2022-01-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Du pratar strunt men OM det hade varit sant hade din källa begått ett otroligt grovt tjänstefel om den läckte sådan info till dig.

Och om det är sant att du utbildar dig inom kriminalteknik (vilket kanske är BS det med) så är du en olämplig person som inte kan hålla tyst. Dock tror jag inte mycket på något av det du skriver. Kanske kan du bli något sådant i framtiden om du mognar när du växer upp.

Personen vet inte vad den pratar om. Har man någon som helst koll på hur rättsväsendet är organiserat i praktiken förstår man att det personen säger inte går ihop. Det utöver att personen endast upprepat saker som redan sagts, samt att "källan" pekar ut "Scar" som misstänkt, vilket är en extremt tveksam uppgift.

Tirianen kan å andra svara på några enkla frågor för att visa att vi har fel.

Tirianen, varför inte börja med två enkla frågor för någon som studerar kriminalteknik, men som man inte kan googla fram, för att belägga att du studerar kriminalteknik:

1. I Sverige används i huvudsak tre forensiska verktyg för att extrahera data från mobiltelefoner. Vad heter dessa tre?

2. När man ska göra en Southern blot kallar svenska kriminaltekniker det för en speciell sak; vad då? Samt, vilka är de restriktionsenzymer som används för detta just i Sverige?
Citera
2022-01-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Personen vet inte vad den pratar om. Har man någon som helst koll på hur rättsväsendet är organiserat i praktiken förstår man att det personen säger inte går ihop. Det utöver att personen endast upprepat saker som redan sagts, samt att "källan" pekar ut "Scar" som misstänkt, vilket är en extremt tveksam uppgift.

Tirianen kan å andra svara på några enkla frågor för att visa att vi har fel.

Tirianen, varför inte börja med två enkla frågor för någon som studerar kriminalteknik, men som man inte kan googla fram, för att belägga att du studerar kriminalteknik:

1. I Sverige används i huvudsak tre forensiska verktyg för att extrahera data från mobiltelefoner. Vad heter dessa tre?

2. När man ska göra en Southern blot kallar svenska kriminaltekniker det för en speciell sak; vad då? Samt, vilka är de restriktionsenzymer som används för detta just i Sverige?

Hahahahaha… såväl dataforensik samt senaste PCR-teknikerna.

Jag har en stark känsla av att ”han inte kommit till de kurserna än”.

🔥
Citera
2022-01-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
Hahahahaha… såväl dataforensik samt senaste PCR-teknikerna.

Jag har en stark känsla av att ”han inte kommit till de kurserna än”.

🔥

I bästa fall är han på gymnasiekurserna men jag skulle inte utesluta grundskolan. Men vi får väl se om Stefan S får svar.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-03 kl. 16:25.
Citera
2022-01-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

...

Tyckte Scar och Dalenspåret lät intressant också... Menar du att de som tagit upp detta i tråden inte är trovärdiga eller att spåret i sig är ologiskt och kan uteslutas av någon anledning? Inte för att jag misstror dig.
Citera
2022-01-03, 17:33
Medlem
Citat:
Tyckte Scar och Dalenspåret lät intressant också... Menar du att de som tagit upp detta i tråden inte är trovärdiga eller att spåret i sig är ologiskt och kan uteslutas av någon anledning? Inte för att jag misstror dig.

Nej, jag menar inte att de saknar trovärdighet eller att Dalenspåret är irrelevant. Jag avsåg med min kommentar specifikt utpekandet av "Scar" som skytt mot bakgrund av hur det gick till. Hans namn dök upp eftersom han enligt uppgift var en av de nio som greps i samband med skottlossningen i Skarpnäck. När Aftonbladet kort därefter nämnde att den misstänkte "torped" polisen spanat på nyligen frihetsberövats i ett annat ärende spekulerades det här i tråden om att "Scar" kunde vara den person tidningen avsåg, men det var det av allt att döma inte. Inget annat kopplar egentligen "Scar" till mordet på Einár.
Citera
2022-01-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har jag drömt eller läst om att Adel inte ville öppna upp sin mobil till polisens utredare?
Har Dumle lämnat ut sina koder?

