Citat:
Ursprungligen postat av
Straminsky
Vi får hoppas att det norska folket kommer förlåta honom tids nog.
Det handlar väl om vilka som sitter vid makten. De avgör.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttSjuktFanskap
Tro mig han kommer inte sätta foten utanför ett fängelse igen. Kan inte se någon verklighet, där han skulle släppas ut.
Reaktionerna hade blivit för sjuka. Sen är han faktiskt farlig också. Tänk på vad han åstadkom på egen hand.
Varför skulle vi just tro på dig? Vad har du för track record för att förtjäna ett sådant förtroende. Är det inte mer att du uttryckte en åsikt, precis som Latrygg och TS gjorde?
Citat:
Ursprungligen postat av
Latrygg
Jag respekterar hans uppoffring, inte de kommunister han sköt.
I Sverige brukar man även kunna säga ”hans offer” och då mena det offer, alltså den uppoffring, han gjorde. Svenska ord kan ha flera betydelser, ost är exempelvis både en mejeriprodukt och ett väderstreck. Det kanske inte ingick i grundkursen du fick i Tel Aviv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Nu blir väl inte två fel ett rätt, men kan tänka mig att man ser skillnad på 7 och 77. Sedan tror jag inte att Flink hade släppts fri någon annanstans än i Sverige.
Jag vill minnas att AB själv sa att det han gjort var oförlåtligt och fruktansvärt, men att det var budskapet i handlingen och inte själva handlingen i sig som drev eller motiverade honom?
När landsförrädaren Reinfeldt fick med sig alla politiker utom SD och Juholt att skicka svenska stridsflygplan till Libyen för att underlätta dödande, vilket straff förtjänar dessa politiker? Vi låg inte i krig med Libyen och vi har inga intressen där. Det vara bara ett exempel, det finns ju naturligtvis många fler.
Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJumbo
Skojar du? "Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” " ?
Vilka är de ganska många? Tror du på allvar att ganska många tycker att det inte var fel att skjuta oskyldiga barn och ungdomar? Gå ut på stan i Oslo eller Sthlm och fråga 200 pers och ingen kommer tycka att han "did nothing wrong". Hur kan du ens tro det?
Sen finns det säkert hundratals som hävdar att de tycker så när de kan vara anonyma och tuffa på Internet men ställ dem framför kameran i Trolljägarna och jag lovar att 99% kommer att säga att de inte menar det på riktigt.
Han är sjuk, farlig och han ska inte, och kommer aldrig släppas ut.
Är det din erfarenhet att folk som intervjuas på stan talar från hjärtat när de ombeds kommentera känsliga ämnen, i synnerhet om de har en åsikt som avviker från PK? Tidningar drar sig inte för att hänga ut med namn och bild och AFA, EXPO och våldsvänstern drar sig inte för att hota, trakassera, misshandla eller till och med döda om de kan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merkur
Tror ni på allvar att han skulle kunna vistas i en timme i allmänheten utan att någon berövar honom livet?
Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Jag tycker att om man med berått mord mördar tiotals människor så finns ingen annan rättvisa än att det är livstid och då menar jag riktig livstid.
Han ska sitta i fängelse till dödsdagar.
OM han skulle bli fri, då vet jag inte hur hans liv blir egentligen. Att vara en såpass känd massmördare gör att det är ganska stor risk att han blir mördad själv.
Vad menar ni Merkur och idontknowmyself, att det är OK att mörda ibland? Om man nu inte tycker det är OK att mörda, varför skulle då hans liv vara i fara ute bland allmänheten?