2022-01-03, 08:34
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Är det någon som hört någonting mer om den här beefen Elsa ska ha haft och fortfarande har med Örjan Kihlström? Det ska visst ha börjat som vanligt gnabb men utvecklats till någon slags episk fejd i stil med Falcon Crest eller liknande. Örjan ska visst ha försökt dementera allt i en krönika Trav och Galoppronden, men det ska visst ha låtit "ihåligt" enligt vissa som läst den.

Är det någon som vet vad beefen handlar om nu? Är det fortfarande Örjans styrning på Hippodrome de Vincennes som retar Elsa, eller har det tillkommit nytt "material" i fejden så att den nu handlar om mer än det ursprungliga gnabbet?
Citera
2022-01-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avledbar
Angående dagens inlägg i bloggen: tror ni att hon vill provocera eller är hon bara puckad när hon skriver om sin nya rutin att gå och träna varje dag efter hon lämnat på fsk? När den självklart väntade kommentaren kring detta kommer försöker hon ge svar på tal med att hänvisa till friskvårdstimma för egenföretagare. Tror hon då man har en timma per dag?

Också roligt att nåt fan försvarar med att heltidsarbetande får nyttja sthlms förskolor hela öppettiden, med tanke på hur lite hon jobbar normalt sett… (men oj vad hon ska påtala många ggr att hon minsann jobbat 8-19 en månad. Så mycket att hela mars får bli ”tema hälsa och self care” som kompensation)

Jag gillar henne, men ja hon lever i en bubbla. Man har inte friskvård varje dag. Sjukt priviligierat att lägga en månad på sig själv. Tror inte hon vill provocera utan det här är nog bara normalt för henne. Känns dock som att hon är liiite medveten eftersom hon måste försvara/förklara sig med att hon jobbat länge en period. Så olikt en vanlig människas liv så man pendlar mellan att vilja avfölja och att bli än mer fascinerad
Citera
2022-01-03, 09:42
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Tror inte hon vill provocera utan det här är nog bara normalt för henne.
Håller med, hon har ju i princip bara jobbat på det här sättet i hela sitt yrkesliv så hennes bild av sånt som friskvård, konferenser, stressiga jobbperioder etc är ganska väsensskild från de flesta av hennes läsares verklighet. Men det är såklart lockelsen också för oss läsare, att hon i bloggen skildrar ett slags prinsessliv på Mosebacke. En vardagsflykt helt enkelt.
Citera
2022-01-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja man börjar ju undra alltså hon hon tänker. Haha ja det hade varit fint med en timme per dag, hon verkar ju leva i sitt eget universum på många olika sätt.

Men stämmer det alltqå att man får lämna barnen hela förskolans öppettider? Bor inte i Stockholm, men jobbar inom skola och tycker det låter bedrövligt ärligt talat. Där jag bor är f-skolorna öppna 12 timmar, men vi får nyttja den vår arbetstid + eventuell pendlingstid och den förälder som börjar senast lämnar och den som slutar tidigast hämtar.

Jag vet faktiskt inte om det stämmer. Gissar att de flesta ändå kämpar med att kombinera jobb och förskolehämtningar och att få vill ha sina barn längre än nödvändigt på fsk. Men om man bara jobbar effektivt 3-4 h per dag så kan man ju såklart passa på att utnyttja systemet om kontrollmekanismer saknas…
Citera
2022-01-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Jag gillar henne, men ja hon lever i en bubbla. Man har inte friskvård varje dag. Sjukt priviligierat att lägga en månad på sig själv. Tror inte hon vill provocera utan det här är nog bara normalt för henne. Känns dock som att hon är liiite medveten eftersom hon måste försvara/förklara sig med att hon jobbat länge en period. Så olikt en vanlig människas liv så man pendlar mellan att vilja avfölja och att bli än mer fascinerad

Åh det hade varit så kul att kasta in henne 2 veckor på ett vanligt 40h-jobb med lite pendlingstid och hög arbetsbelastning där man kastar i sig en matlåda till lunch. En sån chock för prinsessan!
Citera
2022-01-03, 11:08
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Åh det hade varit så kul att kasta in henne 2 veckor på ett vanligt 40h-jobb med lite pendlingstid och hög arbetsbelastning där man kastar i sig en matlåda till lunch. En sån chock för prinsessan!
Ja! Välkommen till valfritt demensboende tex. Hon skulle aldrig överleva.
Citera
2022-01-03, 11:20
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja man börjar ju undra alltså hon hon tänker. Haha ja det hade varit fint med en timme per dag, hon verkar ju leva i sitt eget universum på många olika sätt.

Men stämmer det alltqå att man får lämna barnen hela förskolans öppettider? Bor inte i Stockholm, men jobbar inom skola och tycker det låter bedrövligt ärligt talat. Där jag bor är f-skolorna öppna 12 timmar, men vi får nyttja den vår arbetstid + eventuell pendlingstid och den förälder som börjar senast lämnar och den som slutar tidigast hämtar.
Jag undrade samma tidigare i tråden, då det inom kommunal barnomsorg normalt inte är tillåtet att använda sig av förskola utanför arbets- och pendlingstid.

Men enligt uppgift går Lynn på föräldrakooperativ och då kan reglerna tydligen var lite friare. Men det är hursomhelst skattesubventionerad barnomsorg, så man kan ändå undra om detta är helt korrekt enligt villkoren när det gäller att driva en förskola? Kan inte tänka mig att Stockholms kommun är så pigg på att betala för barnomsorg som inte behövs så att säga.
Citera
2022-01-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja! Välkommen till valfritt demensboende tex. Hon skulle aldrig överleva.

Haha nä det tror inte jag heller!
Citera
2022-01-03, 11:48
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte om det stämmer. Gissar att de flesta ändå kämpar med att kombinera jobb och förskolehämtningar och att få vill ha sina barn längre än nödvändigt på fsk. Men om man bara jobbar effektivt 3-4 h per dag så kan man ju såklart passa på att utnyttja systemet om kontrollmekanismer saknas…

Ja visst, säkert. Har hon lämnat in ett schema med en arbetsvecka på 40-timmar så har hon ju säkert rätt mycket luft att fylla ut.
Citera
2022-01-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ernst Billgren hittade ju en ny förmåga, i sin dotters ålder.

I slutet av 90-talet hade Ernst en romans med Tuva Novothny
Citera
2022-01-03, 13:17
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
I slutet av 90-talet hade Ernst en romans med Tuva Novothny
What? Källa på det? Vet ju att han var otrogen med en ung tjej som han fortfarande är ihop med. Och så är det ju känt att att han låg med författaren Carina Rydberg på 90-talet.

Men detta har jag aldrig hört nåt om.

Edit: Tova är ju född 79?!
Senast redigerad av RayOfLight 2022-01-03 kl. 13:21.
Citera
2022-01-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
What? Källa på det? Vet ju att han var otrogen med en ung tjej som han fortfarande är ihop med. Och så är det ju känt att att han låg med författaren Carina Rydberg på 90-talet.

Men detta har jag aldrig hört nåt om.

Edit: Tova är ju född 79?!

I Den Högsta Kasten finns mycket skrivet om Ernst där han beskriver ett möte med en ung kvinna. Han namnger självklart inte, men skildringen stämmer väl in på Tuva. Han har exempelvis beskrivit några karaktärsdrag som stämmer väl in på henne.

Det verkar ha varit en mycket kort romans, kanske bara någon gång, men de umgicks ett tag.

Att en kvinna är avsevärt mycket yngre har väl aldrig varit ett hinder för äldre män.

Det florerade ett rykte också, men jag kan varken bekräfta eller dementera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in