Jag läste i expressen/aftonbladet/SvD eller DN (ha, ha - ursäkta att jag inte är så exakt, men jag minns inte mer precis än så. Ta det för vad det är) att polisen beslagtagit en mobil och att personen som ägde den vägrat lämna ut öppningskoderna till polisen. I samma artikel stod att personen som ägde mobilen var densamme som brottsoffer två. Lite senare läste jag på orten_nytt/rappnyheter eller dylikt att polisen hade fått upp Adels mobil (den artikeln har jag sedan sökt flera gånger - var rätt säker att den låg ute på på orten_nytt, men artikeln är antingen borttagen eller så hittar jag inte rätt bland de olika orten-nyhetskällorna). Därtill läste jag i SvD (eller aftonbladet - i vart fall i en av de etablerade medierna) att en mobil kopplades upp till facetime direkt före och direkt efter skjutningen. Har själv svårt, utifrån medieinfo, att få ihop ens vems telefon som var i cykelskyddet (om det nu var i cykelskyddet som hittad mobil glömts i - men har uppfattat att det är utrett och klart för flashback (?) och vem som filmat BO etc. Om Adels mobil var glömd i cykelförrådet, borde väl Dumle ha varit den som filmade BO, eller skulle verkligen skytten kunnat ha gjort det? Hur säkert/osäkert är det att en person var kvar i cykelskyddet? Kan det vara så att media gett den info/tolkat infon så endast för att polisen hittat en persons mobil där? Ursäkta om mina frågor redan är besvarade, men har inte uppfattat det så fullt ut, i så fall - trots att jag läst mycket i tråden. PS. Kort om mig så ni kan fundera på tillförlitlighet etc. Jag har olika anledningar till att behöva ha en viss kunskap om Sth:s gängkriminalitet (kommer inte säga mer än så men några av er kanske ändå kan ana lite) men känner inte nån kriminell där. Däremot mer norrut. Är ingen myndighetsperson. Läste flashback mkt förr - men det har gått många år sedan dess och nu är jag här igen. Brukar inte skriva, men nu blev det ändå så.
Citera
2022-01-03, 19:54
Medlem
Är inte utpressningen på tre miljoner en unik summa? Varför just tre miljoner?

Det är viktigt att polisen kartlägger när Éinar lämnade SSTV och började köra eget race. Vad är tidsspannet mellan kidnappning och uppsägningen från SSTV?
Hur nycket tjänade Éinar under tiden han körde solo?

För övrigt så tycker jag att Éinar får skylla sig själv. Har man 17 millar på kontot så ska man ha råd med egen studio. Han spelade in överallt hos andra producenter och se vad det har lett till, alla hans inofficiella låtar har släppts 😂

Synd!
Citera
2022-01-03, 20:26
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream

Det är viktigt att polisen kartlägger när Éinar lämnade SSTV och började köra eget race. Vad är tidsspannet mellan kidnappning och uppsägningen från SSTV?

För övrigt så tycker jag att Éinar får skylla sig själv. Har man 17 millar på kontot så ska man ha råd med egen studio. Han spelade in överallt hos andra producenter och se vad det har lett till, alla hans inofficiella låtar har släppts 😂

Synd!

ja
varför just 1 eller 10 mille
varför ?
Citera
2022-01-03, 21:14
Medlem
Citat:

Synd!

Hej, jag är helt ny på Flashback men har läst hela tråden. Har info från person som fanns på platsen under dådet. Hur ska jag gå vidare för att få ut det men hålla mig själv anonym?
Citera
2022-01-03, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Ja de e mkt teorier som snurrar som man inte fattar hur folk lyckats få ihop.. jag bidrar inte direkt heller utan lägger mig
Mest i när jag tycker nån snackar skit eller svävar iväg för mkt haha

Jag TROR inte det är så invecklat egentligen varför Nisse blev klippt, jag är typ 100 på att det har med kidnappningen att göra och det dom krävde från N.
Har ju stått helt öppet att han ska jappas för han duckat att casha. Sen kunde iof Nisse levererat lite smartare och tagit lite bättre beslut. (Men de e ju alltid lätt säga i efterhand)
Sen vilka som japp han har jag inga direkt åsikter om, men min teori lutar åt två unga svarta från HH
100% så hajade han inte vad hajarna hajar! fattar inte att D lekte Alla’n det kostat han livet. Ser på N&C som ett perfekt Alibi å Japp han. Rödalinjen😈
Citera
2022-01-03, 21:52
Medlem
Citat:
Du pratar strunt men OM det hade varit sant hade din källa begått ett otroligt grovt tjänstefel om den läckte sådan info till dig.

Och om det är sant att du utbildar dig inom kriminalteknik (vilket kanske är BS det med) så är du en olämplig person som inte kan hålla tyst. Dock tror jag inte mycket på något av det du skriver. Kanske kan du bli något sådant i framtiden om du mognar när du växer upp.
Bra, för att bevisa att det inte är uppmärksamhet jag söker, så kommer jag nu sluta ge min info till er. Så ska vi se hur snabb utveckling det sker👍🏼 Tack för mig!
Citera
2022-01-03, 21:56
Medlem
Citat:

Synd!

Kidnappningen skedde ju efter att han lämnat SSTV, så den kan mycket väl vara en hämnd för att han lämnade. Sen kan jag tänka mig att 3 mille var en fix summa, men att man tänkte sig att få en viss % på framtida inkomster efter kidnappningen. SSTV hade 40% om jag inte missminner mig.

Att han inte hade egen studio berodde nog snarare på att han inte kunde skriva musik. Alla hans bakgrunder är ju skrivna av hans producenter. Vad jag vet kunde han inte spela nåt instrument eller hantera datorer/synthar för att skapa bakgrunder. Har man sedan ett dödshot på sig, är det väl inte så smart att äga ett ställe där fienden vet vart man är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in