2022-01-04, 18:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag postar igen nyhetsklippet från i torsdags, där självaste Fauci inskärper att det stora flertalet av barnen som ligger på sjukhus med covid har sökt vård för något annat - hans exempel är ett benbrott eller blindtarmen - och rutintestas för covid, och därmed registreras som covidpatienter, även om de inte är särskilt covid-sjuka.

https://twitter.com/TPostMillennial/status/1476710278096166917

Så, lugna ner er nu.
Jag är ganska lugn. Kurvan jag presenterade var sjukhusinläggningar av barn < 5 år och det är oroande. De har med all sannolikhet inte brutit några ben. Vad jag förstår så kommer de bl.a. in med krupp-liknande symptom och behöver syrgas. Överlever gör de nog säkert dock.

Tänk vad Fauci blivit populär i vissa kretsar.
Citera
2022-01-04, 18:50
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är ganska lugn. Kurvan jag presenterade var sjukhusinläggningar av barn < 5 år och det är oroande. De har med all sannolikhet inte brutit några ben. Vad jag förstår så kommer de bl.a. in med krupp-liknande symptom och behöver syrgas. Överlever gör de nog säkert dock.

Varför skulle inte barn under 5 år kunna bryta benen? Och det är hans två exempel i detta nyhetsklipp. Det var inte en fullständig genomgång av alla sjukdomar som barn kan söka vård för.

Jag gillar inte Fauci, men när till och med han påpekar att statistiken blir fel med det system som används, och att det inte finns någon svår epidemi bland barnen, så tycker man ju att sådana som du borde lyssna?
Citera
2022-01-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Om min logik är ett mysterium hänvisar jag till utbildningsväsendet, de kan kanske hjälpa dig.

Smitta kan konstateras utan testning, vet du att det kommer in en massa sjuka människor till de stora stora vita husen ( de kallas sjukhus) , och där konstateras de sjuka, i covid. Blev du klokare nu?

Nångång när du blir vuxen så kommer du kolla tillbaka till detta inlägget och skratta.

Precis som jag gör nu.

Tack så mycket
Citera
2022-01-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Omikron är inte ofarligt. Man räknar med ungefär 50% så många dödsfall jämfört med Delta, men har man då 10 gånger så stor smittspridning kommer det bli förbannat jobbigt ändå.
Du inser fortfarande inte att det är hittepåsiffror du baserar din hela tillvaro på? De föesta som dör med corona i kroppen dör inte av corona. Omikron ger för de flesta en mild sjukdom. Ett fåtal dör möjligtvis av det men de flesta dör av cancer, hjärtkärl och lungsjukdom, kol etc etc.
Citera
2022-01-04, 19:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Läser nu att Israel har kommit fram till att en fjärde dos femfaldigar antalet antikroppar. Vore väl en given fråga till Folkhälsomyndigheten vad de har för tidplan för den fjärde dosen?
Jag fick nyligen den tredje dosen här i Stockholm, sju månader efter den andra dosen. Helt otroligt dåligt. Känns tryggt att veta att det redan innan den förväntade anstormningen på länets akutmottagningar är överfullt. Patienter ligger på madrasser i korridorer och personalrum. Kommer man in med ett armbrott kan man få vänta 24 timmar innan man får vård.

Förstår inte varför inget politiskt parti på allvar gör vårdfrågan till en valfråga. Det skulle locka många väljare. Folk dör bokstavligen i väntrummen.
Citera
2022-01-04, 19:09
Medlem
Citat:
Jag är ganska lugn. Kurvan jag presenterade var sjukhusinläggningar av barn < 5 år och det är oroande. De har med all sannolikhet inte brutit några ben.
Hur vet du att de med all sannolikhet inte har brutit några ben? Det är vinter i NY nu också och ungar bryter stukar och vrickar benen jämt.

Citat:
Ja nu har han ju slutat ljuga åtminstone.
Citera
2022-01-04, 19:10
Medlem
Citat:
Läser nu att Israel har kommit fram till att en fjärde dos femfaldigar antalet antikroppar. Vore väl en given fråga till Folkhälsomyndigheten vad de har för tidplan för den fjärde dosen?

Förstår inte varför inget politiskt parti på allvar gör vårdfrågan till en valfråga. Det skulle locka många väljare. Folk dör bokstavligen i väntrummen.
Var då?
Fjärde dos? Ska vi inte börja planera in dos 26 redan nu? För varje dos så blir det större risk för biverkning..
Citera
2022-01-04, 19:11
Medlem
Citat:
Jag fick nyligen den tredje dosen här i Stockholm, sju månader efter den andra dosen. Helt otroligt dåligt. Känns tryggt att veta att det redan innan den förväntade anstormningen på länets akutmottagningar är överfullt. Patienter ligger på madrasser i korridorer och personalrum. Kommer man in med ett armbrott kan man få vänta 24 timmar innan man får vård.

Kungen och drottningen knackar på dörren till himlen sett till ålder, båda verkar klara sig utmärkt trots att man ”bara” fått tre sprutor. Vad motiverar en fjärde?

Du får gärna hänvisa till en källa angående att folk dör i väntrummen, eller är det trams som vanligt?
Citera
2022-01-04, 19:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du inser fortfarande inte att det är hittepåsiffror du baserar din hela tillvaro på? De föesta som dör med corona i kroppen dör inte av corona. Omikron ger för de flesta en mild sjukdom. Ett fåtal dör möjligtvis av det men de flesta dör av cancer, hjärtkärl och lungsjukdom, kol etc etc.

Den enda som hittar på siffror här är du. Du har hela tiden sagt att covid19 är ofarligt. Detta trots att hela världen under 2 års tid kämpat med att hålla ned smittspridningen, kämpat med nedstängningar osv osv.
Citera
2022-01-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ikväll lär vi passera 2 miljonerstrecket för positiva på ett dygn. Är vi över 3 miljoner inom en vecka?

3 miljoner passerar vi nästan säkert, antingen nästa vecka eller veckan efter det.
Citera
2022-01-04, 19:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Håller med, åtminstone stänga ned fram till april. Det går snabbt nu och regionerna hinner inte ens smittspåra.

Nej, ingen nedstängning! Vi behöver bara hålla ut några veckor till!
Citera
2022-01-04, 19:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Danmark gör ett rejält skutt i antal nya smittade idag, svårt att dra några slutsatser. Det som oroar är väl att sjukhussiffrorna stiger. Vi har fått en rejäl ökning i slutenvården men IVA verkar ganska lugnt. Frågan är om FHM:s scenario 3 håller. Så länge vården pallar är det ju ingen fara.

Exakt, det är att vården mäktar med som är avgörande. Jag har chattat med kvinnor och sjungit idag, så jag har inte kolla upp läget internationellt ännu. Men pallar danskarna med en värre utveckling än hos oss, så borde vi klara av de närmaste veckorna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in