2022-01-03, 15:20
Medlem
LuluBrooksies avatar

https://www.reco.se/gottsche-entreprenad
Citera
2022-01-03, 15:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

https://www.reco.se/gottsche-entreprenad

Herrejävlar...

Det intressanta är att det som avskräcker mest inte är omdömena från kunderna utan svaren från företaget.
Citera
2022-01-03, 16:10
Medlem
happyjoys avatar
Firman verkar inte ens vilja skryta med sina "refererensobjekt"...

https://gottscheentreprenad.se/tidigare-projekt/
Citera
2022-01-03, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Detta reagerade jag på, är det många fd anställda som är så missnöjda att dom går ut med hur illa det är i "ditt" företag?

Hej JockeJon!

Det kan vi inte påstå, våra anställda får det dom behöver för att göra sitt jobb!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Trams. Skyddet mot förtal avser endast i rena undantagsfall företag, detta i fall där det föreligger identitet mellan företagaren och företaget. I praxis har detta tillämpats mycket restriktivt. Vidare faller frågan om förtal redan på att det är försvarligt att dela med sig av negativa upplevelser av ett företag.

Nu är jag inte insatt i hur ert specifika bolag är konstruerat, men såvitt framgår är det ett entreprenadbolag med fler än en anställd. Enligt min juridiska bedömning är det helt uteslutet att detta skulle utgöra förtal.

Sedan kan man diskutera huruvida det är lämpligt att som företagare bemöta kritik med påhitt om straffbarhet enligt svensk lag. Det inger då inget större förtroende direkt.
Citera
2022-01-03, 18:10
Medlem
Citat:
Hej!

Det finns mer bakom detta än vad som står online eller på myndighetens sida, detta är något som företaget vet, information som inte publiceras eller läggs ut enligt GDPR kommer aldrig ni utanför få se, det försegår alltid mer bakom kulisserna för varje person eller företag än vad myndigheterna lägger fram!

Allt kommer att uppdateras snarast där vi har vår F-skatt.

Bästa hälsningar

William Göttsche

Fast nu står det ju svart på vitt att anledningen att bolaget inte har F-skatt är bristande redovisning/betalning. Nog för att det kan finnas sakomständigheter som inte tas in i beslutet men det är ju svårt att argumentera mot själva beslutsmotiveringen. Skatteverket har ju uppenbarligen bedömt att bolaget inte är berättigade till F-skatt..?
Citera
2022-01-03, 18:52
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Firman verkar inte ens vilja skryta med sina "refererensobjekt"...

https://gottscheentreprenad.se/tidigare-projekt/

Tomma länkar där men "Samarbetspartners" fungerar. Är det dessa som de har förlorat i Tingsrätten emot?
Citera
2022-01-03, 19:15
Medlem
Secs avatar
Citat:
Hej David1234!

Tråkigt att du ska vända dig till denna nivå, vi har ingen kund som heter David eller vet
heller inte vem du är!

Om du har några saker du anser är fel tar man upp detta
med företaget och inget annat, det finns ett ansvar för dig som kund också
att bibehålla en värdig nivå på vad du anser är fel. om det nu finns ett fel!

Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Hahahahahaha vilken jävla dåre och pajas du är som går in här och försöker rentvå dig. Hoppas denna tråd blir det första man får upp när man googlar på ditt pissblufföretag.
Citera
2022-01-03, 19:22
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vad är detta för skitsnack! Såklart besvarar och bemöter en kritik mot sin firma oavsett forum
.i hela helvete heller. Företaget jag jobbar för hade ALDRIG gått in här och bemött kritik. Du är fan efterbliven.
Citera
2022-01-03, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fast nu står det ju svart på vitt att anledningen att bolaget inte har F-skatt är bristande redovisning/betalning. Nog för att det kan finnas sakomständigheter som inte tas in i beslutet men det är ju svårt att argumentera mot själva beslutsmotiveringen. Skatteverket har ju uppenbarligen bedömt att bolaget inte är berättigade till F-skatt..?

Hej Nulb!

Det är lite mer komplicerat än så, men allt är enligt vad som gäller och bolaget har sin F-skatt.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 20:21
Medlem
Citat:
Hej Nulb!

Det är lite mer komplicerat än så, men allt är enligt vad som gäller och bolaget har sin F-skatt.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Att ni har ansökt om F-skatt igen tvivlar jag inte på. Men vi har ju likväl Skatteverkets motivering svart på vitt, ändå menar du att den är felaktig för att ”det är komplicerat”. Visst, jag tvingar dig inte att redovisa konkret varför Skatteverkets bedömning är fel men det är som sagt inte vidare förtroendeingivande att du försöker ducka frågan. Men det är även (tyvärr) bara en sak i raden av saker som gör att man drar öronen åt sig.
Citera
2022-01-03, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att ni har ansökt om F-skatt igen tvivlar jag inte på. Men vi har ju likväl Skatteverkets motivering svart på vitt, ändå menar du att den är felaktig för att ”det är komplicerat”. Visst, jag tvingar dig inte att redovisa konkret varför Skatteverkets bedömning är fel men det är som sagt inte vidare förtroendeingivande att du försöker ducka frågan. Men det är även (tyvärr) bara en sak i raden av saker som gör att man drar öronen åt sig.

Hej Nulb!

Tyvärr får vi inte delge den information av sekretess, samt enligt reglerna för flashback!

Bästa hälsningar

William Göttsche
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in