2022-01-03, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Skojar du? "Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” " ?

Vilka är de ganska många? Tror du på allvar att ganska många tycker att det inte var fel att skjuta oskyldiga barn och ungdomar? Gå ut på stan i Oslo eller Sthlm och fråga 200 pers och ingen kommer tycka att han "did nothing wrong". Hur kan du ens tro det?

Sen finns det säkert hundratals som hävdar att de tycker så när de kan vara anonyma och tuffa på Internet men ställ dem framför kameran i Trolljägarna och jag lovar att 99% kommer att säga att de inte menar det på riktigt.

Han är sjuk, farlig och han ska inte, och kommer aldrig släppas ut.
Är du så oerhört naiv att du tror att du får ur människor deras innersta sanning om du stoppar dem på stan och trycker upp en kamera i ansiktet på dem?

Här får du sanningen, just på grund av anonymiteten. Du får nog finna dig i att det finns människor som inte tycker som du i den här frågan. Eller så kan du försöka övertyga dig själv om att folk trollar ifall det får dig att känna dig tryggare i din världsbild. Det är upp till dig.
Citera
2022-01-03, 14:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sant nog bara i Sverige. Återstår att se hur länge det här med tidsbestämning finns kvar. Rent rättsligt är straffet livstid på riktigt men man har detta med tidsbestämning förmodligen mest för att det ska bli lugnare i våra fängelser. Folk vet att om de sköter sig finns en bra chans att komma ut.

Kanske ungefär på lika sätt man resonerar i Norge. Men för just Breivik kan man ju strunta i det här med att bry sig om han sköter sig då han har en hel avdelning för sig själv.

Dock blir ju de flesta automatiskt släppta efter 2/3 oavsett om de misskött sig eller ej. Läste någonstans att det måste finnas synnerligen starka skäl att inte släppa någon efter 2/3 att en viss grad av missköttsamhet måste tolereras. Igen, något som är unikt för Sverige.
Citera
2022-01-03, 14:41
Medlem
Han kommer sannolikt aldrig ut. Vi har ju Jackie Arklöv som sannolikt heller aldrig heller kommer släppas ut.
Citera
2022-01-03, 14:42
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Han kommer antagligen inte att släppas ut.
Citera
2022-01-03, 14:44
Medlem
Säga vad man vill om dådet, men han hade ju rätt i sitt manifest? Free Breivik, han har suttit tillräckligt.
Citera
2022-01-03, 14:44
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” och bör släppas

Vad anser ni om saken? Bör han få chansen?

Jag anser att om man tycker massmord är ok, bör man nog söka hjälp.
Citera
2022-01-03, 14:45
Medlem
Det innebär att det kommer att bli en medienyhet vart 5:e år - det borde man kunna utnyttja på något sätt.
Citera
2022-01-03, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
För skojs skull… Hade du känt likadant om en amerikansk marinkårssoldat hade skjutit ihjäl 77 stycken 14-16-åringar ur Hitlerjugend i The Battle of Berlin? För det var i mångt och mycket gamlingar och skolpojkar som stod som sista linje under sista veckorna -45. Eller du hade ansett att de hade fått skylla sig själva som tagit ställning?

Svara ärligt.
Citera
2022-01-03, 14:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Vi får hoppas att det norska folket kommer förlåta honom tids nog.

Det handlar väl om vilka som sitter vid makten. De avgör.

Citat:
Ursprungligen postat av EttSjuktFanskap
Tro mig han kommer inte sätta foten utanför ett fängelse igen. Kan inte se någon verklighet, där han skulle släppas ut.

Reaktionerna hade blivit för sjuka. Sen är han faktiskt farlig också. Tänk på vad han åstadkom på egen hand.

Varför skulle vi just tro på dig? Vad har du för track record för att förtjäna ett sådant förtroende. Är det inte mer att du uttryckte en åsikt, precis som Latrygg och TS gjorde?

Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag respekterar hans uppoffring, inte de kommunister han sköt.

I Sverige brukar man även kunna säga ”hans offer” och då mena det offer, alltså den uppoffring, han gjorde. Svenska ord kan ha flera betydelser, ost är exempelvis både en mejeriprodukt och ett väderstreck. Det kanske inte ingick i grundkursen du fick i Tel Aviv?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu blir väl inte två fel ett rätt, men kan tänka mig att man ser skillnad på 7 och 77. Sedan tror jag inte att Flink hade släppts fri någon annanstans än i Sverige.

Jag vill minnas att AB själv sa att det han gjort var oförlåtligt och fruktansvärt, men att det var budskapet i handlingen och inte själva handlingen i sig som drev eller motiverade honom?

När landsförrädaren Reinfeldt fick med sig alla politiker utom SD och Juholt att skicka svenska stridsflygplan till Libyen för att underlätta dödande, vilket straff förtjänar dessa politiker? Vi låg inte i krig med Libyen och vi har inga intressen där. Det vara bara ett exempel, det finns ju naturligtvis många fler.

Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Skojar du? "Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” " ?

Vilka är de ganska många? Tror du på allvar att ganska många tycker att det inte var fel att skjuta oskyldiga barn och ungdomar? Gå ut på stan i Oslo eller Sthlm och fråga 200 pers och ingen kommer tycka att han "did nothing wrong". Hur kan du ens tro det?

Sen finns det säkert hundratals som hävdar att de tycker så när de kan vara anonyma och tuffa på Internet men ställ dem framför kameran i Trolljägarna och jag lovar att 99% kommer att säga att de inte menar det på riktigt.

Han är sjuk, farlig och han ska inte, och kommer aldrig släppas ut.

Är det din erfarenhet att folk som intervjuas på stan talar från hjärtat när de ombeds kommentera känsliga ämnen, i synnerhet om de har en åsikt som avviker från PK? Tidningar drar sig inte för att hänga ut med namn och bild och AFA, EXPO och våldsvänstern drar sig inte för att hota, trakassera, misshandla eller till och med döda om de kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Tror ni på allvar att han skulle kunna vistas i en timme i allmänheten utan att någon berövar honom livet?

Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tycker att om man med berått mord mördar tiotals människor så finns ingen annan rättvisa än att det är livstid och då menar jag riktig livstid.

Han ska sitta i fängelse till dödsdagar.

OM han skulle bli fri, då vet jag inte hur hans liv blir egentligen. Att vara en såpass känd massmördare gör att det är ganska stor risk att han blir mördad själv.

Vad menar ni Merkur och idontknowmyself, att det är OK att mörda ibland? Om man nu inte tycker det är OK att mörda, varför skulle då hans liv vara i fara ute bland allmänheten?
Citera
2022-01-03, 14:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2

Tycker du där är ok med folkmord?

Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
För skojs skull… Hade du känt likadant om en amerikansk marinkårssoldat hade skjutit ihjäl 77 stycken 14-16-åringar ur Hitlerjugend i The Battle of Berlin? För det var i mångt och mycket gamlingar och skolpojkar som stod som sista linje under sista veckorna -45. Eller du hade ansett att de hade fått skylla sig själva som tagit ställning?

Svara ärligt.

+1
Citera
2022-01-03, 15:04
Avstängd
PK-befriads avatar
Oh shit, han kommer göra knas med alla sossar. Kan bli intressant.

Men men, så roligt lär vi inte få ha det.
Citera
2022-01-03, 15:04
Medlem
YP4XQs avatar
Kan SR ta honom över till Sverige och göra han till en hjälpte om han bara gör lite gangsterrap kring händelsen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in