Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Rudiger ''knäpper'' (hittar inget annat ord för det) upp Kellehers ena handske när en hörna ska slås.
Lacazette håller i Jesus tröja när City ska slå sin straff
https://i.redd.it/qy0k8k14ma981.jpg
Snyggt där, sportsligt!
Det är den där sortens shithousery många fans bara skrattar åt, "fan vilken jävel, höhö". De rentav tycker det är bra med en kille som startar bråk, visar att han vill vinna, går över gränser.
Jag kan också tycka det är lite roligt med kreativiteten och småaktigheten, men det är ju gula kort rakt igenom. Dela ut retroaktiva gula för sånt och spelarna kommer lägga av. Det hör inte hemma på en fotbollsplan. Resultatet står, men du fick ett gult i protkollet efter match.
--------------------
Blir alltid lite mätt på fotboll när resultaten inte gått mitt lags väg. En pinne borta på Stamford Bridge är inget att skämmas för, men att ha 2-0 och inte kunna stänga det är typiskt Liverpool och tråkigt. Lägg på förlorade poäng mot Spurs och en helt onödig förlust mot Leicester, och det blir att sikta in sig på andra eller tredjeplatsen i år igen.
Jaja, många matcher kvar, mycket att spela om osv. Men Liverpools form just nu är questionable, Salah Mane och Keita försvinner väl typ nu, och det krävs att City börjar ha stolpe ut i de matcher de inte lyckas köra över motståndet och sätta fem bollar. Just nu väldigt mycket medvind för de ljusblå.
Mane kunde såklart åkt ut (även om jag inte sett någon riktigt bra repris), men det verkar landa i facket "jag vill inte förstöra matchen så tidigt, vi kör på gult" även det kortet? Sen bjuder Chalobah på ettan (och Chelsea-fansen tuggar fradga över att Mane som borde varit utvisad straffar dem), sen får Salah och Trent det se så enkelt ut, och där borde matchen varit slut. Men Liverpool kan inte spela på resultat, de har inte det verktyget i lådan, eller så är det trubbigt at best.
Milner drar på sig en lite klantig frispark, men det skott Kovacic får iväg är köp-en-lott-tur. Sen får Chelsea momentum och får in en boll till före halvtid tack vare hög press.
I andra var väl Chelsea bättre laget och förtjänar kanske trean, Liverpool nöjda med pinnen som borde varit 3p.
Minns med värme säsongerna Liverpool inte släppte in de där målen, och gjorde de det kunde de skruva upp en nivå och sätta 2-3 bollar till. Då var mitt största klagomål att man inte kontrade sönder motståndare som klev upp och satte några mål till och put the game to rest.
Förstår dock att det var underhållande som neutral. Vissa perioder var det som att båda lagen flyttade upp backlinjen 10m från mittcirkeln för att ha sin höga press, den som lyckades få tag i den kunde slå en boll framåt och så var racet igång, luktade målchans i varje minut.
Men det kunde varit värre, man kunde hållit på United... :P
Ändå kunde det gått väldigt annorlunda om Bruno satt sitt läge som gick i ribban, eller Ronaldo inte tjuvat på sitt bortdömda nickmål. Nu blev det istället tvärtom, Wolves fick in den och United hade inte skickligheten att reda ut det. Men 4p från topp4 och med tanke på lagens instabilitet finns det mycket att spela om där.