Citat:
Ursprungligen postat av
schizophrenia
Några lösa spekulationer nedan som leder fram till chansningen att 43 är något ur Ung & kär.
Någon gissade tidigare att 43 är något från Starlet, och nog ser det ut att kunna vara en s.k. romantikserie. Namnen Mats och Nisse måste kanske inte betyda att den/de som ritade och skrev manus måste vara svensk/svenska, utan ursprunget kan kanske vara amerikanskt eller brittiskt. Stilen känns rätt daterad, men serien är dock i färg. Tidningen Ung & kär gavs (väl?) ut i färg, och bestod av vad jag förstår av försvenskade amerikanska serier, så jag gissar på något ur Ung & kär. Tidningen Starlet lär ha varit banbrytande vad gäller romantikserier i slutet av 70-talet när de började skriva ut vem som hade gjort serierna. Om det då är något ur Ung & kär är det således inte säkert att den/de som gjort serien är känd/kända.
Oj, detta var inte lätt. Det är korrekt identifierat som en ruta ur
Ung och kär! 
Samtidigt känner jag mig lite tveksam till att ge full poäng för bara tidningstiteln på dessa höga och kanske tävlingsavgörande nivåer. Så jag ger dig tills vidare helt salomoniskt
10 p för detta svar, och den som eventuellt inkommer med serietitel och/eller tecknarnamn inkasserar de övriga 15 poängen för denna ruta; hoppas det verkar rättvist. Så mycket kan väl avslöjas att rutan härrör från den utgivningsperiod (1979–81) då tidningen lade om kursen till "nya, bättre serier": svenska och brittiska originalmanus som ofta hade inslag av social samtidsproblematik bland kärleksrelationerna: abort, invandring, alkoholism, punk, social fobi, flyttlasspolitik...