda händelser skulle uppstå. Döm av min förvåning när William Göttsche efter halva jobbet meddelade att det krävdes mer färg än de hade räkna med på grund av att de grundmålade från XL Bygg uppsatta panelbrädorna krävde mer färg. Vi erbjöds då att trixa med RUT/ROT för att Göttsche Entreprenad skulle kunna fakturera mer. Oförskämt och helt felaktigt.”

😂
Citera
2022-01-04, 21:33
Avslutad
Citat:
Hej!

Det är samma konto men jag har inlogg som även HR har!

Så lägg av är du snäll med falska anklagelser!

Bästa hälsningar

WG

Du skriver med samma grammatiska felaktigheter och juridisk terminologi som du gjorde igår när du påstår en HR ansvarig skrev.

Att du har samma inlogg är irrelevant.

Bästa Hälsningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in