Citat:
Ursprungligen postat av
snivlem
Nej jag vill bara ha garanti på att jag får tillbaka det jag lånar ut, plus räntan för utlåningen !! alltså det som låntagaren SKA betala enligt överenskommelse. ALLTSÅ så JAG inte drabbas om låntagaren väljer att inte betala !!
jag är inte ute efter att tjänar grovt på detta .. bara så att det är lite bättre än att ha pengarna på ett konto med noll ränta !!
varför är det här raketforskning för folk att ta in ???
Ok, då ljusnar det
Att vara helt, bortom alla tvivel 100% säker på att få tillbaka utlåningen är ej möjligt just p g a livet ser ut som det gör, folk blir arbetslösa, råkar ut för olyckor, banken stänger klockan 17, eller vad dom helst egentligen
Därför tar den som lånar ut alltid en risk i att låna ut ett belopp, förutom finansiella institut som just banker som lätt kan skapa ett fiktivt utlåningsbelopp ur tomma intet
Om man lånar ut så måste helt enkelt en riskanalys finnas att eventuellt inte få tillbaka beloppet, delar av den, dröjsmål e t c
Annars är det vanligt att skuldindrivning involverar privata metoder, såsom mc-gäng eller kriminella, absolut inte att föredra om jag vore du dock..