2022-01-03, 18:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur kan vi ha så usel statistisk i Sverige? Nu rapporteras det148 covidpatienter i region VG, svt:s coronabevakning säger 98, det är liksom 50% mer än vad statistiken visar. Likaså är det tvärtyst från FHM på måndagar, vad får de lön för?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mryOn1/regionen-har-dubblat-antalet-inlagda

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Enligt socialstyrelsens hemsida ligger 121 patienter på IVA ikväll med covid-19.
Av en befolkning på 10 miljoner, ska tilläggas.
Av dessa 121 har 83% bakomliggande sjukdomar.

Bara så alla förstår vilken hysteri det blivit kring denna influensa.
Citera
2022-01-03, 18:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Enligt socialstyrelsens hemsida ligger 121 patienter på IVA ikväll med covid-19.
Av en befolkning på 10 miljoner, ska tilläggas.
Av dessa 121 har 83% bakomliggande sjukdomar.

Bara så alla förstår vilken hysteri det blivit kring denna influensa.

Är det hysteri om man vill ha korrekt statistik?
Citera
2022-01-03, 18:13
Medlem
Citat:
5000 kr är en billig peng i jämförelse med en IVA-inläggning, ser inga problem med den kostnaden. Var väl värre med den monoclonala coctailen som kostade en del.
Fast inte om du bor i ett land där du får pynta medicin själv..
Citera
2022-01-03, 18:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Fast inte om du bor i ett land där du får pynta medicin själv..

Det beror väl på hur mycket pengar du har. Jag tycker det är billigt, speciellt om det räddar livet på dig.
Citera
2022-01-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det drar ihop sig. 40% ökning i mortalitet åldrarna 18-64 enligt stort försäkringsbolag. Ej covid dödsfall. Brott mot mänskligheten är absolut på bordet

https://rwmalonemd.substack.com/p/what-if-the-largest-experiment-on

Väldigt intressant. Jag har försökt hitta siffror på detta för Sverige år 2021. Men det kanske är för tidigt än.

Israel är också ett land av intresse
Citera
2022-01-03, 18:21
Medlem
Citat:
Det beror väl på hur mycket pengar du har. Jag tycker det är billigt, speciellt om det räddar livet på dig.
Varför skulle de rädda livet på just precis mig? Om jag aldrig får covid hur kan så de rädda livet på mig? Eller om jag som majoriteten klarar av infektionen utan större problem?

Aja sak samma. Nej nu tänker nu ego, för en person som inte har pengar är det monumentalt mycket
Senast redigerad av ArganaS 2022-01-03 kl. 18:26.
Citera
2022-01-03, 18:24
Medlem
Citat:
5000 kr är en billig peng i jämförelse med en IVA-inläggning, ser inga problem med den kostnaden. Var väl värre med den monoclonala coctailen som kostade en del.

Uppenbarligen inte tillräckligt billigt för att vanligt folk skall vara aktuella. Lär krävas rätt hög risk för IVA-inläggning om det skall vara "lönsamt".

Inte ens alla i riskgrupp kommer att få behandlingen så det återstår att se hur triageringen kommer att se ut.
Postkod, ackumulerad inbetald skatt eller slutsiffra i telefonnumret?
Citera
2022-01-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det drar ihop sig. 40% ökning i mortalitet åldrarna 18-64 enligt stort försäkringsbolag. Ej covid dödsfall. Brott mot mänskligheten är absolut på bordet

https://rwmalonemd.substack.com/p/what-if-the-largest-experiment-on

Fattar jag texten korrekt att det är på grund av vaccinen som man ser denna 40%-iga ökning av mortaliteten?
Citera
2022-01-03, 18:28
Medlem
Citat:
Är det hysteri om man vill ha korrekt statistik?

Nu är det så att den inte uppdateras hur många gånger som helst varje dag, så du får ha lite tålamod och vänta till imorgon.
Citera
2022-01-03, 18:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Varför skulle de rädda livet på just precis mig? Om jag aldrig får covid hur kan så de rädda livet på mig? Eller om jag som majoriteten klarar av infektionen utan större problem?

Aja sak samma. Nej nu tänker nu ego, för en person som inte har pengar är det monumentalt mycket

Jag menar ju inte just dig, hur du nu fick det till det. För riskgrupper är det ju bra.

Ja har man inte pengarna så är det ju såklart ett problem, men i Sverige förutsätter jag att staten betalar.
Citera
2022-01-03, 18:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Uppenbarligen inte tillräckligt billigt för att vanligt folk skall vara aktuella. Lär krävas rätt hög risk för IVA-inläggning om det skall vara "lönsamt".

Inte ens alla i riskgrupp kommer att få behandlingen så det återstår att se hur triageringen kommer att se ut.
Postkod, ackumulerad inbetald skatt eller slutsiffra i telefonnumret?

Jag ser inga problem alls med den kostnaden i Sverige, finns betydligt dyrare mediciner som används. Jag antar att triageringen blir riskgrupp = medicinering.
Citera
2022-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Jag menar ju inte just dig, hur du nu fick det till det. För riskgrupper är det ju bra.

Ja har man inte pengarna så är det ju såklart ett problem, men i Sverige förutsätter jag att staten betalar.
Kanske jag som läste slarvigt... sak samma

Mmm.. frågan om! Börjar bli dyrt dethär..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in