2022-01-03, 14:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Rudiger ''knäpper'' (hittar inget annat ord för det) upp Kellehers ena handske när en hörna ska slås.

Lacazette håller i Jesus tröja när City ska slå sin straff https://i.redd.it/qy0k8k14ma981.jpg

Snyggt där, sportsligt!
Citera
2022-01-03, 14:44
Medlem
Hur tror ni mötet mellan tuchel vs Lukaku kommer sluta??
Citera
2022-01-03, 16:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Rudiger ''knäpper'' (hittar inget annat ord för det) upp Kellehers ena handske när en hörna ska slås.

Lacazette håller i Jesus tröja när City ska slå sin straff https://i.redd.it/qy0k8k14ma981.jpg

Snyggt där, sportsligt!
Han fångade upp honom, han höll ju på att ramla plattfall
Citera
2022-01-03, 18:45
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Snyggt där, sportsligt!
Det finns självklart olika nivåer och frekvens av osportslighet men säg den spelare som inte gör något osportsligt under en match. Givetvis tycker jag inte att något av dina exempel ska ursäktas men var vår gräns går för vad vi tycker är ok har en tendens att variera vem som utför handlingen och vem den drabbar. Ta Manes eventuella röda kort. Hade alla tyckt som de gör nu om det varit en Chelseaspelare istället. Tror inte det va.

Har inte sett situationen med Rudiger och Kelleher. Får se om jag kan hitta ett klipp.
Citera
2022-01-03, 20:21
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det finns självklart olika nivåer och frekvens av osportslighet men säg den spelare som inte gör något osportsligt under en match. Givetvis tycker jag inte att något av dina exempel ska ursäktas men var vår gräns går för vad vi tycker är ok har en tendens att variera vem som utför handlingen och vem den drabbar. Ta Manes eventuella röda kort. Hade alla tyckt som de gör nu om det varit en Chelseaspelare istället. Tror inte det va.

Har inte sett situationen med Rudiger och Kelleher. Får se om jag kan hitta ett klipp.

Angående diskussionen med Mane och ett eventuellt rött kort så är det inte första gången Mane sätter fram armen/knytnäven mot en motståndares kind/hals. Mane är en återfallsförbrytare och personligen är jag otroligt trött på att han allt för enkelt kommer undan med sitt fula spel. En av ligans största idioter. Gå in axel mot axel, inga problem. Så fort armen och näven flaxar fram så tycker jag att det är fult spel och över gränsen.

Mane vs Tomiyasu
https://twitter.com/annisasilvia/status/1462150314824323073

Mane vs Tierney
https://www.youtube.com/watch?v=HrawaqVMe3w
Citera
2022-01-03, 20:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nytt bottennapp för United. Urusla hemma mot Wolves. Är väl sämsta under Ragnick iallafall. Från första halvlek. Avslute 14-4, på mål 4-1. 53-47 bollinnehav. Wolves siffror först. Och nej statistik säger inte allt men alla som såg matchen vet att det stämde bra överens med matchbilden. Wolves klart bättre. Inte lika dominanta i andra men ändå det bättre laget och vinner välförtjänt.

Vet att man inte ska döma RR för mycket redan men hittills ser man inte mycket förbättring. Om ens någon så är den marginell. Rent taktiskt ser jag ingen större skillnad i presspel. Sen har vi inte sett laget mot bättre motstånd ens ännu utan han har haft ett ganska enkelt schema. Även när man vinner ser det likadant ut som under Ole med uddamål och svaga insatser. Sen funderar man på hur bra koll Ralf hade på United innan han ens tog över? Med tanke på att han fortsätter med samma spelar.e DVB utfryst alltjämnt. Två tröga sittande mitt i McFred/Matic. Maguire untouchable trots ena usla insatsen efter den andra. Det enda jag kan tänka mig är att han vill prova spelarna som finns i nytt system så att han kan sortera bort dom efter säsongen som inte håller. Annars känns bytet ganska meningslöst just nu.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-01-03 kl. 20:30.
Citera
2022-01-03, 20:31
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Glory glory man united?
Citera
2022-01-03, 20:38
Medlem
B-Dawks avatar
Sanningen är att inte ens en perfekt mix av SAF, Wenger, Guardiola och Klopp hade kunnat få ordning på dagens Manchester United.

De flesta spelarna i United spelar hjärndöd fotboll. Passar när det är bättre läge att skjuta. Skjuter när det är bättre läge att passa. Stannar upp varje gång de får bollen istället för att spela vidare på en touch. Dräller något enormt mycket med bollen och slarvar allmänt väldigt mycket. Såhär kommer det att se ut vem som än tränar fram tills merparten av truppen är utbytt. Hade det gått att byta hela truppen i ett transferfönster hade jag gladeligen gjort det.

Ärligt talat finns det ingen i dagens A-trupp jag ser som oumbärlig i ett United om fem år. Så illa är det.
United får vara glada om de ens spelar Europa League nästa säsong. Så illa är det.
Citera
2022-01-03, 20:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Angående diskussionen med Mane och ett eventuellt rött kort så är det inte första gången Mane sätter fram armen/knytnäven mot en motståndares kind/hals. Mane är en återfallsförbrytare och personligen är jag otroligt trött på att han allt för enkelt kommer undan med sitt fula spel. En av ligans största idioter. Gå in axel mot axel, inga problem. Så fort armen och näven flaxar fram så tycker jag att det är fult spel och över gränsen.

Mane vs Tomiyasu
https://twitter.com/annisasilvia/status/1462150314824323073

Mane vs Tierney
https://www.youtube.com/watch?v=HrawaqVMe3w
Mané får sina hjärnsläpp…
Även Maquire kommer undan allt för ofta, var förvånad att han har fått både gult & rött nu i slutet.
Citera
2022-01-03, 20:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
”Under Ragnick, Manchester United are playing a new type of pressing called Depressing.”

Såg det här på sociala medier, var lite roligt.
Citera
2022-01-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sanningen är att inte ens en perfekt mix av SAF, Wenger, Guardiola och Klopp hade kunnat få ordning på dagens Manchester United.

De flesta spelarna i United spelar hjärndöd fotboll. Passar när det är bättre läge att skjuta. Skjuter när det är bättre läge att passa. Stannar upp varje gång de får bollen istället för att spela vidare på en touch. Dräller något enormt mycket med bollen och slarvar allmänt väldigt mycket. Såhär kommer det att se ut vem som än tränar fram tills merparten av truppen är utbytt. Hade det gått att byta hela truppen i ett transferfönster hade jag gladeligen gjort det.

Ärligt talat finns det ingen i dagens A-trupp jag ser som oumbärlig i ett United om fem år. Så illa är det.
United får vara glada om de ens spelar Europa League nästa säsong. Så illa är det.
Håller med om varenda ord här. Spelarna tar konstant felaktiga beslut. Bara att jämföra med Wolves idag som visade betydligt högre fotbollsintelligens på de flesta positioner.

Jag såg City mot Arsenal igår och det var en chockerande stor skillnad gentemot United. Det kommer att ta tid att komma tillbaka från det här eländet som är United idag.
Citera
2022-01-03, 20:57
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Varje ord är sanning. Det spelar ingen roll vem som har hand om den här spelartruppen. Inte bara det, varje ny spelare som anländer, typ Varane, blir direkt fler klasser sämre än han var för mindre än ett år sedan. Samma med Sancho. Alla blir sämre. Det är väl bara Ronaldo som är immun mot den här sjukan. Han harvar på så gott det går i hans ålder. Felet i klubben måste verkligen ligga på djupet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in